جوزف فارس (Josef Fares)، بنیانگذار استودیو Hazelight، در مورد NFTها در بازی، سخنان تندی را بیان کرد. فارس که به رک بودن و صریح سخن گفتن شناخته میشود، به تازگی گفته است که حاضر است به زانوی خود شلیک کند ولی NFT (توکنهای غیرقابل تعویض) را در عناوین آیندهاش قرار ندهد.
بازی It Takes Two، در رویداد The Game Awards به عنوان بهترین بازی سال انتخاب شد که بیشتر به مکانیزمهای گیمپلی و خلاقیت بیقید آن برمیگردد. میتوان این اطمینان را داشت که کارهای دیگری که فارس قرار است انجام دهد شامل یک بازی 100 ساعته با سرویس زنده نبوده و قطعا شامل NFTها نخواهد بود.
طی یک مصاحبه اخیر با واشگنتن پست، فارس ابتکاری جدید را از شرکتهای بزرگ تقلید کرده و اعتراف کرد که ممکن است او را احمق خطاب کنند، زیرا معتقد است بازی در ابتدا، یک اثر هنری است و بعد، یک سرمایه گذاری تجاری.
فارس توضیح داد :« شما هر تصمیمی که در بازی بگیرید، اگر از من بپرسید، اشتباه است که در بعضی از جاهای بازی، بازیکن را وادار به پرداخت کنید.» او در ادامه توضیح داد :«اگر از یک مدیرعامل بزرگ که یک شرکت را اداره میکند بپرسید، او میگوید که من احمقم، زیرا شرکتها به دنبال پول درآوردن هستند. اما من همچنان میگویم که بازی برای من یک اثر هنری است.»
این نویسنده و کارگردان در ادامه گفت که او از پروژههای خدمات زنده نیز حمایت نمیکند، زیرا دلیل عرضه شدن بازیهای نیمهکاره را همین میداند.
او گفت :« سرویس زنده؟ ما هیچ وقت آن را نخواهیم داشت. مردم میتوانند از آن استفاده کنند و من نمیگویم که دوباره اجرا کردن هر بازیای بد است. منظور من این است که برای بازیهایی که ما میسازیم (بازیهای داستانی و بیشتر بازیهای تک نفره) تمرکز روی اجرای دوباره آنها نیست. ما همین الان هم بازیکنانی داریم که بازیهای تک نفره را به پایان نمیرسانند، پس چرا تمرکزمان را روی این بگذاریم که بازی را بتوان دوباره اجرا کرد ؟»
با وجود این، NFTها و بازیهایی با خدمات زنده، توجه بیشتر شرکتهای بزرگ صنعت بازی سازی، اعم از کمپانی EA، یوبیسافت، کونامی و شرکت Square Enix را به خود جلب کرده است. صرف نظر از این، جوزف فارس نسبت به آینده این صنعت خوش بین بوده و معتقد است که صنعت بازی سازی به سوی آینده روشنتری در حال حرکت است و هر سال بالغتر میشود.