معرفی بازی Monster Hunter Rise

معرفی بازی Monster Hunter Rise

آرین صفری آرین صفری
3 سال و 1 ماه و 5 روز پیش

پس از گذشت بیش از سه سال از عرضه موفق بازی Monster Hunter: World، سرانجام نسخه جدید این مجموعه در تاریخ 26 مارس (6 فروردین) به‌صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد. با اینکه بازی Monster Hunter Generations Ultimate، که نسخه پورت شده از کنسول 3DS بود، در سال 2018 به دست طرفداران این سری رسید، اما علاقه‌مندان به این مجموعه برای تجربه‌ای جدید در دنیای بازی Monster Hunter باید چهار سال صبر می‌کردند.

 

معرفی بازی Monster Hunter Rise

از بررسی و آنالیز تریلرها و دموهای منتشر شده از بازی می‌توان نتیجه گرفت که این نسخه جدید ارزش صبر کردن را داشته است. جلوه‌ها و گرافیک کلی بازی در کنسول نچندان قدرتمند نینتندو سوییچ بسیار زیبا و چشم‌نواز به‌نظر می‌رسند که از لحاظ گرافیکی و فنی، بازی Monster Hunter Rise را به یکی از بهترین بازی‌های کنسول نینتندو سوییچ تبدیل می‌کنند. اما دلیل اصلی موفقیت از پیش تعیین شده این بازی، تمرکز آن بر مبارزات سریع و سرگرم کننده است. مکانیک Wirebug که به تازگی به آن اضافه شده است، نحوه مبارزات را به کلی تغییر می‌دهد و بازیکن می‌تواند دنیای بازی را به راحتی جست‌وجو کند و حتی از دیوارها بالا برود.

 

یکی از ویژگی‌های اصلی و چشمگیر بازی Monster Hunter Rise، وجود توازن خاص است که ضمن رضایت بازیکنان قدیمی، از بازیکنان و شکارچیان تازه وارد نیز استقبال می‌کند. سیستم‌های جدید بازی قطعاً باعث جذابیت بیشتر در انجام امور مختلف می شوند، اما از طرفی تمرکز کمتری روی آماده سازی‌ها و تدارکات قبل از هر مبارزه نیاز است. با این‌حال کپکام عنصر خاص بودن سری بازی Monster Hunter را فراموش نخواهد کرد. برای مثال، اسلحه‌های بازی همچنان عمق قابل توجهی دارند که تسلط کامل بر آن‌ها زمان‌بر خواهد بود. وجود یک منطقه آموزشی بهبود یافته که امکان شخصی سازی بیشتری را برای بازیکن فراهم می کند، کاهش مقدار مواد لازم برای بروزرسانی اسلحه‌ها، تغییر سلاحها و درنهایت یافتن اسلحه ای متناسب با سبک بازی از مواردی هستند که بازی Monster Hunter Rise را به تجربه‌ای سرگرم کننده تبدیل می‌کنند.

معرفی بازی Monster Hunter Rise

جغدهای دوست داشتنی روستای کامورا، در زمان ورود به ناحیه‌ای جدید، به طور خودکار مکان هیولاهای موجود در منطقه را روی نقشه نشان می‌دهند. با اینکه که تا زمانی که با یک هیولا روبرو نشوید از هویت آن اطلاعی نخواهید داشت، پیدا کردن هدف و هیولای اصلی دیگر برای بازیکن بی تجربه مسئله بزرگی نخواهد بود. این بدان معنی نیست که اکتشافات دنیای بازی کمتر شده‌اند چون ویرانه های Shrine Ruins و Frost Islands مسیرهای فرعی و اسرار پنهان بسیاری را به‌خصوص در زمان شکار Endemic Life ارائه می دهند.

 

کم شدن استقامت کاراکتر و تیزی سلاح ممکن است از جنبه‌های معمولی و همیشگی بازی Monster Hunter باشند که همچنان دست نخورده باقی‌مانده‌اند، اما حتی در این قسمت نیز کپکام ایده‌هایی ارائه داده است تا از ناامید شدن تازه واردان جلوگیری کند. به عنوان مثال در هنگام سوار شدن بر Palamute (دوست جدید و سگ مانند شما) دیگر نگران استقامت نخواهید بود و می‌توانید در هنگام سوار شدن استقامت را بازیابی کرده و اسلحه‌ها را تیز کنید.

