بسیاری از نشریات و مجلات محبوب صنعت بازیهای ویدیویی با استودیو Bloober Team، توسعه دهنده بازی Silent Hill 2 Remake مصاحبه کردهاند. اما اخیر IGN ژاپن با این توسعه دهندگان ژاپنی مصاحبه کرده است. در این مصاحبه با افرادی مختلفی صحبت شده است. از افراد میتوان به تهیه کننده این مجموعه، موتوی اوکاموتو (Motoi Okamoto)، هنرمند مفهومی بازی ماساهیرو ایتو (Masahiro Ito) و آهنگساز بازی آکیرا یامائوکا (Akira Yamaoka) اشاره کرد.
شرکت کونامی پیش از تماس با استودیو Bloober Team برای بازسازی این بازی محبوب، با دیگر توسعه دهندگان نیز صحبت کرده بود. اوکاموتو در اینباره گفت:«من احساس میکنم که آنها کارشان را بسیار جدی میگیرند و معتقدند بازیهای ویدیویی حتی بیشتر از آنچه ما فکر میکردیم، به هنر مربوط است. میدانید، مردم ژاپن وقتی صحبت از معرفی بازیهای ویدیویی به عنوان هنر مطرح میشود خیلی خجالتی هستند. اما من احساس می کنم مردم ما به چنین چیزی باور دارند. دقیقاً به همین دلیل است که آنها با این همه احترام با صدا و تصاویر هنری سایلنت هیل برخورد میکنند.»
اوکاموتو در مورد کیفیت بصری بالای بازی و تواناییهای استودیو Bloober Team نیز صحبت کرد و گفت:« برای شروع بهتر است بگویم که استودیو Bloober Team به طرز شگفتانگیزی در ایجاد محیطها استعداد دارد. تنها با قدم زدن در شهر مه آلود، میتوانید تمام احساسات جیمز (James) را تجربه کنید. بهنظر من آنها در ساخت پس زمینه، محیط و فضاها بسیار عالی هستند. علاوه بر این، آنها توجه زیادی به مبارزات بازی میکنند تا گیم پلی بازی را عمیقتر از پیش کنند. من آنها را به چشم کارگرانی سرسخت میبینم که تمام وجودشان سرشار از عشق به بازی Silent Hill است.»
بررسی تمامی اطلاعات منتشر شده از بازی Silent Hill 2 Remake
نرمند مفهومی بازی ماساهیرو ایتو نیز اضافه کرد که او شخصا «از کیفیت شهر و فضای این بازی بسیار راضی است.» او افزود:«من واقعاً این احساس را دارم که آنها برای نسخه اصلی احترام ویژهای قائلاند و در عین حال کارها را به راه و روش خود انجام میدهند.» تقاضاهای زیادی از سمت بازیکنان برای طراحی مه در بازی وجود داشت؛ زیرا مه یکی از بخشهای اساسی نسخه اصلی بود و استودیو Bloober Team تمام تلاش خود را برای ساخت آن بهکار گرفته است. ایتو همچنین گفت:«من از ته قلبم معتقدم که آنها عنوانی باورنکردنی خواهند ساخت.»
آکیرا یامائوکا که روی آخرین عنوان این استودیو، یعنی بازی The Medium هم کار کرده بود گفت:« به عنوان توسعهدهندگان بازی، میتوانیم به راحتی تشخیص دهیم که این استودیو تا چه اندازه بازی Silent Hill را دوست دارد. این چیزی بیشتر از عشق است. من احترام زیادی برای این بازی قائلم و آنها فراتر از انتظارات من عمل کردهاند. بهنظر من زمانی که کار ساخت این بازی تمام شود، نمونه خوبی برای چگونگی بازگرداندن یک عنوان کلاسیک به زمان حال خواهد بود.»
بازی Silent Hill 2 Remake هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد، اما این را میدانیم که بازی به مدت 12 ماه پس از انتشار در انحصار پلی استیشن خواهد بود. پیوتر بابنو (Piotr Babeno)، مدیرعامل استودیو Bloober Team، اکتبر گذشته فاش کرد که این پروژه در مراحل پایانی تولید است، اما تاریخ عرضه آن کاملاً به کونامی بستگی دارد.