سونی به خریدهای بزرگ مایکروسافت واکنش نشان داد

سونی به خریدهای بزرگ مایکروسافت واکنش نشان داد

آرمان دانه واش آرمان دانه واش
3 سال و 5 ماه و 21 روز پیش

با نزدیک شدن به انتشار پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس /اس، تنش و رقابت بین سونی و مایکروسافت افزایش پیدا کرده است. پس تعجب‌آور نیست که جیم رایان (Jim Ryan)، رئیس و مدیرعامل بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، به طرز زیرکانه‌ای خرج‌های سرسام‌آور مایکروسافت برای تقویت استودیوهای فرست پارتی خود را زیر سوال برده است (اشاره به خرید 7.5 میلیارد دلاری مایکروسافت برای دستیابی به کارخانه مادر شرکت Bethesda یعنی Zenimax). رایان دیروز در مصاحبه‌ای به این موضوع اشاره کرد و به تحسین ارزش رشد طبیعی استودیوهای جهانی سونی پرداخت:

 

 

سونی توانایی توسعه بازی‌های خود را طی گذر از کنسول‌های نسل قبلی به صورت طبیعی گسترش داده است، فکر می‌کنم اکثر مخاطبان متوجه چنین موضوعی نباشند. مشخصا توانایی ما در تولید بازی با دستیابی به استودیوی Insomaniac افزایش پیدا کرد و از ملحق شدن این استودیو به خانواده سونی خوشحال هستیم. هر فردی می‌تواند به لیست بازی‌های نسل پلی استیشن 3 یا نسل پلی استیشن 4 نگاه کند و آن‌ها را با لیست بازی‌هایی که در آینده برای پلی استیشن 5 منتشر خواهیم کرد مقایسه کند. اختلاف بین آن‌ها غیرقابل انکار است و ما رشد قابل توجهی طی گذر زمان داشته‌ایم.

چنین اتفاقی نتیجه خریدهای بزرگ نیست، بلکه با رشد بسیار ثابت و برنامه‌ریزی شده طبیعی سونی به دست آمده است. احتمالا بهترین مثالی که می‌توانم بزنم ... قطعا می‌توانم در مورد استودیوی ناتی داگ صحبت کنم، ولی این استودیو همیشه در حال تولید بازی‌هایی عالی بوده است. ولی بیایید در مورد بازی Ghost of Tsushima صحبت کنیم، این بازی مورد پسند منتقدان و مخاطبان بود و تبلیغ بسیار خوبی برای سونی محسوب می‌شد، موفقیتی که این بازی برای ما کسب کرد قابل تصور نبود. چنین اتفاقی نشان می‌دهد که استودیو Sucker Punch برای رشد پروژه‌های گذشته خود تلاش بسیار زیادی کرده است.

ما دارای پنج یا شش استودیوی دیگر هم هستیم که به همین شکل عالی عمل می‌کنند و از این بابت خوش‌شانس هستیم... ولی نمی‌توان چنین اتفاقی را شانس نامید، چرا که ما برای چنین رشدی سال‌ها تلاش کرده‌ایم. ما در سکوت کامل و به روش پلی استیشن در حال ساخت چیزی خاص با این استودیوها بوده‌ایم. می توانید چنین کاری را می‌توان با خریدهای سرسام‌آور یا دستیابی سنجیده شده به شرکت‌های بزرگ انجام داد، راه دیگر این است که به طور طبیعی و طی سال‌ها به چنین موفقیتی دست پیدا کرد.

 

پلی استیشن 5 در تاریخ 22 آبان در آمریکای جنوبی، استرالیا، نیوزلند، ژاپن، سنگاپور و کره جنوبی منتشر خواهد شد. بقیه کشورها و منطق این کنسول را در 29 آبان دریافت خواهند کرد. در حالی که کنسول ایکس باکس سری ایکس در تاریخ 20 آبان به صورت جهانی عرضه خواهد شد.

برچسب ها: PlayStation 5, Xbox Series X
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.