پلی استیشن 5 ویژگی جذابی با نام سرویس Game Help دارد که میتواند در مواقع مورد نیاز، راهنماییهای لازم برای پیشبرد بازی را در اختیار بازیکنان قرار دهد، اما سند ثبت اختراع جدیدی نشان میدهد که سونی همچنان در حال آزمایش ایدههایی برای ارائه کمکهای درون بازی به بازیکنان کنسولهای پلی استیشن است.
سرویس Game Help پلی استیشن 5، یک ویژگی انحصاری سرویس اشتراکی پلی استیشن پلاس است که توسط همه بازیها پشتیبانی نمیشود. سند ثبت اختراع مورد بحث که توسط SegmentNext مشاهده شد، به اتصال بدون وقفهی بازیکنان با «متخصصان» اشاره دارد. طبق این سند، هنگامی که درخواست کمک از سوی بازکن فرستاده شود، کنسول بازیکن و کنسول «متخصص» موجود یک جلسه ارتباطی برقرار میکنند تا متخصص بتواند بازیکن را از یک موقعیت «ناامید کننده» نجات دهد.
در پرونده مورخ فوریه ۲۰۲۳ که در تاریخ ششم جولای (۱۵ تیر ۱۴۰۲) آمده است :« با قدرت پردازش بالاتر، بازیهای ویدیویی پیچیدهتر و گستردهتر میشوند و با افزایش پیچیدگی، ممکن است کاربران به شکل فزایندهای در بحث پیشرفت و تکمیل بازی، با مشکل مواجه شوند.»
سونی ادعا میکند که بازیکنان گاهی اوقات به نقطهای میرسند که «پیشروی در بازی یا حل آن [چالش] به ظاهر غیر ممکن است» و در نتیجه نا امید شده و بازی را ترک میکنند.
این اولین باری نیست که سونی سیستمی را برای کمک به بازیکنان در کنسول پلی اسیتشن، ثبت می کند. این کمپانی در سال ۲۰۲۱ سندی را برای کمک در بازی با تکیه بر هوش مصنوعی، ارائه کرد که بازیکنان «بی تجربه» را در موقعیتهای دشوار راهنمایی میکرد.