در جلسه کسب و کار کمپانی سونی در سال 2023، جیم رایان (Jim Ryan) اعلام کرد که این کمپانی قصد دارد تا سرمایهگذاری روی عناوین فرست پارتی پلی استیشن را «متحول کند.» این کمپانی قصد دارد در هر سال حداقل دو عنوان انحصاری بزرگ عرضه کند که «تمام ژانرهای بزرگ مانند شوتر، مسابقهای، نقش آفرینی، پلتفرمر، اکشن و ورزشی را پوشش میدهند.»
این کمپانی بهدنبال ایجاد تعادل بین فرنچایزهای قدیمی و عناوین جدید است و قصد دارد تا سال مالی 2025، سرمایهگذاری خود را روی عناوین جدید 10 درصد افزایش دهد تا سرمایه مورد نیاز برای توسعه عناوین جدید و فرنچایزهای قدیمی، بهصورت 50 / 50 بین آنها تقسیم شود. در سال مالی 2023، 40 درصد از این سرمایه به عناوین جدید و 60 درصد به فرنچایزهای موجود پلی استیشن اختصاص داده شده است. البته لازم به ذکر است که منظور کمپانی سونی از حداقل دو عنوان بزرگ انحصاری در هر سال، تنها عناوین تکنفره نیست و شامل بازیهای سرویس محور هم میشود.
هنوز مشخص نیست که هر کدام از بخشهای مربوط به فرنچایزهای قدیمی و عناوین جدید در هر سال حداقل دو بازی جدید خواهند داشت یا این تعداد مربوط به مجموع بازیهای انحصاری سونی در هر سال است.