در آخرین جلسه کمپانی سونی با سرمایهگذاران، رئیس بخش سرگرمی این کمپانی، جیم رایان (Jim Ryan)، اعلام کرد که سونی قصد دارد تا 12 عنوان سرویس محور را تا پایان سال 2025 برای پلی استیشن 5 عرضه کند. همچنین، سونی قصد دارد تا پایان همین سال حداقل 55 درصد از درآمدهای خود را از عناوین سرویس محور کسب کند و از این درآمدها مانند گذشته از عناوین «سنتی» پلی استیشن کسب نشوند.
در یکی از اسلایدهای ارائه شده در این کنفرانس مشاهده میشود که با وجود افتخار سونی به عملکرد خود در انتشار عناوین تکنفره باکیفیت و گوناگون، این کمپانی در زمینه انتشار عناوین سرویس محور موفق عمل نکرده و در حال حاضر بازی MLB The Show 22 را بهعنوان تنها بازی سرویس محور خود درنظر دارد. البته بازی Gran Turismo 7 هم میتوانست بهعنوان یک بازی سرویس محور در این لیست قرار بگیرد اما دلیل غیبت آن مشخص نیست. این کمپانی برنامه دارد که در سه سال مالی آینده این وضعیت را تغییر دهد.
رسمی: رویداد بعدی State of Play هفته آینده برگزار میشود
با توجه به برنامهریزی بهنمایش درآمده در این اسلاید، سونی قصد دارد که تا پایان سال مالی 2022 تعداد بازیهای سرویس محور خود را به سه عدد افزایش دهد. بر اساس برنامهریزیهای سونی، این عدد در سال مالی 2023 به 6 عنوان، در سال مالی 2024 به 10 عنوان و در سال مالی 2025 به 12 عنوان خواهد رسید.
در بخش دیگری از این کنفرانس، سونی در بخش فعالیتهای M&A (خرید و ادغام) خود از استودیو Haven بهعنوان «توسعه دهنده سرویس محور» و استودیو Bungie بهعنوان «ناشر سرویس محور» یاد می کند. درواقع سونی روی استودیو Bungie حساب بسیار ویژهای باز کرده و اسلاید بعدی را با نام «همافزایی بانجی» ارائه میکند. در این اسلاید، سونی «به تاثیر تواناییهای استودیو Bungie روی استودیوهای داخلی پلی استیشن» اشاره میکند. علاوه بر این، این استودیو قرار است به ساخت مرکز خدمات سرویس محور کمپانی سونی کمک کند.
با ارجاع به پیشبینیهای داخلی از استودیوهای پلی استیشن، سونی قصد دارد که تا پایان سال مالی 2022 تقریبا نیمی از سرمایهگذاریهای مورد نظر خود را برای توسعه عناوین سرویس محور انجام دهد. این عدد در سال 2019 تنها 12 درصد از سرمایهگذاریهای مربوط به پلی استیشن 5 را تشکیل میداد.
جیم رایا در ماه فوریه امسال رسما اعلام کرد که استودیوهای پلی استیشن در حال توسعه چندین عنوان سرویس محور هستند، اما تا این لحظه مشخص نشده بود که سونی چه تعداد از این عناوین را برای آینده برنامهریزی کرده است. او اعلام کرده که عناوین سرویس محور بهتر میتوانند تا محتوای مورد نیاز مشترکین سرویسهای اشتراکی را فراهم کنند و کاربران را همواره در تعامل با سرویس نگه میدارند.