عنوان آینده شرکت Square Enix یعنی Shadow of the Tomb Raider قرار است تا هزینه سنگینی را بر این شرکت تحمیل کند و شاید این موضوع دلیل محکمی بر پروژههای کمریسک اخیر این شرکت باشد. پروژههایی که صرفا با هدف سودآوری طراحی شدهاند و قصد دارند تا تراز مالی این شرکت را به سمت مثبت شدن سوق دهند.
استودیوی Eidos Montreal که وظیفه ساخت جدیدترین ماجراجویی «لارا کرافت» را بر عهده دارد، به تازگی اعلام کرده که ساخت این عنوان چیزی بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت و همچنین ۳۵ میلیون دلار به عنوان هزینههای تبلیغات برای بازی در نظر گرفته شده است.
این مقدار هزینه برای یک عنوان تکنفره، کمی زیاد به نظر میرسد، چرا که درآمدزایی از عناوین داستانی تکنفره خصوصا پس از عرضه نهایی آن بسیار سخت است و به همین خاطر، بسیاری از سازندگان به عناوین چندنفره با قابلیت خرید درونبرنامهای روی آوردهاند.
البته که مدیر استودیوی Eidos Montreal به این موضوع اعتقادی ندارد و از HellBlade: Senua's Sacrifice به عنوان مثال نقض این موضوع یاد میکند. وی میگوید که هزینه ساخت این بازی، بسیار کمتر از عناوین امروزی بود و به همین خاطر سازندگان توانستند تا این عنوان را با قیمت ۳۰ دلار به بازار عرضه کنند. در نتیجه همین موضوع، فروش خوب آنها تضمین شده بود و البته مردم هنوز عاشق آثار تکنفره با داستان غنی هستند. برای همین موضوع است که Hellblade توانست تا سود بسیار خوبی را نصیب Ninja Theory نماید و سازندگان بازی از نتیجه کارشان راضی هستند.
البته این عنوان کاملا تکنفره نخواهد بود و قرار است تا المانهایی از بخش چند نفره در آن دیده شود. سازندگان هنوز هیچ اطلاعاتی را درباره بخش چندنفره به اشتراک نگذاشتهاند و تنها میدانیم که قرار است با امکاناتی بسیار محدود روبرو شویم.
عنوان Shadow of the Tomb Raider قرار است در تاریخ ۲۳ شهریور ماه برای پلتفرمهای پلیاستیشن 4، اکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر شود.