شرکت EA تایید کرد که بازی Mass Effect Legendary Edition در تاریخ ۲۴ اردیبهشت 1400 به صورت جهانی برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. همچنین این شرکت در مورد جزئیات سهگانه بازی Mass Effect و پیشرفتهایی که در آن اعمال شدهاند صحبت کرد. بهینهسازیهای مختلفی جنبههای متنوعی از این بازیها، مانند گرافیک و گیمپلی آنها، را هدف گرفتهاند و به خصوص تمرکز زیادی روی این شده است که بازی اول این سهگانه با دو عنوان پایانی آن هماهنگی بیشتری داشته باشد.
نسخه جدید شامل محتویات اصلی تکنفره و بیش از 40 محتوای دانلودی (DLC) از بازی Mass Effect، بازی Mass Effect 2 و بازی Mass Effect 3 است. این محتویات عناصری مانند بستههای گسترش دهنده داستانی، سلاحها و زرههای مختلف را در بر میگیرند. اما با این حال در این نسخه شاهد بخش چندنفره نخواهیم بود. مک والتر (Mac Walter)، توسعهدهنده بازی Mass Effect Legendary Edition، در مصاحبهای با سایت The Verge توضیح داد که تیم تولید برای ارائه بازی مجبور بودند محدودیتهایی را رعایت کنند. و اضافه کردن بخش چندنفره به معنی در نظر داشتن قابلیت بازی بین پلتفرمی و پر کردن فاصله بین بازیکنان جدید و بازیکنان که امروزه در حال بازی کردن بازی چندنفره اصلی هستند خواهد بود. به همین دلیل برخلاف نسخه اصلی، چندنفره در بازی Mass Effect Legendary Edition روی آمادگی فضایی (Galactic Readiness) بازیکنان تاثیری نخواهد گذاشت. آمادگی فضایی عنصری است که روی پایانبندی که بازیکنان دریافت میکنند تاثیر خواهد گذاشت.
از بین پیشرفتهای مختلفی که در این بازی اعمال شده است، پیشرفتهای گرافیکی تحسینبرانگیزترین اتفاقات آن محسوب میشوند. در این عنوان شاهد رزولوشن 4K Ultra به همراه HDR خواهیم بود. تیم تولید برای دستیابی به چنین هدفی، مجبور به استفاده از هزاران ساختار مختلف شدند و عناصر مختلفی مانند Shaderها، VFX، نورپردازی، سایههای پویا، حجم صدا و عمق میدان دید را بهبود بخشیدند. نه تنها هنگام اجرای این بازی احساس میکنید که هوش مصنوعی آن عملکرد بهتری دارد، بلکه صحنههای سینماتیک که از قبل رندر شدهاند هم کیفیت بهتری به خود گرفتهاند.
مدل شخصیتها هم بازسازی شدهاند. در بازی Mass Effect Legendary Edition شاهد گزینههای بیشتری برای شخصی سازی کاپیتان شپرد مثل موها، آرایش و رنگ پوستهای مختلف خواهیم بود. همچنین گزینههای شخصیسازی بین سه عنوان مختلف یکسانسازی شدهاند، به همین دلیل هنگام تجربه سهگانه شخصیت شما تغییر نخواهد کرد. اگر به شخصیسازی شخصیت خود اهمیتی نمیدهید، میتوانید این سهگانه را با چهره پیشفرض کاپیتان شپرد، بازی Mass Effect 3، تجربه کنید.
پیشرفتهای خاصی در بازی اول سهگانه صورت گرفته تا با دو عنوان بعدی بیشتر هماهنگ باشد. عمق و جزئیات بیشتری به مکانهایی مانند Eden Prime، Ilos و Feros اضافه شده است. با اضافه شدن قابلیت Aim Assist، کنترل بهتر گروه مبارزه، رفتار بهتر هوش مصنوعی و رویارویی متعادلتر با غولها، شاهد سیستم مبارزه جذابی در بازی Mass Effect خواهیم بود. همچنین سلاحهای بازی دیگر محدود به یک کلاس از شخصیتها نخواهند بود. Mako handling ارتقایافته (ویژگیهای فیزیکی جدید، سیستم کنترل متفاوت شخصیتها و تقویت سرعت) و بهبود در کنترل دوربین، با آسانسورهای سریعتر (زمان بارگزاری) ترکیب شده و کاری میکنند که گشت و گذار در محیط بازی به دشواری گذشته نباشد. همچنین هوش مصنوعی جدید و سیستم کنترل متفاوت شامل یک دکمه اختصاصی برای مبارزه نزدیک خواهند بود.
در تریلر این بازی میتوانید نگاهی به این بهسازیها بیندازید:
مک والترز که وظیفه کارگردانی این بازی را بر عهده دارد، توضیح داد که چرا تیم تولید، تصمیم به بازسازی این سه بازی گرفتند:
با سر زدن دوباره به داستانها، شخصیتها و لحظات خاص سهگانه بازی Mass Effect مسیر بینظیری را پشت سر گذاشتیم. و با بهسازی تجربه این بازیها در حین دور نشدن از روح بازی اولیه، آن را برای پلتفرمها مدرن آماده کردهایم. با توجه به اینکه در این پروژه شاهد 100 ساعت گیمپلی هستیم، بازسازی یک عنوان، چه برسد به سه بازی، کار سختی است. اما ما میخواستیم چنین کاری را برای هواداران و نسل جدید بازیکنانی که به دنبال تجربه داستان خاص کاپیتان شپرد هستند انجام دهیم.
در گذشته شایعه شده بود که این بازی در ماه مارس به بازار عرضه خواهد شد، اما اکنون به طور رسمی تایید شده است که بازی Mass Effect Legendary Edition در تاریخ 24 اردیبهشت برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان ، رایانههای شخصی منتشر میشود. همچنین این بازی برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/اس هم قابل استفاده است.
نظر شما در مورد این بازی چیست؟