توسعهدهنده بازی باسابقه، شینجی میکامی (Shinji Mikami)، عقیده دارد که توسعهدهندگان در دهه چهارم زندگی به اوج خود میرسند چرا که پس از این دوره که تجربه آنها بیشتر میشود، دیدگاهی محافظهکارانهتر به روند توسعه میگیرند و از خلاقیت و اثرگذاری آنها کاسته میشود.
در مصاحبهای با کانال Archipel در YouTube، میکامی قبول کرد که نقطه اوج حرفه او در 39 سالگی و زمان تولید بازی Resident Evil 4 بوده است.
او توضیح داد: «هر فرد با توجه به تجربههایی که کسب میکند دچار تغییر میشود. هنگامی که جوان هستید توانایی خوبی در تولید دارید. نیرو، عشق و قدرت شما در زمان جوانی بیشتر است. ولی در آن دوره با وجود توانایی بالا بیتجربه هستید، و آنقدر بالغ نشدید که محتویات را به خوبی گردآوری کنید و آنها را به سادگی به بازیکنان نشان دهید.»
میکامی گفت که توسعهدهندگان پیرتر دقیقا میدانند چطور باید مخاطبان را راضی نگه داشت و به همین دلیل از ریسک کردن دوری میکنند.
او ادامه داد: «از دید فردی باتجربه باید بگویم که در این زمان ریسکهای مختلفی را در انتهای مسیرهای خود میبینید ولی دیگر به آنها توجه نکرده و فقط روی مسیر پیش پای خود تمرکز میکنید. به همین دلیل داشتن ایدههای عجیب و استفاده از آنها در یک پروژه معمولا مشکل است و دشواریهای زیادی دارد. ولی هنگامی که از این مسئله بگذرید و با مشکلات آن کنار بیایید میتوانید عنوانی کاملا جدید تولید کنید.»
میکامی نتیجه گرفت که هنگام 40 ساله شدن توسعهدهنگان، روند تولید بازی برای آنها سختتر میشود چرا که این کار به انرژی زیادی احتیاج دارد.
او گفت: «من بازی Resident Evil 4 را در 39 سالگی تولید کردم، فکر میکنم که آن زمان نقطه اوج حرفه من بود. میتوانم مثالهای دیگری از توسعهدهندگان دیگری به جز خودم هم به زبان بیاورم، ولی در کل فکر میکنم که بیشتر تولیدکنندگان بهترین بازیهای خود را در دهه چهارم زندگی خود تولید میکنند.»