کمپانی سونی (Sony Interactive Entertainment) یک سیستم بازپخش جالب را برای پلی استیشن 5 اختراع کرده است که سناریوهای «چه میشد اگر» را به بازیکنانی ارائه میدهد که علاقهمند به یافتن نتیجه اقدامات خود در صورت انتخاب تصمیماتی متفاوت در طول بازی هستند. در توضیحات این اختراع که توسط سایت OPAttack مشاهده شده است، به بازیهای رقابتی آنلاین اشارهای نشده است. اما بهنظر میرسد نمونههای ارائه شده در برنامه نشان میدهد که این سیستم پخش مجدد گیم پلی، برای ورزشهای الکترونیکی طراحی شده است.
خبر های خوبی برای پلی استیشن در راه است
سیستم پخش مجدد گیم پلی PS5 چگونه کار میکند؟
سونی از مثال بازیهای اسکی المپیک در برنامه خود استفاده کرد، که بازیکنی که در یک مسابقه هاف پایپ شرکت میکرد، در یک بخش خاص ناموفق بود. بر اساس دادههای موجود، یک ماژول هوش مصنوعی سناریوی «چه میشد اگر» را برای آن بازیکن ایجاد میکند و به آنها نشان میدهد که برای یک نتیجه متفاوت چه کاری میتوانستند انجام دهند. در این مثال، سونی به تجهیزات مختلف اسکی اشاره کرد که قبلاً توسط کاربر استفاده نمیشد، مانند اسکیهای برفی سخت، اسکیهای جلو، چکمههای با کارایی بالا، میلههای کوتاه اسکی و غیره.
در توضیحات تکمیلی این ثبت اختراع آمده است که:
«روشها و سیستمهایی برای ایجاد یک نتیجه متفاوت از یک بازی خاص ارائه شده است. این روش شامل ارائه دسترسی به یک فایل ضبط شده از گیمپلی بازی است که توسط یک بازیکن بهاشتراک گذاشته شده است. این روش شامل ارائه یک رابط است که یک یا چند سناریو «چه میشد اگر» را برای گیمپلی یک بازی شناسایی میکند. یک یا چند سناریو «چه میشد اگر» که برای گنجانده شدن در رابط انتخاب میشوند، براساس پردازش فایل گیمپلی ضبط شده، از طریق یک مدل یادگیری ماشینی، برای شناسایی سناریوهای «چه میشد اگر» است. همچنین گزینههایی برای سناریوهای «چه میشد اگر» نیز در رابط کاربری ارائه میشود. این روش شامل فعال کردن حداقل یکی از این سناریوها از گزینههای رابط است. انتخاب باعث تعدیل ابرداده مرتبط با فایل ضبط شده از گیمپلی بازی میشود. این روش شامل پخش مجدد فایل ضبطی است که با استفاده از فراداده تنظیم شده برای ایجاد نتیجهای متفاوت در یک گیمپلی بهدست میآید.»