ایجاد تاخیرهای مکرر در روند تولید یا عرضه عناوینی همچون بازی Starfield و بازی Redfall سبب شد تا در جریان سال گذشته، بازیهای انحصاری قابل توجهی در دسترس کاربران کنسولهای ایکس باکس قرار نگیرد. در بازه زمانی مذکور، صرفا پنج محتوای انحصاری برای این پلتفرمها منتشر شد. از میان آنها میتوان به محتوای دانلودی بازی Forza 5 و بازی Dusk Falls اشاره کرد. با این حال، فیل اسپنسر (Phil Spencer) رئیس بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت به تازگی و در مصاحبه با وبسایت IGN اطلاعات مهمی را به اشتراک گذاشته است. فیل اسپنسر شخصا مسئولیت وضعیت کلی آثار فرست پارتی ایکس باکس در سال گذشته را پذیرا شد و اعلام کرد که طی ماههای آینده، همه چیز تغییر پیدا خواهد کرد.
به عقیده او، طی سال جاری بازیها و محتواهای انحصاری مهمی برای سرویس گیم پس روی کنسولها و کامپیوتر عرضه میشود. گفته فیل اسپنسر به شرح زیر است:
تعهد ما به طرفدارانمان این است که میبایست به صورت پیوسته بازیهای فوق العادهای را در دسترسشان قرار دهیم. هدف اصلی، فراهم آمدن شرایط لازم برای تجربه بازیهای قابل توجه روی پلتفرمهایمان است. شکی نیست که ما نتوانستیم در سال 2022 به این هدف دست پیدا کنیم. این موضوع اساسا به دلیل تصمیمهای من بوده، چراکه من رئیس این بخش هستم. تعهدی که ما در زمینه ارائه بازیهای فوق العاده به مشتریانمان داریم، چیزی است که شدیدا آن را جدی میگیرم و برایم اهمیت دارد. سال گذشته از نظر میزان بازیهای انحصاری، سال خوبی برای ما نبود. ما برای ورود به سال 2023 و برگزاری رویدادهایی نظیر Developer_Direct بسیار هیجان زدهایم. من احساس بسیار خوبی را در مورد بازیهایی که طی این رویداد نمایش دادیم، دارم. همچنین میدانید که بازی Starfield به زودی رویداد مستقلی را خواهد داشت. این تازه شروع سال 2023 برای ما است.
مایکروسافت 10 هزار نفر از کارکنان خود را اخراج کرد
با برگزاری رویداد Developer_Direct، عوامل ایکس باکس وعده انتشار آثار مختلفی از جمله بازی Redfall، بازی Minecraft Legends و بازی Forza Motorsport را در جریان سال جاری به طرفداران دادند. از طرف دیگر، آنها بازی HiFi Rush، محصول جدید استودیو Tango Gameworks را نیز معرفی کردند. این عنوان در روز چهارشنبه گذشته در دسترس مشترکین سرویس ایکس باکس گیم پس قرار گرفت. فیل اسپنسر در بخش دیگری از صحبتهایش، در مورد احساس خوبش از رونمایی تاریخ انتشار پروژههای جدیدشان گفت و افزود:
همواره در میان جامعه طرفداران و بازیکنها یک نوع احساس خستگی ناشی از انتظار کشیدن برای انتشار اطلاعات بیشتر در مورد یک پروژه یا رونمایی از تاریخ عرضه آن وجود دارد. من نیز شخصا طی ماههای اخیر چنین رویکردی را پیش گرفته بودم و اشخاص را به انتظار بیشتر دعوت میکردم. اما رونمایی از بازه زمانی انتشار پروژههای جدید و همچنین عرضه کامل بازی Hi-Fi Rush همزمان با برگزاری رویداد، احساس خوبی را به همراه داشت. ما توانستیم نشان دهیم که هیچگونه مشکلی را با انتشار بازیهایمان نداریم. بازی Pentiment نمونه بارز یک عنوان با کیفیت است. اما این پروژه همچنان نیازمند تغییرات بود و میبایست به بیشتر از سطح فعلیاش دست مییافت. هنگامیکه من به عناوین جدید و در حال توسعهمان نگاه میکنم، متوجه میشوم که رونمایی از تاریخ انتشار و جوانب مختلف آنها یک اقدام بسیار مهم برای ما بوده است.
نظر شما در مورد این گفتهها چیست؟