یکی از مهمترین اهداف جمعی بازیکنان سبازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain این است که تعداد بمبهای هستهای تمام پایگاههای مادر را به صفر برسانند. هدف بزرگی که تنها با هماهنگی دسته جمعی تمام بازیکنان یک پلتفرم امکانپذیر است. با اینکه کاتسین مربوط به انجام این کار سالها پیش از فایلهای بازی کشف شد، با وجود کمپینهای متعددی که توسط بازیکنان این بازی راه افتاد، هنوز هم بازیکنان نتوانستهاند از طریق از بین بردن تمام کلاهکهای هستهای این کاتسین را مشاهده کنند.
اخیرا کانال یوتیوب Did You Know Gaming با بررسی جنبههای مختلف این مسئله، اعلام کرده که از بین بردن تمام کلاهکهای هستهای غیرممکن شده است و بدون همکاری کمپانی کونامی هیچ راهی برای انجام این کار وجود نخواهد داشت. البته در این سالها گروهی از بازیکنان بازی MGS 5 که خود را Anti-Nuke Gang مینامند، موفق شده بودند که تعداد کلاهکهای هستهای این بازی روی پلی استیشن 3 را به صفر برسانند، اما کمپانی کونامی اعلام کرد که روش این گروه غیرقانونی بوده و مورد قبول واقع نخواهد شد.
این گروه برای بهصفر رساندن تعداد کلاهکهای هستهای از هکهای مختلف استفاده کرده و پس از انجام این کار متوجه شده که امکان خنثی کردن بمبهای هستهای اکانتهای بن شده وجود ندارد و بههمین دلیل انجام این کار عملا غیرممکن است. کونامی هم در هفت سال گذشته هیچ راه حلی برای این مشکل ارائه نداده و از پاسخ دادن به درخواستهای بازیکنان طفره میرود.
گروه Anti-Nuke در آغاز همهگیری ویروس کرونا باز هم تلاشهای خود را برای صفر کردن تعداد بمبها آغاز کرد، اما آنها متوجه شدند که علاوه بر مشکل بمبهای فعال اکانتهای بن شده، چند مشکل بزرگ دیگر هم سر راه بازیکنان قرار دارد.
بازی Metal Gear Solid 5 بیش از هفت سال است که منتشر شده و با وجود فروش کمتر روی پلی استیشن 3 نسبت به دیگر پلتفرمها، بازیکنان بسیار زیادی روی کنسول نسل هفتمی سونی دارد. بازیکنان پلی استیشن 3 میتوانستند به راحتی در این بازی تقلب کنند و تعداد کلاهکهای هستهای خود را سریعا به 16 عدد برسانند. کاری که در حالت عادی هفتهها زمان می برد. با این وجود، تعداد زیاد این بمبها مشکل اصلی این گروه نیست و یک مشکل عجیب دیگر هم مانع بهصفر رساندن تعداد بمبها با روش قانونی میشود. رهبر گروه Anti-Nuke در اینباره میگوید:
«ما به تعدادی کلاهک هستهای فعال برخوردیم که به هیچ بازیکنی تعلق ندارند و خنثی کردنشان هم غیرممکن است. اگر با سیستم FOB این بازی آشنا باشید، میدانید که هر بمب اتم پس از ساخته شدن در پایگاه بازیکن قرار میگیرد. اما در حال حاضر حدود 40 بمب هستهای وجود دارند که متعلق به هیچ FOB نیستند. آنها همچنان بدون پایگاه اصلیشان فعال هستند.»
بعد از کشف این مشکل، این گروه برای خنثی کردن بمبها به راههای غیرقانونی روی آورد. هکری بهنام Stefferp به عضویت این گروه درآمد و با نوشتن یک کد برای خنثی کردن بمبها در تعداد بالا، باتی طراحی کرد که بهصورت خودکار خنثی کردن بمبها را انجام میداد. این بات پایگاه تمام بازیکنان بازی MGS 5 را جستجو میکرد و به دنبال کلاهکهای هستهای برای خنثی کردن میگشت. کار خنثی کردن بمبها بهخوبی پیش میرفت و تعداد بمبها در حال نزدیک شدن به صفر بود، اما باز هم کمپانی کونامی وارد عمل شد و پس از بررسی این موضوع، به دلیل غیرقانونی بودن فعالیت این بات، Stefferp را هم از بازی MGS 5 بن کرد. با وجود تلاشهای مکرر گروه Anti-Nuke برای توضیح دلیل این کار و وجود بمبهای بدون پایگاه، کونامی هیچ پاسخی به آنها نداد و تلاشی هم برای رفع مشکل این بمبها نکرد.
مدتی پس از این که بازی Metal Gear Solid 5 منتشر شد و بازیکنان را با پایان نصفه و نیمه عجیبش تنها گذاشت، آنها متوجه وجود یک چپتر دیگر در این بازی شدند. داستان این بازی در دو قسمت به نامهای Revenge و Race روایت میشود، اما فایلهای بازی به چپتر سومی بهنام Peace (صلح) اشاره میکنند. نام این چپتر باعث شده بازیکنان تصور کنند با به صفر رساندن تعداد بمبهای فعال، Peace در دسترس قرار خواهد گرفت. حتی حساب رسمی کونامی در توییتر هم در سال 2015 در یک توییت گفته بود که «حقیقت در ازای صلح (Peace) نمایان میشود»، اما دستیابی به صلح پس از هفت سال همچنان غیرممکن بهنظر میرسد.
البته این احتمال هم وجود دارد که به دلیل رابطه بسیار بد کوجیما و کونامی در مراحل پایانی توسعه بازی Metal Gear Solid 5، این بخش از بازی هرگز ساخته نشده و درواقع هیچ محتوای اضافهای (غیر از کاتسین کشف شده) در این بازی وجود ندارد. شاید دلیل اینکه کمپانی کونامی اجازه صفر شدن تعداد کلاهکهای فعال را نمیدهد هم همین باشد و هرگز ادامهای برای داستان ایلای، کاز، ونوم اسنیک و Diamond Dogs وجود نداشته باشد.