هیدئو کوجیما همیشه به نوآروی و خلق دنیاهای جدید علاقه زیادی داشته. پس از به استقلال رسیدن این بازیساز مشهور، دیدیم که بازی Death Stranding را با ریسک بالایی توسعه داد و نشان داد که این خطر کردن ارزشش را داشته است. حال که با آغاز سال 2022 رسما سه سال از عرضه آخرین بازی Kojima Productions میگذرد، اخبار و شایعات پیرامون پروژه بعدی این استودیو هم بیشتر شده است. به مناسبت سال نوی میلای، مجله فامیتسو مصاحبهای با هیدئو کوجیما داشته و در این میان صحبتی هر چند اندک هم از بازی بعدی این کارگردان و نویسنده خلاق به میان آمده.
کوجیما دوست دارد بازی جدیدش مرزشکنی کند و چیزی ارائه دهد که هنوز نمونهاش را نداشتیم. چیزی که به پیشبینی او در چند سال آینده فضای غالب صنعت گیم خواهد بود: «یک بازی بزرگ، و بازیای که چالشی نو باشد. با توجه به اینکه در آینده نزدیک مرزهای بین انواع سرگرمی محو خواهند شد، دوست دارم امسال قدمی رو به جلو در همین راستا برداریم و چالشی جدید با ادغام مدیومهای مختلف خلق کنیم.» او در صحبتهای خود به کمرنگتر کردن این مرزها اشاره میکند، که هنوز مشخص نیست دقیقا چه معنایی میدهند.
با توجه به اینکه کوجیما استودیوی فیلمسازی نیز تاسیس کرده و میخواهد به سینما نیز ورود کند، میتوان انتظار داشت که ترکیب گیم و سینما در آثار بعدی او بیش از پیش باشند، اما این بار چیزی محدود به کاتسینهای زیاد یا استفاده از بازیگران سینما نخواهد بود و به قول خود کوجیما شاهد چالشی نو خواهیم بود که مدیومهای مختلف را درگیر خود میسازد.
سالهاست که کوجیما از بازی ترسناکی حرف میزند که همیشه آرزوی ساختش را داشته. آنطور که به نظر میرسد این بازیساز ژاپنی هماکنون در حال کار روی دو پروژه معرفی نشده است، پس میتوان انتظار داشت حداقل یکی از این عناوین با صحبتهایی که با فامیتسو داشته همخوانی داشته باشد.