کمپانی Take Two اعلام کرد که بهخاطر واکنشهای طرفداران به گیمپلی بازی NBA 2K22، تقریبا تمام مکانیکهای گیمپلی بازی NBA 2K23 نسبت به گذشته تغییر کردهاند.
مایک وانگ (Mike Wang)، کارگردان گیمپلی بازی NBA 2K23 درباره گیمپلی این بازی گفت:
«ما هنگام ساخت هر نسخه از این مجموعه، به بازخورد بازیکنان به بازی قبلی اهمیت میدهیم و بسیاری از تغییرات گیمپلی نسخه جدید هم همان چیزهایی هستند که بازیکنان درخواست کرده بودند. از تمرکز روی طراحی درست نحوه حمله بازیکنان بهسمت سبد، تا دفاع واقعگرایانهتر، ویژگیهای جدیدی که به این بازی اضافه کردیم به خلق تجربه واقعی و لذتبخش برای همه بازیکنان کمک میکنند.»
تصویر روی کاور بازی NBA 2K23 مشخص شد
مکانیکهای شوتزنی هم دسخوش تغییرات اساسی شدهاند و حالا قدرت و دقت هر شوت، با توجه به نحوه پرش بازیکن، بهشکل مجزا اندازهگیری میشود. هنگام عرضه بازی NBA 2K23 پنج نوع شوت مختلف در بازی وجود خواهد داشت و انتظار میرود که تعداد آنها بهمرور تا 15 شوت افزایش پیدا کند.
کنترل حرکات تکنیکی هم کاملا بهبود پیدا کرده و حالا حرکات جدیدی در بازی وجود دارند که راههای جدیدی برای شوتزنی و پاس دادن باز میکنند.
دانک کردن هم نسبت به گذشته تغییر کرده و حالا انیمیشنهای بیشتری برای انجام این کار وجود خواهد داشت که به انجام درست این حرکت کمک میکنند. در بازیهای قبلی، بازیکنان بارها بهصورت اتفاقی دانکهای آکروباتیک را اجرا میکردند که دفاع کردنشان راحتتر بود. قرار است چنین مشکلاتی در بازی NBA 2K23 برطرف شوند.
یک سیستم بوست آدرنالین هم به بازی اضافه شده تا از دریبل زدن بیش از حد بازیکنان جلوگیری کند. حالا تمام بازیکنان حاضر در زمین یک نوار انرژی دارند که با هربار دریبل زدن مدافع مقابل، بخشی از آن را مصرف میکنند.
بازی NBA 2K23 در تاریخ 9 سپتامبر (18 شهریور) برای کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، نینتندو سوییچ، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر خواهد شد.