 

معرفی بازی Monster Hunter Rise

 

نمونه‌های ذکر شده تنها چند مورد از چگونگی تلاش بازی Monster Hunter Rise برای برآورده کردن نیازهای هر نوع بازیکن در بازی است. اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا تیم سازنده بازی توانسته است تعادل کامل را برای بازیکنان فراهم کند یا خیر، اما دموهای منتشر شده از بازی بسیار امیدوار کننده ظاهر شده‌اند. کارگردان بازی یاسونوری ایچینوزه (Yasunori Ichinose) در مصاحبه‌ای گفت که دریافت نمره عالی از طرفداران و تازه واردان کاری غیرممکن است. اما تلاش می‌کند تا هر نوع بازیکن بتواند حداقل یک چیز برای دوست داشتن پیدا کند. برای مثال Palamutes که همراهان جدیدی برای کاراکتر بازی هستند و اکتشاف دنیای بازی و مبارزات با هیولاها را غنی‌تر از قبل می‌کنند به بازی اضافه شده‌اند. قابلیت شخصی سازی نیز برای این حیوانات جدید در نظر گرفته شده است که از رنگ پوست تا شکل گوش‌ها و رنگ چشمان قابل تغییر و شخصی سازی هستند. راه‌های ارتباطی زیادی با حیوانات مختلف مانند نوازش کردن، بغل کردن، غذا دادن و حتی لباس پوشاندن نیز در بازی موجود است. در منطقه‌های مخصوص شکار همچنین می‌توان در مسابقه‌های مخصوص Palamute شرکت کرد.

 

معرفی بازی Monster Hunter Rise

 

گفته می‌شود که اندازه نقشه‌های بازی Monster Hunter Rise تقریبا هم اندازه نقشه‌های بازی Monster Hunter: World خواهد بود، اما به‌نظر می‌رسد که این مکان‌های جدید با فلسفه‌ای جدید طراحی شده‌اند. درحالی که مناطق بازی قبلی مملو از مسیر‌های باریک و غارهایی با سقف کوتاه بود، فضا‌های این عنوان جدید بازتر طراحی شده‌اند و آزادی عمل بیشتری را در استفاده از مکانیک Wirebug هنگام گشت‌‌وگذار در دنیای بازی و مبارزات را به بازیکن می‌دهد. بسیاری از مناطق بازی Monster Hunter Rise مانند معابد ویران شده (Shrine Ruins) و جزایر فراست (Frost Islands) الهام گرفته شده از کشور ژاپن هستند. با فانوس‌های سنگی و دروازه‌های توری (Torii) که به زیارتگاه‌ها و معابد بازی ختم می‌شوند. حتی زیست‌بوم هیولا‌ها نیز باهم متفاوت است، برای مثال موجودی به شکل ماهی در بازی مشاهده شده که فقط در جزایر فراست زندگی می‌کند. همچنین می‌توانید از محیط کلی روستای کامورا به‌صورت آنلاین و با بازیکنان دیگر لذت ببرید. پس از عادت کردن به کنترل‌های مکانیک Wirebug، تاثیر زیاد آن‌ را در بازی متوجه خواهید شد. به محض عادت به کنترل‌های آن، می‌‌توانید به راحتی و با سرعت بالا از موانع عبور کنید و به بالای آبشار‌ها و معابد برسید. در ابتدای بازی تنها مجهز به دو Wirebug هستید که می‌توانید در طول بازی سومی را نیز پیدا کنید. ایچینوزه همچنین افزود که تیم سازنده بازی Monster Hunter Rise قصد افزایش تعداد Wirebug را داشته اما به‌دلیل راحت شدن بازی در مراحل بالاتر، حداکثر سه Wirebug در طول بازی خواهید داشت.

