استودیوی People Can Fly در ماه بهمن گفت که با وجود اینکه بازیهای AAA سبک لوتر-شوتر به اقتباس از الگوهای تجارتی live service تمایل پیدا کردهاند، بازی Outriders هنگام انتشار بازی کاملی خواهد بود و بازیکنان به ازای مبلغی که پرداخت میکنند مجموعه کامل بازی را دریافت خواهند کرد.
این استودیو، در مصاحبه جدیدی با سایت IGN گفت که اگر برای این بازی از الگوی «بازی به عنوان سرویس»(Game-as-a-service) استفاده میشد، مجبور به قسمت کردن محتویات بازی بودند و استودیو People Can Fly اصلا راضی به انجام چنین کاری نیست. طبق صحبتهای تولیدکننده بازی یعنی بارتوش میتا (Bartosz Kmita)، بازیکنان دیگر زمان این را ندارند که برای رسیدن به یک آیتم چندصد ساعت را صرف کنند.
میتا گفت:
هنگامی که تولید این بازی را آغاز کردیم متوجه شدیم که داستان بازی اهمیت ویژهای دارد، فهمیدیم که اگر یک پروژه «بازی به عنوان سرویس» تولید کنیم ممکن است مجبور شویم محتویات بازی را به تکههای مختلف تقسیم کنیم. ما نمیخواستیم این کار را انجام دهیم چون داستان بازی برای ما اهمیت داشت. باور داریم که بازیهای جالب زیادی در بازار موجود هستند، و ممکن است مخاطبان برای رسیدن به یک آیتم زمان کافی برای صرف 300 ساعت با هدف Grind کردن نداشته باشند.
میتا روی این موضوع تاکید کرد که بازی Outriders برای این استودیو اهمیت ویژهای دارد. پس از گذشت حدود یک دهه کار کردن روی IPهایی که متعلق به خود این استودیو نبودند، بالاخره آنها میتوانند روی پروژه شخصی خود کار کنند.
او گفت: «ما میخواستیم به جای کار کردن روی پروژههای دیگران روی تولید بازی خودمان تمرکز کنیم، هر چقدر هم آن پروژهها خوب باشند اهمیتی برای ما ندارد. تصمیم گرفتیم که بازیای تولید کنیم که خودمان علاقه به بازی کردن آن را داشته باشیم، به همین دلیل قصد داریم که بازی را کمی تاریک و سخت کنیم.»
بازی Outriders دی ماه برای پلتفرمهای نسل فعلی و نسل بعد منتشر خواهد شد.