بزرگ‌ترین تغییرات بازی Marvel’s Spider-Man 2 نسبت به نسخه‌های قبلی

بزرگ‌ترین تغییرات بازی Marvel’s Spider-Man 2 نسبت به نسخه‌های قبلی

خشایار بهرامی خشایار بهرامی
6 ماه و 25 روز پیش

این روزها شور و اشتیاق غیرقابل وصفی در میان بازیکن‌ها، به خصوص کاربران کنسول پلی استیشن 5 برای انتشار بازی Marvel’s Spider-Man 2 وجود دارد. از زمان معرفی این دنباله تا به امروز، هرگاه که نمایش یا اطلاعات به خصوصی از این عنوان به اشتراک گذاشته می‌شد، بلافاصله شبکه‌های اجتماعی مملو بود از صحبت‌های مختلف بازیکن‌ها پیرامون این پروژه. نمرات رسمی این بازی به تازگی منتشر شده‌اند و این عنوان موفق شده تا به متا کلی 91 دست یابد. مشخصا نمره و امتیاز کسب شده از جانب منتقدین، فراتر از تمامی انتظارات است. از همان روزهای ابتدایی معرفی پروژه، مشخص بود که ساخته جدید استودیو Insomniac Games از نظر جوانب مختلفی با بازی‌های پیشین این فرنچایز متفاوت است و طی ماه‌های اخیر، تیم توسعه دهنده اطلاعات قابل توجهی را در این زمینه به اشتراک گذاشته‌اند.

به همین منظور تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به بررسی برخی از بزرگ‌ترین تغییرات بازی Marvel’s Spider-Man 2 نسبت به بازی‌های پیشین مجموعه بپردازیم تا بیشتر از هر زمانی با ویژگی‌های برجسته این دنباله آشنا شوید.

 

حضور هم‌زمان دو پرتاگونیست

در قدم نخست، می‌بایست به واضح‌ترین تفاوت موجود میان بازی Marvel’s Spider-Man 2 با بازی Marvel's Spider-Man یا بازی Miles Morales اشاره کرد. در جریان این دنباله، بازیکن‌ها قادر به کنترل کردن دو پروتاگونیست به صورت هم‌زمان خواهند بود. درواقع در جریان این بازی اشخاص می‌توانند ماموریت‌ها و فعالیت‌های مختلف را با کنترل شخصیت‌های پیتر پارکر و مایلز انجام دهند. البته در طول پیش‌روی در بخش اصلی داستان، امکان انتخاب وجود نداشته و بازی تعیین می‌کند که هرقسمت از داستان از دیدگاه کدام شخصیت پیش برود. با این وجود در هنگام انجام فعالیت‌های فرعی یا گشت و گذار آزادانه در شهر نیویورک، بازیکن‌ها می‌توانند در هرلحظه که بخواهند و بدون وجود لودینگ‌های آزار دهنده میان پروتاگونیست‌های بازی سوییچ کنند.

 

نقشه بزرگ‌تر

مشابه با بازی Marvel’s Spider-Man، اتفاقات این دنباله نیز درون شهر نیویورک جریان خواهند داشت. با این تفاوت که استودیو Insomniac Games نقشه متفاوتی را برای این دنباله طراحی کرده و مناطق تازه‌ای نظیر منهتن به نقشه بازی Marvel’s Spider-Man 2 اضافه شده‌اند. گسترده‌تر شدن نقشه بازی مشخصا اضافه شدن مناطق به خصوصی را به جهان این فرنچایز به همراه دارد. از دیگر مناطق جدیدی که قرار است برای اولین بار در طول این بازی قابل تردد باشند، می‌توان به منهتن و کویینز اشاره کرد. هریک از مناطق جدید نقشه بازی مذکور شامل نواحی متفاوتی است و بازیکن‌ها می‌توانند برای ساعت‌ها مشغول گشت و گذار در آن‌ها شوند.

