مدت خیلی زیادی تا راهاندازی سرویس جدید پلی استیشن پلاس باقی نمانده و به نظر میرسد سونی چند هفته قبل از شروع رسمی این سرویس دست به اقدامی مخفیانه زده تا کاربران نتوانند کدهای پلاس را به شکل انباشته ذخیره و در موقع نیاز وارد کنند. در ابتدا برخی از کاربران متوجه این محدودیت شدند و با خود فکر میکردند که باگ یا گلیچ از جانب سونی پیش آمده و مشکل بهزودی حل خواهد شد، اما بخش سوالات متداول پلی استینش پلاس بدون اطلاع قبلی یا بعدی آپدیت شد و سونی در آنجا خبر داد که «فعلا» خرید کد پلی استیشن پلاس برای کاربران جدید یا تمدید اشتراک برای کاربران فعلی ممکن نیست.
برخی از کاربران و رسانهها با بخش پشتیبانی پلی استیشن پلاس تماس گرفتند و تنها جوابی که شنیدند این بود که فعلا قادر به خرید یا تمدید نخواهند بود و دلیلی نیز برای این محدودیت اعلام نشد.
خرید فلهای و انبار کردن کدهای پلی استیشن پلاس هیچوقت بر خلاف قوانین سونی نبوده و سالهاست که این اتفاق میافتد. اما چرا این بار با واکنش آنها مواجه شدیم؟ دلیل این امر این است که در هفتههای پیش سونی اعلام کرد که اشتراک کاربران پلی استیشن پلاس و PS Now بعد از راهاندازی سرویس جدید پلی استیشن پلاس به اشتراک جدید ارتقا پیدا خواهد کرد. بسیاری از کاربران نیز از این فرصت استفاده کردند و در حال خرید کدهای پلی استیشن پلاس بودند، چرا که نسبت به PS Now ارزانتر است و خرید بهصرفهتری است. با این حرکت سونی احتمالا احساس کرده که تا مدتی هر چند کوتاه به سودی که میخواهد نمیرسد و در نهایت تصمیم به محدود کردن تمدید اشتراکها گرفته است.
در صفحه رسمی سونی و در بخش سوالات متداول در خصوص محدودیت جدید پلی استیشن پلاس نوشته شده: «همزمان با نزدیک شدن راه باندازی سرویس جدید پلی استیشن پلاس، در حال کار در پشت صحنه هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که نقل و انتقال به سرویس جدید برای مشترکین فعلی با راحتی تمام انجام گردد. به عنوان بخشی از این کار و به شکل موقت انباشته کردن اشتراک برای مشتریان فعلی را تا زمان عرضه سرویس جدید محدود کردیم. با خیال آسوده مطمئن باشید که کد شما همچنان معتبر باقی خواهد ماند، و میتوانید هر زمان – چه بعد از تمام شدن اشتراکتان و چه بعد از راهاندازی پلی استیشن پلاس جدید در منطقهتان – اقدام به فعالسازی آن کنید.»