طرفداران بازی Need for Speed چه انتظاراتی از قسمت بعدی این مجموعه دارند؟

طرفداران بازی Need for Speed چه انتظاراتی از قسمت بعدی این مجموعه دارند؟

مهدی سلیمانی مهدی سلیمانی
1 سال و 10 ماه و 17 روز پیش

قسمت بعدی بازی Need for Speed قرار است تا پایان سال 2022 منتشر شود، اما هنوز هیچ اطلاعات خاصی از این بازی منتشر نشده و تصویری هم از آن موجود نیست. در حال حاضر شایعات زیادی پیرامون این بازی وجود دارند. برخی از منابع معتبر ادعا کرده‌اند که این بازی قرار است تنها برای کامپیوتر، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر شود. وقایع این بازی قرار است در شهری به‌نام Lake Shore City جریان داشته باشد و سبک گرافیکی آن احتمالا ترکیبی از گرافیک واقع‌گرایانه و انیمه‌های ژاپنی خواهد بود.


مشخص نیست کمپانی EA چه زمانی را برای معرفی این بازی انتخاب می‌کند، اما حالا که هیچ اطلاعاتی از بازی Need for Speed در دست نیست، می‌توانیم درباره 15 ویژگی که این عنوان را به بازی بهتری تبدیل می‌کنند رویاپردازی کنیم.

 

ماشین‌های بیشتر

طرفداران بازی Need for Speed چه انتظاراتی از قسمت بعدی این مجموعه دارند؟

لیست‌ ماشین‌های سری بازی Need for Speed در نسخه‌های اخیر تغییر چندانی نکرده و بیش از حد تکراری شده است. ماشین‌هایی مانند Acura RSX-S، Ford Mustang Foxbody، For Mustang GT و Honda Civic Type-R برخی از ماشین‌هایی هستند که تقریبا به عضوی ثابت از بازی‌های این مجموعه تبدیل شده‌اند. لیست ماشین‌های این مجموعه از نسخه سال 2015 چندان تغییر نکرده و تنها عنوان امیدوار کننده در این سال‌ها، بازی Need for Speed: Heat بوده که فقط 127 ماشین را ارائه کرده. با وجود عناوینی مانند بازی Forza Horizon 5 که بیش از 500 ماشین مختلف را با بهترین جزئیات شبیه‌سازی می‌کنند، استودیو Criterion باید عملکرد بسیار بهتری نسبت به استانداردهای سطح پایین این مجموعه داشته باشد و علاوه بر افزایش تعداد ماشین‌ها، مدل‌های جدیدی را هم ارائه کند. اگر نسخه بعدی این مجموعه چند ماشین الکتریکی و مدل‌های آزمایشی کمپانی‌های بزرگ را هم در لیست ماشین‌های خود داشته باشد، قطعا ضرر نخواهد کرد.

 

مطالب مرتبط:

از بازی Street Fighter 6 چه می‌دانیم؟

آیا بازی God of War: Ragnarok باید از قسمت‌های قبلی این مجموعه الگو بگیرد؟ 

باید چه انتظاری از آینده بازی‌های بتمن داشته باشیم؟


ماشین‌های رها شده

طرفداران بازی Need for Speed چه انتظاراتی از قسمت بعدی این مجموعه دارند؟

سیستم ماشین‌‌های رها شده بازی Need for Speed: Payback یکی از محبوب‌ترین بخش‌های این بازی بود که تا حدودی شبیه Barn Findهای بازی Forza Horizon بود. در این بازی، بازیکنان برای مدت محدودی فرصت داشتند تا به‌دنبال ماشین‌های رها شده در یک منطقه بگردند. این سیستم می‌‌تواند با شکل و شمایل بهتر و جذاب‌تری به این مجموعه برگردد و تبدیل به یکی از بهترین مراحل بازی بعدی شود.
برای انجام این کار می‌توان مراحل فرعی خاصی به این بازی اضافه کرد که پس از چند مسابقه، بازیکن را به این ماشین‌های رها شده می‌رسانند. حتی می‌توان برای پیدا کردن این ماشین‌ها بین گروه‌های مختلف راننده‌ها مسابقه برگزار کرد تا برنده مسابقه تنها کسی باشد که این ماشین را صاحب می‌شود. علاوه بر مسابقات معمول، می‌توان سناریوهای دیگری را هم برای این ماشین‌های رها شده در نظر گرفت که باز هم جذاب‌تر از پیدا کردن ساده و بی‌دردسر آن‌ها در گوشه خیابان خواهد بود. برای مثال باز هم می‌توان به بازی Need for Speed Payback و مرحله دزدی ماشین این بازی اشاره کرد. راه‌های زیادی برای جذابیت بخشیدن به این سیستم وجود دارد و تنها کافیست که استودیو Criterion به‌دنبال ایجاد تغییرات مثبت در این مجموعه و فرار از تکرار مکررات باشد.

