شرکت اسکوئرانیکس در روزهای گذشته گزارشها و اطلاعات مالی گستردهای را به رسانههای مختلف منتشر کرده است. این آمار که نشاندهنده عملکرد مالی و رشد اقتصادی این شرکت را در شش ماهه گذشته سال میلادی بهنمایش درآوردند، حاکی از این حقیقت هستند که بازی Avengers در واقع نتوانسته است انتظارات این شرکت را برای درآمدزایی مناسب برآورده کند و این بازی حتی خسارات و ضررهای مختلفی را نیز از لحاظ مالی برای این شرکت بهارمغان داشته است.
براساس این گزارشها که توسط کاربری با نام GI.biz در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده است، شرکت اسکوئرانیکس در شش ماهه گذشته تنها از طریق دو بازی محبوب خود یعنی بازی Avengers و بازی Final Fantasy 7 Remake توانسته است نقدینگی قابل ملاحظهای را به دست آورد. اگرچه بازگشت سرمایه و نقدینگی بالا در شرکتهای بازیسازی اهمیت بالایی دارد، اما دررابطه با بازی Avengers بهنظر میرسد که سرمایهگذاران و مدیران شرکت اسکوئرانیکس انتظارات بسیار بالاتری را از میزان فروش این عنوان در ذهن داشتهاند و آمار فروش این اثر درحال حاضر یک شکست اقتصادی و ناامیدی بزرگ برای سهامداران این مجموعه محسوب میشود.
در سه ماهه اول دوره درنظر گرفته شده شرکت اسکوئرانیکس با انتشار بازی Final Fantasy 7 Remake توانست سود سرشاری معادل با 330 میلیون دلارفروش داشته که به 96 میلیون دلار سود حاصل از فروش بازی در هر دو حالت فیزیکی و دیجیتالی ختم میشود. اما این معادلات در سه ماهه دوم و انتشار بازی Marvel’s Avengers با تغییرات و کاهش محسوسی مواجه شد بهصورتی که سود حاصل از حق انتشار و فروش این بازی در پلتفرمهای مختلف تنها 229 میلیون دلار را برای اسکوئرانیکس بههمراه داشته است که 48 میلیون دلارسود آوری داشته است.
طبق اعلام رسمی استودیو Crystal Dynamics مجموع هزینههای صرف شده برای توسعه بازی Avengers مبلغی بالغبر 100 میلیون دلار برآورد شده است، و حتما باید به این اعداد میزان هزینههای هنگفت شرکت اسکوئرانیکس برای تبلیغات وسیع این عنوان را در طی بیش از دو سال اضافه کرد که در مقابل فروش 3 میلیون نسخهای بازی، تنها میزان اندکی از سود و رشد اقتصادی برای این شرکت بهجا مانده است.
همچنین بهتازگی اعلام شده است که بازی Marvel’s Avengers قرار است با تاخیری نسبتا بلند مدت در تاریخی نامعلوم و در سال 2021 برای پلتفرمهای نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 به بازار عرضه شود. اعضا استودیو Crystal Dynamics در اطلاعیه منتشر شده، مدعی شدهاند که این تاخیر ناگهانی تنها برای اطمینان هرچه بیشتر این استودیو از ارائه استانداردهای بالا و یک تجربه واقعی نسل نهمی در زمان عرضه این بازی برای کنسولهای قدرتمند سونی و مایکروسافت است.