گزارش: استودیو Platinum علاقمند به ساخت دوباره بازی Scalebound است

گزارش: استودیو Platinum علاقمند به ساخت دوباره بازی Scalebound است

مهدی سلیمانی مهدی سلیمانی
2 سال و 2 ماه و 20 روز پیش

در ابتدای نسل هشتم، کمپانی مایکروسافت همکاری جدیدی با استودیو Platinum Games آغاز کرد که قرار بود در نتیجه آن بازی Scalebound به‌صورت انحصاری برای ایکس باکس وان منتشر شود. اما پس از چهار سال، به دلیل این‌که مایکروسافت احساس می‌کرد این بازی در حد انتظارات طرفداران عمل‌ نخواهد کرد، روند توسعه آن را در سال 2017 کنسل کرد.


حالا به‌نظر می‌رسد که احتمال بازگشت دوباره این بازی وجود داشته باشد. در مصاحبه اخیر آتسوشی اینابا (Atsushi Inaba) و هیدکی کامیا (Hideki Kamiya)، رئیس و نائب رئیس استودیو Platinum Games با IGN ژاپن، آن‌ها از علاقه خود برای توسعه دوباره بازی Scalebound گفتند و برای اولین بار به‌صورت کاملا صریح اعلام کردند که آماده مذاکره دوباره با مایکروسافت برای توسعه این بازی هستند.

 


در بخشی از این مصاحبه، اینابا می‌گوید: «کامیا همیشه به ساخت بازی Scalebound علاقه داشت. بنابراین آماده‌ایم تا دوباره مذاکرات را با مایکروسافت آغاز کنیم.»
هیدکی کامیا به عنوان یکی از بزرگترین کارگردانان صنعت‌ بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود و سابقه کارگردانی عناوین بزرگی مانند بازی Resident Evil 2، بازی Devil May Cry و بازی Bayonetta را در کارنامه دارد. او در پروژه ساخت بازی Scalebund هم به عنوان کارگردان حاضر بود و شخصا علاقه زیادی به این عنوان داشت. کامیا درباره بازی Scalebound می‌گوید:


«ما خیلی روی بازی کار کردیم و این‌که مایکروسافت آن را به این شکل نگه داشته برای هیچ‌کس سودی ندارد. ما آماده‌ایم که کاری [برای خارج کردن بازی از وضعیت فعلی] انجام بدهیم. فیل! (اسپنسر) بیا با هم انجامش بدیم.»


البته به‌نظر می‌رسد که این علاقه به همکاری دوباره یک‌طرفه نیست و ایکس باکس هم علاقمند به بازگشت استودیو Platinum Games برای توسعه بازی Scalebound است. فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ کمپانی مایکروسافت، به‌تازگی هدیه‌ای برای کامیا ارسال کرده تا دوباره روابط دوستانه میان ایکس باکس و این استودیو را آغاز کند.

در گذشته هم ایکس باکس و هم استودیو Platinum توضیحاتی درباره دلایل کنسل شدن بازی Scalebound ارائه کرده بودند، اما کامیا اخیرا مسئولیت کنسل شدن این بازی را شخصا برعهده گرفت. او درباره دلایل این اتفاق گفت:

«من از کودکی عاشق دنیاهای فانتزی بودم و می‌خواستم یک بازی در چنین دنیایی بسازم. ایده ساخت بازی Scalebound هم از همین‌ علاقه شکل گرفت، اما انجام آن چالش بزرگی برای استودیو Platinum بود. 
ما داشتیم در یک محیط کاملا جدید کار می‌کردیم که به آن عادت نداشتیم. علاوه بر این‌که داشتیم با موتور Unreal که آشنایی زیادی با آن نداریم، کار می‌کردیم، از دانش کافی برای توسعه یک بازی آنلاین هم برخوردار نبودیم. 
موانعی که در روند توسعه بازی وجود داشتند بسیار بزرگ بودند. ما از تجربه کافی برای غلبه بر آن‌ها برخوردار نبودیم و در نهایت اتفاقی که نباید می‌افتاد، افتاد.
من از بازیکنانی که مشتاقانه منتظر بازی بودند عذرخواهی می‌کنم. همچنین از مایکروسافت که به ما به‌عنوان شریک تجاری خود اعتماد کرده بود. من به عنوان موسس و عضوی از استودیو Platinum Games به‌خاطر این اتفاق عذرخواهی می‌کنم.»


پس از رسیدن اینابا به مقام ریاست استودیو Platinum Games، سریعا اعلام کرد که این استودیو با ریاست او روی پروژه‌های بزرگتر و جاه طلبانه‌تری کار خواهد کرد.
با وجود تمامی صحبت‌های اخیر درباره از سر گرفتن توسعه بازی Scalebound، مشخص نیست که آینده این بازی به چه شکل خواهد بود. در سال 2020 فیل اسپنسر شخصا تمامی شایعاتی که به ساخته شدن دوباره این بازی اشاره می‌کردند را بی اساس دانست و اعلام کرد که کار ایکس باکس برای همیشه با این بازی تمام شده است. باید منتظر ماند و دید که آیا دوستانه شدن دوباره روابط ایکس باکس و استودیو Platinum Games می‌تواند منجر به زنده شدن پروژه ساخت بازی Scalebound شود یا خیر.

 

برچسب ها: Scalebound, ایکس باکس, ایکس باکس سری ایکس
1 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.