 

مسابقات خیابانی غیرقانونی

طرفداران بازی Need for Speed چه انتظاراتی از قسمت بعدی این مجموعه دارند؟

حالا که صحبت از رقابت گروهی راننده‌ها شد، بهتر است به نیاز مبرم بازی Need for Speed به بازگشت مسابقات خیابانی اشاره کنیم. طرفداران این مجموعه هنوز هم با خاطرات خوش بازی Need for Speed: Most Wanted و Need for Speed: Carbon روزگار می‌گذرانند. البته در سال‌های اخیر هم برخی از عناوین این مجموعه برای بازگرداندن مسابقات خیابانی تلاش کردند. بازی NFS: Heat و بازی Need for Speed 2015 عناوینی بودند که توانستند با ارائه مسابقات خیابانی غیرقانونی، طرفداران را اندکی امیدوار کنند. اما این عناوین هم خط داستانی جذاب و درگیرکننده‌ای نداشتند و رقبایی که برای بازیکن در نظر گرفته بودند هرگز به‌خوبی راننده‌های بزرگ بازی NFS: Most Wanted نوشته نشده بودند. بازی Need for Speed 2022 می‌تواند با بازگرداندن دوباره لیست راننده‌های تحت تعقیب، ارائه پیش‌زمینه داستانی مناسب برای آن‌ها و ترغیب بازیکن برای شکست دادن این راننده‌ها، بخش بزرگی از طرفداران این مجموعه را دوباره به آینده این مجموعه امیدوار کند.

 

تعقیب و گریز

طرفداران بازی Need for Speed چه انتظاراتی از قسمت بعدی این مجموعه دارند؟

سکانس‌های تعقیب و گریز یکی از بخش‌های مهم و جدانشدنی بازی Need for Speed هستند و مهم‌ نیست که در حال فرار از پلیس باشید یا تعقیب جنایت‌کاران. با وجود این‌که تعقیب و گریزهای این مجموعه در یک حلقه تکرار قدیمی گیر کرده‌ است، نمی‌توان خرده‌ای به سازندگان گرفت. مسدود کردن موقت راه‌ها، پهن کردن نوار میخی و اضافه شدن هلیکوپتر و ماشین‌های ویژه به نیروهای پلیس، سناریوهایی هستند که معمولا در این سکانس‌ها رخ می‌دهند و در نگاه اول نمی‌توان تغییر زیادی در آن‌ها به وجود آورد.


اما تجهیزات پلیس می‌تواند حتی بهتر از چیزی باشد که معمولا در بازی‌های NFS مشاهده می‌کنیم. تور بازداشت (ArrestNet) یکی از امکانات پلیس‌ برای تعقیب و گریز است که هرگز در این مجموعه استفاده نشده و البته به‌خاطر قدرت بازدارندگی بالایی که دارد، ممکن است کفه ترازو را شدیدا به سمت پلیس‌ها سنگین کند. اما برای رفع این مشکل هم می‌توان راه حل‌های مختلفی پیدا کرد. برای مثال، با اضافه کردن تور بازداشت به تجهیزات ماشین‌های پلیس، دیگر نیازی به افزایش سرعت از پیش تعریف شده آن‌ها برای رسیدن به ماشین‌های پرسرعت مسابقه‌دهندگان نخواهد بود. 
هوش مصنوعی پلیس‌ها می‌تواند بسیار بهتر از چیزی باشد که معمولا در بازی‌های این مجموعه مشاهده می‌کنیم و به‌جای این‌که چند سناریو از پیش تعریف شده برای مقابله‌ آن‌ها با بازیکن نوشته شود، می‌توان از هوش مصنوعی بهتری که در زمان مناسب، تصمیم درستی می‌گیرد بهره برد.


