تعداد استودیوهایی که میتوانند عناوین تکنفره ماجراجویی درحد استودیوهای داخلی پلی استیشن یا بهتر از آنها تولید کنند، از تعداد انگشتان دو دست بیشتر نمیشود. کمپانی سونی مشخصا به سرمایهگذاری روی این استودیوها ادامه خواهد داد، اما برنامه دارد تا در سالهای آینده حضور پررنگتری در بازار بازیهای سرویس محور داشته باشد.
سرویس محور بودن یک بازی لزوما موفقیت آن را تضمین نمیکند و کمپانیهای زیادی در توسعه یک عنوان سرویس محور با شکست مواجه شدند. با این حال، موفقیت عناوین سرویس محور بزرگی که سالهاست با قدرت به درآمدزایی برای ناشر ادامه میدهند، باعث شده تا کمپانیهای بازیسازی نگاه ویژهای به این بازار داشته باشند. البته بهنظر میرسد که کمپانی سونی میخواهد برنامه نسبتا متفاوتی برای عناوین سرویس محور خود اجرا کند.
هرمن هالست (Hermen Hulst)، رئیس پلی استیشن استودیوز، در مصاحبه با رسانه GameIndustry گفت که کمپانیس سونی میخواهد با توسعه عناوین سرویس محور در ژانرهای مختلف، طیف گستردهای از بازیکنان را هدف قرار دهد.
«از فضای رقابتی این بازار و زمانی که بازیکنان در بازیهای سرویس محور صرف میکنند آگاهیم و میخواهیم بازیهایی با بالاترین کیفیت به آنها ارائه کنیم.
صحبت کلی درباره عناوین "سرویس محور" ریسک خاصی دارد. این یک ژانر خاص یا حتی یک مدل تجارت خاص نیست. استودیوهای داخلی پلی استیشن درحال توسعه بازیهای گوناگونی هستند که میتوان آنها را سرویس محور دانست. این عناوین ژانرهای مختلف، برنامه انتشار متفاوت و وسعت گوناگونی دارند. این بازیها را برای گروههای مختلفی از مخاطبین توسعه میدهیم و با توجه به سابقهای که در خلق جهان و داستانهای جدید برای طرفداران پلی استیشن داریم، به این عناوین امیدوارم.»
کمپانی سونی در سالهای اخیر استودیوهایی مانند استودیو Bungie، استودیو Haven و استودیو Firewalk را خریداری کرده که تواناییهای این کمپانی در زمینه عناوین سرویس محور را شدیدا تقویت کردهاند.
این کمپانی در سال 2022 اعلام کرد که قصد دارد تا اوایل سال 2026 حدود 10 بازی سرویس محور منتشر کند. پروژه مستقل بخش چندنفره بازی The Last of Us و بخش چندنفره Co-op بازی Horizon تنها عناوین سرویس محور پلی استیشن هستند که رسما معرفی شدهاند.