دارندگان پلی استیشن 5 بیشتر روی خریدهای درون برنامه‌ای هزینه می‌کنند

دارندگان پلی استیشن 5 بیشتر روی خریدهای درون برنامه‌ای هزینه می‌کنند

محمد مسعودی محمد مسعودی
1 سال و 10 ماه و 5 روز پیش

کنسول پلی استیشن 4 تداوم تسلط سونی بر بازار کنسول‌ها را ثابت کرد، اما پلی استیشن 5 نشان داد که هنوز پتانسیل‌هایی وجود دارد که به آن دست پیدا نکرده‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد که در حین انتقال از کنسول پلی استیشن 4 به پلی استیشن 5، تغییری در نحوه خرج کردن پول توسط مصرف کنندگان برای بازی‌ها ایجاد شده است. یک گزارش رسمی از سونی مقایسه کرد که گیمرهای پلی‌استیشن در بین عرضه‌ کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 برای چه چیز‌هایی پول خرج می‌کنند. به نظر می‌رسد دارندگان کنسول پلی استیشن 5 کمتر برای بازی‌های کامل هزینه کرده و به طور قابل توجهی بیشتر برای ریز تراکنش‌ها هزینه می‌کنند.

سونی اخیراً ارائه‌ای در بخش خدمات بازی و شبکه خود منتشر کرده است که به موفقیت‌های فعلی، رشد و برنامه‌های پلی‌استیشن برای آینده می‌پردازد. در این ارائه صفحه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد هزینه بازی در کنسول‌ پلی استیشن 5 در مقایسه با کنسول پلی‌استیشن 4 چگونه رشد کرده است. در طول عرضه کنسول پلی‌استیشن 5، هزینه‌ها در مقایسه عرضه مشابه برای کنسول پلی‌استیشن 4،  حدود ۱۵ درصد افزایش یافت. اما چیز جالبی که در نمودار‌ها می‌توان دید این است که به شکلی، هزینه بازی‌های کامل، کاهش یافته است.

در حالی که مقدار هزینه کلی در کنسول پلی استیشن ۵  حدود ۱۵ درصد افزایش یافته، اما مقدار هزینه برای بازی‌های کامل بین کنسول پلی استیشن 4 و کنسول پلی استیشن 5، ۲۱ درصد کاهش یافته است. حتی با توجه به افزایش مقدار هزینه‌های کلی، دارندگان کنسول پلی استیشن 5 نسبت به دارندگان کنسول پلی استیشن 4، بسیار کمتر برای خرید بازی پول خرج می‌کنند. این ارائه در مورد اینکه هزینه‌های افزایش‌یافته از کجا می‌آیند، نشان می‌دهد که مقدار هزینه‌های «افزونه‌ها» از کنسول پلی استیشن 4 به کنسول پلی استیشن 4، حدود ۲۴۷ درصد افزایش یافته است. این بدان معناست که دارندگان کنسول پلی استیشن 5 به میزان قابل توجهی برای خریدهای درون برنامه‌ای، DLC ها، ارزهای دیجیتال و موارد مشابه هزینه می‌کنند.

 

سونی قصد دارد تا سال 2026 دوازده بازی سرویس محور منتشر کند 

نمودار سونی به طور خاص به نسبت کل هزینه‌های فروش بازی‌ها و تراکنش‌های خرد اشاره نمی‌کند. با این حال، با قضاوت از روی چشم، به نظر می‌رسد که فروش کامل بازی حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از هزینه‌ها را تشکیل می‌دهد، در حالی که فروش بخش‌های اضافی بازی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است و اشتراک‌های کنسول پلی استیشن 5، باقی هزینه‌ها را تشکیل می‌دهند. به راحتی می‌توان دید که احتمالاً، چگونه هزینه‌های افزودنی از هزینه‌های کامل بازی در طول نسل کنسول پلی استیشن 5، پیشی می‌گیرد.

 

البته هنگام بررسی این اعداد باید شرایط مختلفی را در نظر گرفت. زمانی که کنسول‌پلی‌استیشن 4 عرضه شد، بازی‌های رایگان تازه به پتانسیل خود پی برده بودند و درآمدزایی در مقایسه با آنچه امروز است، کمرنگ‌تر بود. کنسول پلی استیشن 5 با پشتیبانی از بازی‌های رایگان بسیاری عرضه شد و اکثریت قریب به اتفاق بازی‌های منتشر شده AAA دارای نوعی درآمدزایی هستند. با این حال، این به طور کامل توضیح نمی‌دهد که چرا کنسول پلی استیشن 5 هزینه کمتری برای بازی‌های کامل می‌بیند.

 

در کنار جالب بودن این روند، یک هشدار نیز توسط این اعداد منتقل می‌شود. یک مالک کنسول پلی استیشن 5 شاید الان کمتر مایل باشد که یک بازی کامل را، به نسبت نسل قبلی این کنسول، برای کنسول خود خریداری کند. در عوض، آن‌ها حالا یک بازی رایگان دانلود کرده یا یک بازی با سرویس زنده خریداری می‌کنند و پول خود را برای تراکنش‌های خرد خرج می‌کنند. برای ناشران و توسعه‌دهندگانی که روی بازی‌های جدید کار می‌کنند، این می‌تواند به این معنا باشد که کنسول پلی استیشن 5، پلتفرم جذاب‌تری نسبت به کنسول پلی استیشن 4 است. سپس، با توجه به اینکه فروش کنسول پلی استیشن 5 بالاتر است، شاید این نکته کوچکترین اهمیتی نداشته باشد.

برچسب ها: پلی استیشن 5, سونی
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.