استودیو Housemarqueِ، سازنده بازی Returnal، به تازگی ضمن در نظر گرفتن تاریخچه فعالیتشان در زمینه توسعه بازیهای آرکید و علاقه قلبی آنها نسبت به این دسته از عناوین، اعلام کرده است که دیگر نمیخواهد صرفا به عنوان سازنده بازی Resogun شناخته شود و خواهان توسعه عناوین بزرگتر در آینده است. مایکل هاوری (Mikeal Haveri) رئیس بخش بازاریابی استودیو Housemarque در مصاحبه با وبسایت GameReactor تاکید کرده است که این استودیو بازی سازی در نظر دارد تا از تجربیات به دست آمده در جریان توسعه و انتشار بازی Returnal، برای پروژههای جدید استفاده کند. بنابر اعلام هاوری فعالیتهای این استودیو متوقف نشده، بلکه آنها هماکنون در حال کار و تفکر روی پروژههای بعدیشان هستند.
«در گذشته، ما مشغول کار روی دو پروژه بودهایم و هماکنون باتوجه به انتشار بازی Returnal، ما صرفا درحال توسعه یک پروژه هستیم. گفتن این موضوع که ما در آینده روی دو پروژه به صورت همزمان کار خواهیم کرد یا فقط مشغول یک مورد خواهیم شد، سخت است، اما ایده اصلیمان این است که از تجربیات به دست آمده از پروژه بازی Returnal بهره بگیریم و این موضوع، چگونگی فعالیتهای ما را در آینده تعریف خواهد کرد. ما قصد داریم که نشان دهیم، صرفا سازنده بازی Resogun نیستیم و حرفهای بیشتری را برای گفتن داریم.»
مایکل هاوری در ادامه صحبتهایش افزود:
«ما توانایی انجام هرگونه کاری را داریم و باتوجه به دیدگاهی که درون استودیو وجود دارد، ما خواهان توسعه عناوین بزرگتر و ارائه تجربههای بهتری به بازیکنها هستیم. در حال حاضر، ما همچنان به توسعه بازیهای آرکید و عناوین کوچکتر علاقه داریم. چه کسی میداند؟ شاید 26 سال بعد، ما پروژههای بیشتری را در این زمینه تولید کنیم. با این حال، چنین چیزی واقعا بستگی به این موضوع دارد که ما چگونه میتوانیم با استفاده از انواع تجربیاتی که بازی Returnal ارائه میدهد، پروژههای بعدیمان را پیش ببریم و میزان موفقیت ما در این امر شدیدا روی شرایط آینده تاثیر گذار است.»
بازی Returnal در تاریخ 30 آپریل (10 اردیبهشت 1400) به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 5 منتشر شده است. این عنوان ضمن جلب نظر منتقدین و بازیکنها، هماکنون در وبسایت متاکریتیک دارای نمره بسیار خوب 86 است.