دلیل اینکه از سیستم Nemesis بازی Middle Earth: Shadow of Mordor و بازی Middle Earth: Shadow of War درعناوین دیگر استفاده نمیشود، این است که شرکت Warner Bros. مالک امتیاز این سیستم است.
اگر با سیستم Nemesis آشنایی ندارید، میتوان به اختصار گفت که این سیستم از تکنیکهای مربوط به حافظه استفاده میکند. عنوانی که از این سیستم بهره میبرد میتواند اعمالی که در بازی به کار میروند را به خاطر سپرده و از آنها برای شکل دادن روایت بازی استفاده کند. به همین شکل، هر چه بیشتر با دشمنان بازی مقابله کنید، این دشمنان بیشتر یاد میگیرند که شما به چه شکل با آنها مبارزه میکنید.
در بازی Middle Earth: Shadow of Mordor و بازی Middle Earth: Shadow of War، اگر اورکی (Orc) را بکشید، قدرت آنها به یک اورک دیگر منتقل میشود. ولی اگر به دست دشمن کشته شوید، اورک مورد نظر دوباره با قدرتهای جدیدی ظاهر شده و به دنبال شما میگردد. همچنین اورک با یکدیگر میجنگند تا به مقام بالاتری برسند.
و از آنجایی که حق این سیستم به شرکت Warner Bros. تعلق دارد، احتمالا دیگر چنین چیزی را در بازیهای دیگر مشاهده نخواهیم کرد. شاید شاهد چیزی مشابه این سیستم باشیم، اما سیستمی کاملا مشابه در بازیهای دیگر یافت نخواهد شد. در حال حاضر نزدیکترین چیز به این سیستم، سیستم Mercenaries در بازی Assassin’s Creed Odyssey است.
این تنها سیستمی نیست که حق امتیاز آن به یک شرکت بازیسازی تعلق داشته باشد. شرکت Bioware مالک حق امتیاز چرخههای دیالوگ است و شرکت Take-Two امتیاز جهتیابی هوش مصنوعی استودیوی راکستار را دارا است.