شرکت سونی خود را به عنوان یکی از بهترین انتشارات صنعت بازیهای ویدیویی شناسانده است اما در کنار این ویژگی، صفت دیگری که با آن شناخته میشود جسارت است. عناوینی مثل بازی The Last of Us: Part II، بازی Returnal و بازی God of War تنها چند مثال از مجموعه بازیهایی هستند که نه تنها هوشمندانه تولید شدهاند بلکه خلاف جریان و جسورانه نیز بودهاند. کار رئیس استودیوهای پلی استیشن یعنی هرمن هالست (Hermen Hulst) آن است که مطمئن شود کمپانی سونی این سطح از خلاقیت را حفظ میکند و در مصاحبهای با Game Informer نیز توضیح داد که «تیمهایی که با ما کار میکنند را تشویق میکنم که در تصمیمگیریهایشان شدیدا جسورانه عمل کنند».
او در ادامه گفت: «فکر میکنم تیمهایی که با ما کار میکنند واقعا شجاع هستند و این موضوعی نیست که تنها مرتبط با جهت کلی سری بازیهای بزرگمان باشد بلکه گاهی این موضوع وارد شدن به اساطیر اسکاندیناوی در بازی God of War است یا ساختار روایت و تولید تجربه ای در بازی The Last of Us: Part II است که بسیار تاثیرگذار بوده اما شاید لزوما برای همه بازیکنان در تمام طول بازی احساس خوشایندی ایجاد نکند و من از این تصمیمات حمایت میکنم».
در ادامه در ارتباط با اهدافی که برای پلی استیشن دارد تا «مرزهای عرصهای که در آن مشغول به فعالیت هستیم و وضعیت کنونی هنر قصهگویی را پیش ببریم» اضافه کرد که «فکر میکنم این موضوع علت نوع رفتار ما با پلی استیشن باشد». در ادامه مقاله توضیحاتی در ارتباط با چگونگی نقش هالست به عنوان مدیر اجرایی در استودیو Guerrilla Games، تیم توسعه هلندیای که از بازیای مثل بازی Killzone به عنوان بسیار موفقی مانند بازی Horizon Zero Dawn تغییر مسیر داده بود اشاره میکند و آن را تجربهای مثبت به شمار میآورد. هالست در ارتباط با تجربیاتش گفت: «فکر میکنم کار کردن به عنوان یک توسعهدهنده فعال و درک کردن آنچه برای ساخت یک بازی نیاز است بسیار برای من مفید بوده است». با توجه به خروجی کمپانی سونی در حدود ۱۸ ماه گذشته، میتوانیم بگوییم هالست تا کنون نتیجه مطلوبی نیز کسب کرده است.