مجموعه بازی NBA 2K را میتوان جزو محبوبترین عنوان شبیه ساز ورزش بکستبال طی چند سال اخیر دانست. اثری که توانست با نوآوریها و ارائه گیمپلی جذاب مبتنی بر ورزش بسکتبال، طرفداران بسیاری را بدست بیاورد. اما متاسفانه سیاستهای نادرست ناشر و سازنده این بازی طی سالهای اخیر، باعث شده است که محبوبیت این بازی روز به روز کاهش پیدا کند. این موضوع در زمان عرضه نسخه جدید این مجموعه، یعنی بازی NBA 2K21، به اوج خود رسیده است. بازی NBA 2K21 نیز مانند دیگر آثار شبیه ساز ورزشی، امسال عملکرد خوبی را تجربه نکرده است.
نبود ویژگی جدید، گیمپلی تکراری و ... تنها بخشی از نکات منفی این بازی است. اما موضوعی که باعث شده است انتقادات نسبت به این بازی بیشتر شود، وجود تبلیغاتِ غیرقابل رد کردن درون بازی است. خیلیها انتظار داشتند که این موضوع در نسخه نسل نهمی بازی، که قرار است قیمت ۷۰ دلاری داشته باشد، وجود نداشته باشد. اما حال به نظر میرسد که حتی افزایش قیمت نیز باعث نشده است تا استودیوی 2K Games دست از سیاستهای اشتباه خود بردارد.
این موضوع را یکی از کاربران توییتر مطرح کرده است. توییتی که بلافاصله پاک شد و حال تنها میتوان به متن آن بسنده کرد. در این توییت به بازگشت تبلیغات غیرقابل رد کردن در بازی NBA 2K21 پرداخته شده است. تبلیغاتی که در آنها آثاری مانند هدست واقعیت مجازی Oculus Quest 2 به نمایش در میآیند.
البته شرکت 2K Games سابقه طولانی مدتی درباره قرار دادن این ویژگی در بازیهای خود داشته است. برای مثال، بازی NBA 2K19 نیز از چنین ویژگی بهره میبرد. شاید جالب باشد بدانید که بازی NBA 2K21 در وبسایت متاکریتیک امتیاز یک از ۱۰ را از سمت کاربران گرفته است. همین موضوع میتواند موفقیت و یا عدم موفقیت این بازی را نشان دهد.
البته بازی میزبان قسمتهای جدیدی مانند WNBA و سیستم امتیازدهی بازیکنان است. شاید این دو ویژگی بتواند بازیکنان را برای دیگر برای تجربه بازی به سمت خود جذب کند. بازی NBA 2K 21 همین حالا برای رایانه شخصی، پلی استیشن 4، استدیا، نینتندو سوییچ و ایکس باکس وان دردسترس است. همچنین بازی روی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/ ایکس باکس سری اس نیز در زمان عرضه، دردسترس قرار خواهد گرفت.