 

مطالب مرتبط: چرا بهتر است آپدیت روز انتشار بازی Marvel's Spider-Man 2 را نصب کنیم؟

درخت مهارت

از آن‌جا که بازی Marvel’s Spider-Man 2 دارای دو پروتاگونیست قابل کنترل است، باید اعلام کنیم که سیستم پیشرفت و ارتقا هریک از این شخصیت‌ها دارای تفاوت‌های برجسته‌ای است. اساس کلی روند پیشرفت و ارتقا سطح پروتاگونیست‌های بازی مشابه با یک‌دیگر است، اما در این بین سه درخت مهارت مجزا طراحی شده تا شخصیت‌های پیتر و مایلز در کنار به اشتراک گذاری برخی مهارت‌ها، تحت هیچ شرایطی توانایی‌ها و مهارت‌های یکسانی را نداشته باشند و کنترل کردن هریک از آن‌ها تجربه متفاوتی را برای بازیکن رقم بزند.

 

لباس‌ها و گجت‌های جدید

لباس‌ها و ظاهر کلی پروتاگونیست‌ها در بازی‌ Marvel’s Spider-Man و بازی Spider-Man: Miles Morales، همواره جز نکات مهم و بسیار جذاب این بازی‌ها برای طرفداران محسوب می‌شد. این موضوع خوشبختانه قرار نیست تا در بازی Marvel’s Spider-Man 2 تغییر پیدا کند. چراکه استودیو سازنده از وجود بیش از 65 مدل لباس و ظاهر مختلف در جهان این عنوان برای پروتاگونیست‌ها خبر داده است. البته این نکته را باید متذکر شد که 10 مورد از لباس‌های تایید شده متعلق به نسخه Digital Deluxe بازی هستند و به صورت رایگان در اختیار بازیکن‌ها قرار نخواهند گرفت. در کنار طراحی و استفاده از لباس‌های متنوع، مشابه با بازی‌های پیشین فرنچایز استودیو Insomniac Games در این دنباله نیز تمرکز قابل توجهی را روی گجت‌ها داشته و این دسته از آیتم‌ها همچنان قرار است تا روی گیم پلی کلی بازی تاثیر داشته باشند. در بازه زمانی فعلی، هنوز مشخص نیست که تعداد گجت‌های جدید بازی Marvel’s Spider-Man 2 تا چه میزان است. تیم سازنده اضافه شدن مواردی نظیر Web Line یا Web Grabber تایید کرده است. این گجت‌ها به ترتیب به بازیکن اجازه می‌دهند تا با وصل کردن دو دیوار از طریق تارها به صورت مخفیانه از بالا سر دشمنان حرکت کرده یا این‌که آن‌ها را درون توده حجیمی از تارها در یک نقطه جمع کنند.

تغییرات سیستم مبارزه

سیستم مبارزات در بازی Marvel’s Spider-Man در سطح بسیار مطلوب و رضایت بخشی قرار داشت و این مورد در بازی Spider-Man: Miles Morales حتی بهبود یافت. حال این‌گونه در بازی Marvel’s Spider-Man 2 همه چیز باید مجددا ارتقا یابد. یکی از تغییرات اصلی ایجاد شده در مبارزات بازی، وجود امکان استفاده هم‌زمان از چهار گجت و چهار توانایی به خصوص محسوب می‌شود. این تغییر سبب می‌شود تا بازیکن در طول نبردهایش با دشمنان بتواند از گجت‌ها یا توانایی‌های منحصر به فرد شخصیتش استفاده بیشتر و کاربردی‌تری را داشته باشد. در سیستم مبارزات این بازی، مکانیک Parry کردن نیز اضافه شده است.

 

دشمنان جدید

استودیو Insomniac Games به خوبی خودش را در زمینه استفاده از شخصیت‌های شرور جهان مرد عنکبوتی در بازی‌های پیشین این فرنچایز اثبات کرده و با استفاده از شخصیت‌هایی نظیر دکتر اختاپوس در بازی Marvel’s Spider-Man یا Tinkerer در بازی Miles Morales، لحظات هیجان انگیزی را برای بازیکن‌ها خلق کرده است. می‌دانیم که در دنباله جدید این فرنچایز، شخصیت‌های شرور به مراتب بیشتری در جهان بازی وجود خواهند داشت و بازیکن‌ها می‌بایست با مواردی همچون ونوم، کریون د هانتر یا لیزارد مواجه شوند. البته لیست شخصیت‌‌های شرور حاضر در این دنباله محدود به شخصیت‌های مذکور نیست اما ما هم قصد نداریم چیزی را برایتان فاش کنیم.  