علاوه بر این، قرار دادن بازیکن در نقش پلیس هم می‌‌تواند تاثیر بزرگی روی میزان مشارکت بازیکنان در بخش آنلاین بازی بگذارد. استودیو Criterion در این زمینه می‌تواند از ویژگی حمله کردن به دنیای دیگر بازیکنان در سری بازی Dark Souls یا دیگر بازی‌های استودیو FromSoftware الهام بگیرد. بازیکنان می‌توانند در نقش پلیس وارد دنیای دیگر بازیکنان شوند و با استفاده از تجهیزات رهگیری یا گزارش‌های محلی، رد مسابقه‌دهندگان را پیدا کنند. اگر امکان رهبری گروه‌های مختلف پلیس و کنترل کامل مسیرهای شهر به بازیکن مهاجم داده شود، قطعا بسیاری از بازیکنان بخش زیادی از وقت خود در این بازی را صرف حمله به دنیای دیگر بازیکنان خواهد کرد. تنها مشکل، سخت شدن بیش از حد بازی برای مسابقه‌دهندگان است که آن هم با تعریف مکانیک‌هایی برای همکاری بیشتر آن‌ها با یکدیگر و اهدای ویژگی‌های مختلف برای فرار و مخفی شدن از شر پلیس‌ها، تا حد زیادی حل می‌شود.


هیجان انگیز بودن تعقیب و گریز در این مجموعه سال‌هاست که صرفا به‌خاطر ماهیت ذاتی آن است و هیچ دخلی به نبوغ سازندگان در شبیه‌سازی بهتر این بخش ندارد. این بازی باید بزرگتر از عناوین قبلی مجموعه باشد تا بتواند به موفقیت برسد. اگر یک بخش تک‌نفره بزرگ و غنی و بخش چندنفره‌ دائمی یا جداگانه، قطعا می‌تواند کمک بزرگی به اجرای چنین ایده‌هایی کمک کند. باید دید که نسخه 2022 می‌تواند در این بخش‌ها تغییر مثبتی ایجاد کند یا خیر.

 

تمرکز روی بخش داستانی

طرفداران بازی Need for Speed چه انتظاراتی از قسمت بعدی این مجموعه دارند؟

بر کسی پوشیده نیست که بخش داستانی بازی‌های اخیر این مجموعه بسیار کلیشه‌ای و اضافی هستند و تقریبا هیچ کس به سرنوشت شخصیت‌های این بازی‌ها اهمیت نمی‌دهد. اگر استودیو Criterion می‌خواهد باز هم روی بخش داستانی تمرکز کند، باید تلاش بسیار بیشتری برای علاقمند کردن بازیکنان به شخصیت‌ها و داستان بازی بکند. علاوه بر این، مراحل داستانی بازی هم باید گوناگونی بیشتری داشته باشند و تنها به مسابقات معمولی برای بالا بردن شهرت بازیکن محدود نشوند.


بخش داستانی بازی NFS: Heat و بازی NFS: Payback هیچ تاثیری روی بهبود تجربه بازیکن از بازی نمی‌گذاشتند. سازندگان یا باید بسیار بیشتر برای خلق یک بخش داستانی باکیفیت تلاش کنند، یا به‌کلی آن را از بازی حذف کنند. هرچند نداشتن خط داستانی می‌تواند باعث ناامیدی بازیکنان شود، اما فقدان بخش داستانی اضافی و بچه‌گانه بسیار بهتر از وجود آن است. 

 

بخش آفلاین

طرفداران بازی Need for Speed چه انتظاراتی از قسمت بعدی این مجموعه دارند؟

چنین انتظاری از بازی Need for Speed که پتانسیل بسیار بالایی برای بخش چندنفره دارد، و توسط کمپانی EA ساخته می‌شود، بسیار دور از ذهن است. طرفداران این مجموعه هم قطعا به تجربه آنلاین و چندنفره مسابقات خیابانی علاقه دارند، اما آنلاین بودن بازیکن نباید یک لازمه قطعی برای تجربه این بازی باشد. بازی Need For Speed 2015 یکی از بازی‌های باکیفیت این مجموعه بود که پیش از منتشر شدن، از اعلام خبر لزوم آنلاین بودن بازیکنان در تمام لحظات بازی ضربه بزرگی خورد.


تقریبا غیرممکن است که کمپانی EA به بازیکنان حق انتخاب دهد که بتوانند به‌صورت آفلاین این بازی را تجربه کنند. بخش چندنفره این بازی که می‌تواند یک منبع درآمد بزرگ (فروش آیتم‌های آنلاین با پول واقعی) برای این کمپانی باشد و EA هم ثابت کرده که تا جای ممکن برای کسب درآمد بیشتر از بازی‌هایش فشار می‌آورد. اما اگر بازی Forza Horizon 5 می‌تواند در کنار بخش آنلاین بزرگش، یک بخش تک‌نفره آفلاین هم ارائه کند، چرا قسمت بازی Need for Speed نتواند؟


EA باید تعادلی میان بخش تک‌نفره و چندنفره این بازی ایجاد کند تا بازیکنان خودشان برای تجربه آنلاین این بازی مشتاق باشند. تقریبا مانند وضعیت حال حاضر بازی FIFA که بازیکنان با وجود مشکلات فراوان این بازی همچنان بخش چندنفره آن را با جدیت دنبال می‌کنند و سود عظیمی به حساب این کمپانی واریز می‌کنند.

