سرویس محبوب ایکس باکس گیم پس در حال حاضر دو سطح متفاوت را با قیمتهای غیر یکسان و با توجه با بازیها و امکانات هر اشتراک، به کاربران ارائه میکند. حال، اینگونه به نظر میرسد که شرکت مایکروسافت به دنبال ایجاد یک سطح و اشتراک کاملا جدید با هزینه کاملا ارزانتر برای این سرویس است. به گزارش وبسایت Windows Central براساس نظرسنجی انجام شده توسط این شرکت روی وبسایت ResetEra، مایکروسافت از کاربران پلتفرمهای خود در مورد کاهش هزینه اشتراکهای این سرویس تا تنها 3 دلار و ارائه یک سطح محدودتر از سرویس گیم پس سوالاتی را پرسیده است. دراواقع مایکروسافت به دنبال ایجاد یک اشتراک جدید و ارزانتر در کنار اشتراک گیم پس و گیم پس Ultimate با هزینه اشتراک ماهیانه 10 و 15 دلار است.
اشتراک گیم پس Friends & Family رسما معرفی شد
مشخصا این اشتراک احتمالی و ارزانتر، دارای محدودیتهای متعددی در قیاس با دو سطح دیگر سرویس گیم پس خواهد بود. براساس توضیحات مایکروسافت، درصورتیکه کاربران این اشتراک ارزان قیمت را خریداری کنند، تمامی محصولات و بازیهای استودیوهای زیرمجموعه ایکس باکس دیگر در روز عرضه در دسترس مشترکین قرار نخواهد گرفت. بلکه کاربران پس از گذشت شش ماه از انتشار این دسته از عناوین میتوانند با داشتن این اشتراک، به بازیها دسترسی پیدا کنند. از طرف دیگر به منظور تجربه بازیها به صورت آنلاین، مشترکین این سطح جدید همچنان نیازمند پرداخت هزینه اضافی به ارزش 10 دلار خواهند بود.
همچنین در توضیحات نظر سنجی انجام شده توسط مایکروسافت به وجود تبلیغات در مسیر مشترکین این سطح اشاره شده است. گمان میرود که بازیکنها پیش از تجربه هربازی یا احتمالا حین اجرای عناوین مختلف میبایست بخشی از وقتشان را صرف مشاهده تبلیغات کنند. البته باید متذکر شویم که مایکروسافت هنوز اطلاعات دقیقی را پیرامون بخش تبلیغات در نظر گرفته شده، منتشر نکرده است و نمیتوان با قاطعیت صحبتی را پیرامون این موضوع انجام داد. علاوهبر این، بسیاری از کاربران طی ماههای اخیر به وضوح متوجه علاقه مایکروسافت به انتشار تبلیغات در فرمها و قالبهای متنوع شدهاند. در اوایل سایل جاری نیز گزارشی مبنیبر برنامه ریزی مایکروسافت به منظور انتشار تبلیغات در جریان بازیهای رایگان منتشر شد که شرکت نام برده هیچگونه واکنشی را نسبت به آنها نشان نداد. ناگفته نماند که شرکت سونی نیز مشابه با رقیب همیشگیاش به دنبال اجرا برنامههای مشابه است.
در حال حاضر اطلاعات بیشتری پیرامون برنامهها یا ایدههای مایکروسافت به منظور اضافه کردن تبلیغات به بازیها یا سایر بخشهای اکوسیستم ایکس باکس در دسترس نیست.