دنیای ورزشهای الکترونیکی در طول سالهای اخیر با ادغام لیگهای بزرگ و سازمانهای بازی رقابتی که با برندهای بزرگ برای ایجاد همکاریهای دیوانهکننده همکاری میکنند، رشد چشمگیری داشته است. اکنون سونی نیز ارزش این لیگهای رقابتی را درک کرده است و جدیدا در بیانیهای اعلام کرد که پلتفرم ورزشهای الکترونیکی Repeat.gg به خانواده پلی استیشن میپیوندد.
خرید استودیو بانجی توسط سونی تکمیل شد
Repeat.gg پلتفرمی است که میزبان مجموعه ای از مسابقات در عناوینی مانند بازی League of Legends، بازی Fortnite و بازی Call of Duty: Warzone است. در کنار تورنمنتهای پولی و رایگان این شرکت، Repeat همچنین شامل ردیابی خودکار نتایج برای روشی آسانتر برای ردیابی آمار بازیکنان در مسابقات مذکور است. سونی سخت تلاش کرده است تا بازیهای رقابتی در پلی استیشن را رونق بخشد و خرید Repeat نیز به همین قضیه اشاره دارد.
طبق اعلامیه رسمی، Repeat در مورد اهمیت این همکاری برای تیم صحبت کرد. با انجام این معامله، هر دو طرف میتوانند تمرکز خود را روی هدف ارائه «Esports برای همه» ادامه دهند. پیوستن به خانواده پلیاستیشن به Repeat اجازه میدهد تا مقیاس مسابقات میزبانی را افزایش دهد و عناوین بیشتری را به پشتیبانی کند که قبلاً بدون کمک سونی امکانپذیر نبود. تیم Repeat همچنین اشاره میکند که این معماله بر مسابقات عناوین کامپیوتر مثل بازی League of Legends تأثیری نخواهد گذاشت و در آینده به گسترش آن ادامه خواهد داد.
در این اعلامیه همچنین به نکته جالبی اشاره شد و آن این بود که این موضوع «مدتی است که در دست اجراست.». البته مشخص نیست که چه مدت از این همکاری میگذرد، اما مشخص است که سونی برای رقابتهای بازیهای الکترونیکی برنامههای خاصی دارد؛ زیرا اوایل سال گذشته سونی از خرید مسابقات بازیهای مبارزهای معروف EVO نیز خبر داده بود.
البته این تنها خرید سونی نبوده است. طی چند ماه گذشته، سونی استودیو Haven و بانجی خالق سری بازی Destiny خریداری کرد در بازار بازیهای آنلاین نیز دستی داشته باشد. تمام اینها میتواند نشانگر این باشد که سونی به دنبال سرمایه گذاری سنگین در بازار بازیهای رقابتی است تا بتواند خارج از حوزه بازیهای انحصاری تک نفره و پرفروش خود نیز فعالیت کند.