 

دوربین داخل ماشین

طرفداران بازی Need for Speed چه انتظاراتی از قسمت بعدی این مجموعه دارند؟

چنین درخواستی از یک بازی مسابقه‌ای بسیار شرم‌آور است. دوربین داخل ماشین انتخاب اول بسیاری از بازیکنان بازی‌های مسابقه‌ای است و حس رانندگی را بسیار بهتر از دوربین سوم شخص منتقل می‌کند؛ مخصوصا اگر با تجهیزات مخصوص رانندگی بازی را تجربه کنید. بازی NFS: Heat که آخرین نسخه این مجموعه است، دوربین داخل ماشین را ارائه نمی‌کرد، اما قبل از آن، بازی NFS: Payback از زاویه دوربین داخل ماشین برخوردار بود. البته دوربین داخل ماشین این بازی کیلومترها با استانداردهای بازی‌های مسابقه‌ای در سال 2019 فاصله داشت. امیدواریم که بازی NFS 2022 زاویه دوربین داخل ماشین باکیفیت و دقیقی ارائه کند.

 

مسابقات هدفمند

طرفداران بازی Need for Speed چه انتظاراتی از قسمت بعدی این مجموعه دارند؟

یکی دیگر از درس‌هایی که این بازی باید از بازی Forza Horizon 5 بگیرد، هدفمند کردن مسابقات است. تمام فعالیت‌های بازیکن در بازی Forza Horizon 5 به نحوی با Accoladeها سر و کار دارند. Accoladeهای این بازی، انواع مختلف مسابقات را پوشش می‌دهند و برای هر فعالیت قابل توجه‌ای که بازیکن انجام دهد، به او امتیاز می‌دهند.‌ این سیستم بسیار بهتر از سیستم شهرت (Reputation) بازی Need for Speed عمل می‌کند و بازیکنان را مجبور به تکرار برخی فعالیت‌ها یا مسابقات تکراری برای کسب امتیاز بیشتر نمی‌کند.
با توجه به این‌که سری بازی Need for Speed ویژگی‌هایی مانند تعقیب و گریز دارد که بازی Forza Horizon از آن بی‌بهره است، استودیو Criterion می‌تواند این مکانیک‌ها را به سطح جدیدی ببرد و از آن‌ها برای درگیر نگه‌ داشتن بازیکنان برای مدت‌های طولانی استفاده کند. این ویژگی‌ می‌تواند مکمل خوبی برای بخش تک‌نفره آفلاین بازی هم باشد و علاوه بر مسابقات معمول جهان بازی، یک هدف فرعی اما مهم‌ دیگر هم به رانندگی بازیکنان بدهد.

 

Autolog

یکی از ویژگی‌های پرطرفدار این مجموعه که سال‌هاست از آن حذف شده، شبکه مجازی Autolog است. این شبکه به بازیکنان اجازه می‌داد تا تمامی آمارهای خود را با دوستان‌شان مقایسه کنند. سریع‌ترین زمان پایان مسابقات، طولانی‌ترین پرش، بیشتری آپگرید ماشین‌ و غیره، برخی از پارامترهای مورد علاقه بازیکنان بودند که آن‌ها را مجاب می‌کرد تا تمام تلاش خود را برای بهبود رکورد و پز دادن در Autolog انجام دهند.


اگرچه اضافه شدن این بخش به‌تنهایی می‌تواند باز هم حس رقابت دورادور بازیکنان را فعال کند، اما اگر Autolog با یک بخش مولتی‌پلیر واقعی ترکیب شود، قطعا موفقیت بزرگتری برای این بازی خواهد داشت.

 

گوناگونی بخش چندنفره

طرفداران بازی Need for Speed چه انتظاراتی از قسمت بعدی این مجموعه دارند؟

بخش چندنفره این مجموعه معمولا نوآوری خاصی نداشته و از همان فرمول‌های جوا‌ب‌پس‌داده قدیمی پیروی کرده است. با وجود این‌که تغییر ندادن بخش‌هایی که مشکل خاصی ندارند کار اشتباهی نیست، اما دیگر وقت آن رسیده تا این مجموعه نفس تازه‌ای بکشد. اتفاقا به‌خاطر این‌که بازی‌های Need for Speed معمولا نوآوری خاصی در بخش چندنفره‌ نداشته‌اند، دست استودیو Criterion برای اضافه کردن ویژگی‌های جدید به بخش چند نفره این بازی بسیار باز است و نه‌تنها می‌تواند از عناوین مسابقه‌ای مختلفی که در این سال‌ها بخش چندنفره منحصر به‌فردی داشتند الگو بگیرد، بلکه می‌تواند بخش‌ جدیدی در این زمینه ارائه کند که تا به حال نمونه‌اش در میان بازی‌های مسابقه‌ای دیده نشده است.


