استودیو Guerilla Games جزئیاتی در مورد عنوان جهان باز ماجراجویانه اکشن خود، یعنی بازی Horizon Forbidden West، رونمایی کرد. این بازی سال آینده برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد. این استودیو در بلاگ پلی استیشن در مورد سیر تکامل شخصیت الوی و ویژگیهای دیداری این بازی صحبت کرد و به بهبودسازیهایی که به لطف امکانات پلی استیشن 5 ممکن شدهاند اشاره کرد.
طراح شخصیت ارشد این بازی یعنی بستین رامیس (Bastien Ramisse) ذکر کرد: «هر نسل از کنسولها با قدرت بیشتری همراه است که به ما اجازه میدهد از اَشکال متراکمتری در مدلهای شخصیتهای خود استفاده کنیم، پس به همین شکل میتوانیم جزئیات دقیقتری مانند پرز روی هلو و صورتسازی روان را در بازیهای خود به کار بگیریم و اجسام را به طرزی دقیقتر شکل دهیم؛ اینها تنها چند مثال از فرصتهایی هستند که در نسل جدیدی کنسولها در اختیار ما قرار گرفتهاند. نه تنها بعد بصری بازیها از سختافزار پلی استیشن 5 بهره زیادی میبرد، بلکه ما تعداد مفاصل استخوانی در این بازی را افزایش دادهایم تا تغییر شکل صورت و بروز احساسات از چهره را به سطحی بالاتر ارتقا دهیم و عملکردی باورپذیرتر و درگیرکنندهتر از شخصیتهای بازی خود ارائه دهیم. در کل، رویایی برای بازیکنان و توسعهدهندگان به حقیقت پیوسته است.»
با این وجود، بستین ذکر کرد که در توسعه نسخه پلی استیشن 4 این بازی کوتاهی نشده است: «در واقع ما این بازی را به طور همزمان برای هر دو کنسول پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 توسعه داده و امتحان کردیم، چرا که برای استودیوی ما مهم است که بازیکنان پلی استیشن 4 هم با تجربهای روبهرو شوند که به همان اندازه درگیرکننده و عمیق است. با دانشی که از بازی Horizon Zero Dawn داریم، میدانستیم که همچنان منابع ناشناختهای وجود داشتند که میتوانستیم با استفاده از آنها این بازی را واقعگرایانهتر کرده و کیفیت شخصیتهای خود را بهبود ببخشیم. بسیار عالی است که اکنون میتوانیم از این دانش و تجربه برای بازی بعدی بهره ببریم.» کارگردان این بازی یعنی متایس دی یونگ (Mathijs de Jonge) در گذشته فاش کرده بود که روند توسعهای طولانی و آزمایشهای فراوانی صرف نسخه پلی استیشن 4 این بازی شده است تا این نسخه پابهپای نسخه پلی استیشن 5 حرکت کند.
در مورد تکامل فناوری بعد هنری و زیباییشناختی بازی Horizon Forbidden West، باید گفت که این بازی از حرکات بدن و چهره بهتری برای الوی بهره میبرد. بستین در این باره میگوید: «مشهودترین تفاوتهای شخصیت الوی از لحاظ فناوریها فعلی و گذشته را میتوان در دقت حرکات بدن و چهره او مشاهده کرد، در این بازی چندضلعیها واقعگرایانهتر و جزئیات سطحی دقیقتری در شخصیتها یافت میشوند و لباسهای دستساز و استفادهشده این بازی با افزایش تراکم چندضلعیها، شکل گرفتهاند.»
الوی در بازی Horizon Forbidden West میتواند از لباسهای متفاوتی طی مسیر خود بهره ببرد، برخی از آنها به لباسهای بازی اول شباهت خواهند داشت و میتوان آنها را از تاجرهای بازی خریداری کرد یا در دنیای بازی کشفشان کرد. لباسهای بازی با مهارتهایی همراه هستند که قدرتهای شما را به اشکال مختلفی تقویت میکنند. استودیو Guerrilla Games در گذشته به درخت مهارت جدید و بهبودیافتهای در این بازی اشاره کرد که ممکن است بعدا جزئیات بیشتری از آن منتشر شود.
بازی Horizon Forbidden West در تاریخ 30 بهمن برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.