هدست PS VR2 کمی بیش از یک ماه پیش عرضه شد و در حالی که به خاطر سختافزارش مورد تحسین قرار گرفت، اما به نظر میرسد که موفقیتی در سطح تجاری به دست نیاورده است. طبق گزارشی که اخیرا توسط بلومبرگ منتشر شده، به نظر میرسد که کمپانی سونی بر سر این هدست، فروش چشمگیری را در ابتدای عرضه تجربه نکرده است.
طبق گزارشها، هدست PS VR2، فروشی کمتر از ۳۰۰ هزار دستگاه را در هفتههای اول عرضهاش تجربه کرده است. به طور دقیق، طبق تحقیقات و تجزیه و تحلیل شرکت IDC، تخمین زده میشود که از اواخر ماه فوریه تا پایان ماه مارس، حدود ۲۷۰ هزار هدست به فروش رسیده باشد که به شکل غمانگیزی، کمتر از ۲ میلیون محمولهای است که کمپانی سونی در ابتدای عرضه این هدست پیشبینی کرده بود.
معرفی ویدیویی هدست واقعیت مجازی PlayStation VR2
به گفته فرانسیسکو جرونیمو (Francisco Jeronimo)، معاون دادهها و تجزیه و تحلیل در IDC، چنین استقبال کمی به دلیل «افزایش هزینههای زندگی، افزایش نرخ بهره و افزایش اخراج کارکنان شرکتها» در سراسر دنیا است.
جرونیمو افزود :« به کمان من، برای جلوگیری کامل از تبدیل شدن این محصول به یک فاجعه برای کمپانی سونی، یک کاهش قیمت برای هدست PS VR2 لازم است». با وجود قیمت ۵۴۹.۹۹ دلاری این هدست، اگر فروش به همین شکل کمتر از انتظار باشد، کاهش قیمت، شاید تنها راه نجات برای کمپانی سونی باشد.
کمی قبل از عرضه هدست PS VR2، گزارش شده بود که به دلیل اعداد و ارقام نا امید کننده از پیشخرید این هدست، کمپانی سونی تعداد محمولههای این محصول را به نصف کاهش داده است. البته کمی بعد هم این کمپانی اعلام کرد که کاهشی در تولید این هدست شکل نخواهد گرفت.
در اوایل این ماه، هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki)، مدیر مالی کمپانی سونی، اعلام کرده بود که سونی انتظار دارد که هدست PS VR2 از نسخه قبلی خود که حدود پنج میلیون دستگاه فروش را ثبت کرده بود، فروش بیشتری داشته باشد.