سرعت پیمایش در جهان بازی

سیستم پیمایش درون جهان نسخه‌های پیشین بازی Spider-Man ساخته استودیو Insomniac Games، همواره جز مکانیزم‌های هیجان انگیز و تکرار نشدنی گیم پلی این بازی‌ها محسوب می‌شود و خوشبختانه المان‌های مرتبط با این سیستم قرار است تا در بازی Marvel’s Spider-Man 2 از نظر جوانب مختلفی ارتقا یابند. عوامل استودیو نام برده به صورت رسمی تایید کرده‌اند که به لطف حافظه SSD به کار رفته در پلی استیشن 5، بارگزاری جزئیات محیطی و حرکت شخصیت‌ها با استفاده از تارها با سرعت به مراتب بیشتری در قیاس با گذشته صورت می‌گیرد و همه چیز در این دنباله سریع‌تر از گذشته خواهد بود. شایان ذکر است که تیم سازنده مکانیزم Fall Dmage را نیز به بازی اضافه کرده و درصورتی‌که بازیکن بخواهد با هیجان و چالش بیشتری از میان ساختمان‌های نیویورک عبور کند، می‌تواند این گزینه را فعال کرده و عواقب ناشی از سقوط را به جان بخرد!

 

فعالیت‌های جانبی جدید

بازی‌های پیشین استودیو Insomniac Games بامحوریت شخصیت‌های پیتر و مایلز، سیل عظیمی از فعالیت‌ها و ماموریت‌ها جانبی را به بازیکن پیشنهاد می‌کردند. درحالی‌که می‌توان انتظار بازگشت برخی از این فعالیت‌ها نظیر عکس‌برداری از سوژه‌های مختلف در بازی Marvel’s Spider-Man 2 را در سر داشت، تیم سازنده فعالیت‌های جدیدی را نیز به بازیکن‌ها معرفی کرده است. از میان این فعالیت‌ها می‌توان به تعقیب کردن درون‌های Talon یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد کریون از طریق شکارچیانی که در سطح شهر پراکنده شده‌اند، اشاره کرد.

 

مطالب مرتبط: بازی Marvel's Spider-Man 2 به موفق‌ترین اثر استودیو اینسامنیاک تبدیل شد

داستان محور بودن برخی فعالیت‌های جانبی

درصورتی‌که به خاطر داشته باشید، یکی از موضوعاتی که همواره پیرامون بازی‌های پیشین این سری مورد انتقاد قرار می‌گرفت، عدم توجه ماموریت‌های فرعی بازی‌ها به داستان اصلی یا عدم بهره‌مندی از یک هسته داستانی به خصوص بود. مطابق اعلام استودیو Insomniac Games، این نکته منفی دیگر در بازی Marvel’s Spider-Man 2 احساس نخواهد شد و اکثریت فعالیت‌های جانبی ضمن همسو بودن با داستان بازی، ممکن است سوپرایزهای مختلفی از جمله معرفی و رونمایی از شخصیت‌های شرور جدید را نیز داشته باشند.

 

سیستم پیشرفت در مناطق مختلف نقشه

مشابه با بازی‌های پیشین این فرنچایز، نقشه بازی Marvel’s Spider-Man 2 نیز به مناطق مختلفی تقسیم خواهد شد و درون هریک از آن‌ها طیف متنوعی از فعالیت‌ها قرار گرفته که با انجام آن‌ها بازیکن می‌تواند به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یابد. مشابه با سایر ویژگی‌های همیشگی فرنچایز، این مورد نیز در دنباله مذکور دست‌خوش تغییرات مختلفی شده و این‌بار هریک از مناطق بازی دارای سیستم پیشرفت مجزایی خواهند بود. هریک از مناطق دارای سه سطح متفاوت پیشرفت است و کسب جایزه خاتمه دادن به سطح دوم هریک از آن‌ها، امکان استفاده از ویژگی فست تراول در آن منطقه را آزاد می‌کند.

برچسب ها: Marvel's Spider-Man 2, پلی استیشن 5
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.