استودیو Insomniac مثل گذشته با بازی Marvel’s Spider-Man 2 هم تواناییهای سخت افزاری پلی استیشن 5 را به رخ میکشد. با وجود اینکه بیشتر توجهات به بهبودهای گرافیکی این بازی، مثل ارائه رهگیری پرتو در هر سه حالت گرافیکی معطوف شده، در زمینه طراحی صدا هم اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.
مدیر بازاریابی استودیو Insomniac اخیرا در ResetEra تایید کرده که این بازی تماما در تکنولوژی Dolby Atmos میکس شده است. این اتفاق بازی Marvel’s Spider-Man 2 را تبدیل به اولین عنوان بزرگ پلی استیشن 5 میکند که که از این ویژگی بهره میبرد.
البته مدیر بازاریابی استودیو Insomniac اعلام کرده که «تمام سکانسهای سینمایی بازی با تکنولوژی Dolby Atmos میکس شدهاند» اما درباره اجزای میکس شده گیمپلی بازی در تکنولوژی Dolby Atmos اطلاعات دقیقی ندارد.
کمپانی سونی هم در آپدیت اخیر پلی استیشن 5 پشتیبانی از تکنولوژی Dolby Atmos را به کنسول نسل نهمی خود اضافه کرده بود.
علاوه بر استفاده از Dolby Atmos، بازی Marvel’s Spider-Man 2 گامهای بلندی برای استفاده از صدای سهبعدی پلی استیشن 5 برداشته است. مایک فیتزجرالد (Mike Fitzgerald)، مدیر تکنولوژی استودیو Insomniac، در اینباره میگوید:
«تیم صدای ما مدتی است که روی کار طراحی صدای سهبعدی بازی روی پلی استیشن 5 کار میکند و بهخوبی نحوه کار با آن را یاد گرفته است. آنها درحال طراحی مراحل و صداهای مربوط به آنها با روش جدید Ambisonics (یک فرمت صدای فراگیر کروی) و موقعیت صدا برای بیشتر اشیا هر محیط هستند.»
بازی Marvel’s Spider-Man 2 در تاریخ 20 اکتبر (28 مهر) برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.