بازی Phantom Blade 0 درجریان رویداد پلی استیشن معرفی شد. این نقش آفرینی سوم شخص که توسط استودیو S-Game توسعه داده میشود، برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.
پس از معرفی این بازی، سولفریم لیانگ (Soulframe Liang)، موسس و رئیس استودیو S-Game اطلاعات جالب توجهی درباره دنیا و گیمپلی بازی Phantom Blade 0 منتشر کرد. طبق گفتههای لیانگ، این بازی یک عنوان نیمه جهانباز است که «دنیایی تاریک و تنبیه کننده دارد. این دنیا همواره به بازیکن یادآوری میکند که هرگز نباید دشمنان را دستکم بگیرند.»
«در بازی Phantom Blade Zero، شما در نقش سول (Soul) قرار میگیرید. یک آدمکش قهار که به سازمانی قدرتمند بهنام The Order خدمت میکند. پس از اینکه سول با اتهام قتل ریشسفید این سازمان روبرو میشود، در تعقیب و گریز اولیه آنها شدیدا آسیب میبیند. باوجود اینکه زندگیاش توسط یک شفاگر اسرارآمیز نجات پیدا میکند، این درمان موقتی بوده و تنها برای 66 روز دوام دارد. حالا سول باید برای پیدا کردن مسبب اصلی این اتهامها، پیش از تمام شدن زمان 66 روزهاش برای زندگی، با دشمنان قدرتمند و هیولاهای غیرانسانی مبارزه کند.»
لیانگ در ادامه اعلام میکند که بازی Phantom Blade 0 بر اساس بازی Rainblood: Town of Death ساخته شده است. این بازی یک عنوان مستقل بود که در سال 2010 منتشر و درنهایت باعث خلق سری بازی Phantom Blade شد. به گفته لیانگ، بازی Phantom Blade Zero ادامه معنوی بازی Rainblood بوده و بازیای است که آنها همیشه رویای ساختنش را داشتهاند.
باوجود اینکه در این روزها بازیهای زیادی بر جهانباز بودنشان تکیه میکنند، بازی Phantom Blade 0 بهجای یک جهان بزرگ با محتویات تکراری، از چندین نقشه نسبتا بزرگ با محتویات کاملا اختصاصی تشکیل شده است. سازندگان کاملا آگاهند که جهان تاریک و بیروح بهنظر میرسد. هدف آنها از طراحی چنین دنیایی، برجسته کردن شخصیتهای ارزشمند داستان است. البته آنها میخواهند با چنین دنیایی به بازیکنان یادآوری کنند که هرگز دفاع خود را پایین نیاورند. در این دنیا موجودات قدرتمند زیادی میخواهند سول را بکشند و باوجود اینکه مبارزه با آنها چالش برانگیز خواهد بود، شکست دادنشان جوایز ارزشمندی از قبیل اسلحه، زره، مهارتهای مبارزه و آیتمهای مختلف به بازیکن اهدا میکند.
مبارزات سریع و چشمنواز بازی Phantom Blade 0 احتمالا مهمترین ویژگی آن محسوب میشود. اعضای استودیو S-Game از طرفداران بزرگ بازیهای هک اند اسلش هستند در ساخت این بازی از عناوینی مانند بازی Devil May Cry، بازی Ninja Gaiden الهام گرفتهاند. البته آنها عقیده دارند که گیمپلی چنین بازیهایی برای همه بازیکنان طراحی نشده و امروزه بازیهای «اکشن استراتژیک» مانند عناوین سولزلایک و بازی Monster Hunter طرفداران بیشتری دارند. به همین دلیل، آنها تصمیم گرفتند تا با ترکیب سرعت بالای عناوین هک اند اسلش و استراتژی مورد نیاز برای مبارزه در عناوین سولزلایک، سیستم مبارزات بازی Phantom Blade 0 را طراحی کنند.
استودیو S-Game تجربه زیادی در توسعه بازیهای موبایل دارد و به همین دلیل با ساده کردن کنترلهای بازی برای به حداقل رساندن نیاز بازیکنان به فشردن دکمهها آشنایی دارد. آنها میخواهند تا چنین مکانیزمی را روی کنترلر کنسولها هم پیاده کنند و برای انجام این کار از کنجی تانیگاکی (Kenji Tanigaki) طراح مبارزات کونگ فو در فیلمهای رزمی کمک گرفتهاند. وظیفه تانگیاکی در توسعه این بازی، نمایش حرکات به انیماتورهای استودیو است تا آنها با تصویربرداری سهبعدی، انیمیشنهای مبارزه را طراحی کنند.
بازی Phantom Blade 0 در تاریخی نامعلوم برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.