بخش چندنفره بازی Forza Horizon 5 یکی از بهترین مثال‌ها برای یک بخش چندنفره سرگرم‌کننده و لذت بخش است. بخش چندنفره این بازی بازیکنان را کاملا آزاد می‌گذارد و مسابقات عجیب و غریبی که در آن برگزار می‌شوند، دلیل اصلی محبوب ماندن آن بعد از گذشت چندین ماه از انتشار هستند. Need for Speed هم باید درک کند که لزومی برای ارائه یک بخش چندنفره کاملا جدی و پایبند به قوانین قدیمی وجود ندارد و می‌توان با ارائه بخش‌های جدید و عجیب و غریب، بازیکنان را برای مدت طولانی در بخش آنلاین بازی نگه داشت.

 

پشتیبانی پس از انتشار

طرفداران بازی Need for Speed چه انتظاراتی از قسمت بعدی این مجموعه دارند؟

بازی‌های مجموعه Need For Speed معمولا بعد از انتشار به‌سرعت می‌شوند و پشتیبانی چندان طولانی‌ای را از سازندگان دریافت نمی‌کنند. در حال حاضر، یکی از نیازهای بزرگ بازار بازی‌های ویدیویی، یک بازی مسابقه‌ای سرویس محور است که برای مدت طولانی بازیکنان را با ارائه محتوای ماهیانه سرگرم نگه دارد. هنوز مشخص نیست که آیا کمپانی EA قصد دارد بازی بعدی Need for Speed را به‌این شکل عرضه کند یا خیر، اما اگر چنین اتفاقی رخ دهد، این بازی می‌تواند به یکی از مهم‌ترین بازی‌های سال تبدیل شود. اضافه شدن ماشین‌های بیشتر و طراحی مسابقات و رویدادهای مخصوص، تنها بخشی از پشتیبانی پس از انتشار چنین بازی‌ای خواهند بود که قطعا با استقبال گسترده بازیکنان مواجه می‌شود.


البته اگر فرض کنیم که EA قصد انتشار یک بازی مسابقه‌ای سرویس محور را دارد، بسیار بعید است که این کمپانی با انتشار رایگان آن موافقت کند. بازی‌های سرویس محور سرمایه گذاری طولانی مدتی روی بازیکنان خود می‌کنند و در صورتی که تعداد بازیکنان این عناوین به‌خاطر پولی بودن نسخه اولیه بازی از حد نصاب مشخصی فراتر نرود، سوددهی آن‌ها با مشکل مواجه می‌شود. یک بازی سرویس محور به برنامه‌ریزی درست و حساب شده‌ای برای ارائه محتوای ماهیانه نیاز دارد که با توجه به سابقه EA و استودیوهای سازنده عناوین مسابقه‌ای این کمپانی، نباید چنین انتظاری از آن‌ها داشت.

 

تیونینگ

طرفداران بازی Need for Speed چه انتظاراتی از قسمت بعدی این مجموعه دارند؟

کمپانی EA سال‌هاست که با خواسته‌های طرفداران مبارزه می‌کند و هر بار به یک شکل جدید، از انجام آن‌ها طفره می‌رود. تیونینگ عمیق ماشین‌ها در نسخه‌های قدیمی این مجموعه مانند بازی NFS: Most Wanted یا NFS: Carbon، یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های بازی بود. البته برخی از عناوین جدید هم مانند نسخه سال 2015 و بازی NFS: Heat بخش تیونینگ بسیار خوبی ارائه می‌کنند، اما هنوز هم می‌توان آزادی عمل بیشتری به بازیکنان برای شخصی‌سازی بدنه ماشین‌ یا دستکاری فنی ماشین‌ها داد.


براساس اعلام قبلی کمپانی EA، قسمت بعدی بازی Need for Speed در سال 2022 منتشر خواهد شد. این بازی توسط استودیو Criterion و کمک استودیو Codemasters Cheshire توسعه داده می‌شود. هنوز پلتفرم‌های مقصد این بازی مشخص نشده‌اند.

 

برچسب ها: Need for Speed
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.