 

معرفی بازی Monster Hunter Rise

 

هیولاهای گوناگونی دنیای بازی را پر کرده‌اند. Tigrex و Pukei-Pukei و Tobi-Kadachi که در بازی‌های قبلی نیز حضور داشتند، به این نسخه هم بازخواهند گشت. اما بیشتر هیولاهای جدید بازی Monster Hunter Rise، از یوکای (Yokai)، هیولاها و ارواح فراطبیعی در فرهنگ عامه ژاپن، الهام گرفته شده‌اند که حتی الگوی حمله آن‌ها نیز باتوجه به این الهامات از فرهنگ ژاپن ساخته شده است. برای مثال Magnamalo، Tetranadon و Bishaten از این دسته هیولاها هستند. رویداد The Rampage که در آن هیولاهای بی شماری به طور همزمان به دهکده کامورا حمله می‌کنند، محور اصلی داستان بازی خواهد بود. این رویداد فضای الهام گرفته شده از ژاپن را بیش از پیش تقویت می‌کند، زیرا این رویداد بر اساس یک افسانه باستانی ژاپنی به‌نام هیاکی یاکو ساخته شده که در آن گروهی از یوکای در شب رژه می‌رفتند. همانطور که در تریلر رویداد The Game Awards 2020 مشاهده شد، بازیکن با استفاده از توپ و موشک از حمله هیولاها به دهکده جلوگیری خواهد کرد.

 

معرفی بازی Monster Hunter Rise

 

هسته اصلی گیم‌پلی و سیستم مبارزه بازی Monster Hunter Rise بسیار نزدیک به عنواین گذشته این مجموعه است و طرفداران از این مسئله راضی‌ هستند. سلاح‌های سنگین که برای استفاده زمان بیشتری نیاز داشتند، حال به‌خاطر چابک‌تر بودن کاراکتر مانور آسان‌تری دارند. حملات Silkbind حرکاتی ویژه‌ با استفاده از Wirebug هستند که برای هر نوع اسلحه در بازی متفاوت است.

 

سلسله حملات Silkbind  می‌تواند هیولاها را به وضعیتی دچار ‌کند که می‌توان سوار آن‌ها شد، این قابلیت که وایورن رایدینگ (Wyvern Riding) نام دارد، یکی از ویژگی‌های جدید بازی Monster Hunter Rise به‌حساب می‌آید. این تنها راه رساندن هیولا به حالت وایورن رایدینگ نیست و می‌توانید با استفاده از موجودی به‌نام Puppet Spider یا وادار کردن دو هیولا به مبارزه باهم، سوار هیولا شوید. زمانی که سوار هیولایی می‌شوید هرگز کنترل کامل را در دست نخواهید داشت. انیمیشن‌‌های هیولا نشان دهنده خوی وحشی آن‌ها است و همیشه مقاومت می‌کنند. از نظر گیم‌پلی، کاربرد این مکانیک بسیار ساده است. یک حمله ضعیف، حمله سنگین، جاخالی دادن و یک گزینه برای پرتاب هیولا به دیوار وجود دارد.. آنچه این مکانیک را جالب و سرگرم کننده می‌کند، عنصر استراتژیکی است که به بازی اضافه می‌کند. درهنگام سوار شدن بر یک هیولا، می‌توانید آن‌ را به سمت دیواری پرت کنید و به آن آسیب وارد کنید، اما از طرفی می‌توانید هیولای دیگری را وارد نبرد کنید و با استفاده از آن به هدف اصلی خود ضربه بزنید.

 

این تنها یک نمونه از چگونگی ساده‌سازی گیم‌پلی در بازی Monster Hunter Rise است که هسته اصلی گیم‌پلی آن دست نخورده باقی‌مانده است. با تمام این تغییرات در یک بازی، این عنوان بیش از بازی‌های دیگر این مجموعه حس یک بازی اکشن را به بازیکن می‌دهد. این بدان معنی نیست که عناصر نقش آفرینی در بازی کمتر دیده می‌شوند، اما به نظر می‌رسد آزادی عمل در بازی برای هر بازیکنی بیشتر شده است.

 

بازی Monster Hunter Rise در تاریخ 26 مارس (6 فروردین) به‌صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد.

برچسب ها: Monster Hunter Rise, Monster Hunter: World
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.