جیم رایان علت تاخیرهای بازی های پلی استیشن را توضیح داد

جیم رایان علت تاخیرهای بازی های پلی استیشن را توضیح داد

خشایار بهرامی خشایار بهرامی
2 سال و 8 ماه و 16 روز پیش

ایجاد تاخیر در روند تولید یا انتشار بازی‌های ویدیویی امری غیرطبیعی یا غیرمعمول محسوب نمی‌شود و بارها شاهد رخ دادن این موضوع پیرامون پروژه‌های مختلف بوده‌ایم، اما در این بین برخی از شرکت‌های ناشر تمایلی به ایجاد تاخیر در برنامه‌های کاری‌شان ندارند و محصول‌شان را باوجود کیفیت نه چندان بالا روانه مارکت می‌کنند. با این حال چگونگی رویکردهای شرکت سونی در طی سال‌های اخیر کاملا متفاوت بوده و آن‌ها عرضه عناوین برجسته‌ای همچون بازی God of War: Ragnarok و بازی Gran Turismo 7 را به تعویق انداخته‌اند.

 

در جریان مصاحبه اخیر TMT Post با جیم رایان، هنگامیکه از رایان در مورد چگونگی رویکردهای سونی برای جلوگیری از کاهش سطح کیفی بازیها و برنامه ریزیهای آن در زمینه تعیین تاریخهای جدید برای انتشار این دسته از عناوین سوال پرسیده شد، پاسخ مدیر عامل پلی استیشن تطابق بسیاری را با یکی از نقل قولهای مطرح شیگرو میاموتو (Shigeru Miyamoto) داشته است. بنابر گفتههای جیم رایان، سونی در صورت نیاز زمان بیشتری را در اختیار تیمهای بازی سازی قرار میدهد تا بازیها به بهترین نسخه ممکن تبدیل شوند چراکه اینگونه محصولات ارزش بیشتری را در مقایسه با آثاری که با عجله تولید میشوند، دارا هستند.

«صبر کردن وعرضه یک بازی فوق العاده خیلی بهتر از ساخت یک عنوان به صورت عجلهای و در سطح کیفی خوب است. بازیکنها صرفا عناوینی را به یاد نگه میدارند که فوق العاده هستند و بازیهای خوب پس از گذشت مدتی از ذهنشان پاک خواهد شد. اگر یک محصول در بالاترین سطح کیفیت ممکن قرار داشته باشد، ممکن است که اشخاص خواستار ساخت دنباله آن شوند، اما این مسئله در مورد بازیهای معمولی صدق نمیکند.»

 

 

جیم رایان در ادامه افزود:

«البته باتوجه به مسائل مالی و سبد محصولات، ما همچنین به استودیوهای بازی سازی در زمینه ارائه محصولات در زمان مقرر شده، فشار میآوریم. با این وجود، ما خواهان توسعه و عرضه بازیهای خوب نیستیم، بلکه خواستار بهترین نسخه ممکن هستیم.»

 

اگرچه که این روزها تعداد شرکتهایی که در روند انتشار محصولاتشان تاخیر ایجاد میکنند، رو به افزایش است و سالانه عرضه عناوین برجسته مختلفی به تعویق میافتد، اما لزوما هیچیک از این تاخیرها را نمیتوان به منزله افزایش سطح کیفی بازیها در نظر گرفت؛ بهترین نمونه برای این موضوع بازی Cyberpunk 2077 یا بازی Anthem است که با وجود تاخیرهای مکرر درنهایت به یک اثر ناموفق تبدیل شدند.

برچسب ها: God of War Ragnarok،پلی استیشن ۵
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.