به تازگی، استودیو IO Interactive مجددا به این موضوع اشاره داشته است که بازی جیمز باند براساس هیچیک از فیلمهای مستقل این شخصیت ساخته نخواهد شد و روایتگر یک داستان کاملا جدید است. هاکان آبرک (Hakan Abrak) مدیرعامل این استودیو دانمارکی، در مصاحبه با وبسایت IGN از اهمیت خلق یک داستان کاملا جدید و امتناع اعضا تیم حاضر در این استودیو از تکرار داستانهای قدیمی خبر داده است.
«علت این تصمیم و خواسته ما، صرفا بزرگ بودن این IP یا اهمیت بالا آن از لحاظ تجاری نبوده است چراکه چنین موضوعاتی برای ما فاقد ارزش یا اعتبار هستند. ما پیش از این نیز ریسکهای غیرتجاری مختلفی را پذیرفتهایم و نیاز داریم که در اعماق وجودمان، شور و اشتیاقی که میبایست در یک پروژه وجود داشته باشد را احساس کنیم؛ بنابراین توسعه این بازی بدون اقتباس از سری فیلمهای جیمز باند شدیدا برای ما مهم بوده است. به همین منظور نیز این بازی در مورد یک فیلم به خصوص یا داستانی که پیش از این ]برای مردم[ روایت شده است، نیست.»
مطابق گفته هاکان آبرک، شرکت فیلمسازی EON نیز که امتیاز فرنچایز جیمز باند را در اختیار دارد، کاملا با ایده جداسازی این بازی ویدیویی از فیلمهای مختلف این مجموعه موافق بوده است. او در ادامه افزود:
«بنابراین ما صرفا از یک بازی ویدیویی، فیلم سینمایی یا هرچه که براساس این شخصیت تا به امروز ساخته شده است، الهام نگرفتهایم. ما این بازی را با الهام از تمامی آثار منتشر شده، میسازیم و از همه آنها برای خلق یک داستان ارجینال استفاده میکنیم؛ مشخصا این امر با حفظ و تعهد به ارزشهای شخصیت جیمز باند صورت میگیرد. من واقعا به دنبال ساخت اجتماعی هستم که بازیکنها بتوانند آن را متعلق به خودشان بدانند!»
هنوز از نام رسمی بازی شخصیت جیمز باند که هماکنون تحت عنوان Project 007 شناخته میشود، رونمایی نشده است و باید که در چه زمانی استودیو IO Interactive عنوان یا تاریخ رسمی انتشار آن را مشخص خواهد کرد.