بازی Skull & Bones ساخت شرکت یوبی سافت که در رویداد E3 سال ۲۰۱۷ رونمایی شد را به خاطر دارید؟ ۸ سال است که این بازی در حال تولید است و تازه وارد مرحله آلفا از سری مراحل توسعه شده است.
این بازی که در ابتدا به صورت محتوایی برپایه بازی Asassin's Creed: Black Flag در سال ۲۰۱۳ آغاز به کار کرد، به جای منتشر شدن به عنوان یک به روزرسانی برای بازی Assassin's Creed بعد از انتشار آن، به صورت یک پروژه مستقل با عنوان مشخص خود درآمد و در استودیو Ubisoft Singapore در حال تولید بود. این بازی در رویداد E3 سال ۲۰۱۷ به عنوان یک بازی چندنفره Co-op به همراه حالت PvP و المانهای محیطی بسیاری مانند باد و جریانهای اقیانوس که محیطی پر رقابت را تولید میکردند، معرفی شد.
تمام این موارد به نظر سرگرمکننده میرسید و بسیاری منتظر انتشار این بازی در پاییز ۲۰۱۸ بودند اما در می ۲۰۱۸ شرکت یوبی سافت اعلام کرد که انتشار بازی تا سال ۲۰۱۹ به تعویق افتاده است. با وجود تاخیر دوم همه چیز بی مشکل به نظر میرسید و تصاویری جدید از بازی در رویداد E3 سال ۲۰۱۸ در اختیار عموم قرار گرفت. سپس می ۲۰۱۹ رسید و انتشار بازی یک بار دیگر به تاخیر افتاد. این بار برای حدود سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱.
بعد از آن خبر بازسازی از اول بازی منتشر شد و در نهایت شنیدیم که قرار است بازی در تاریخی بعد از آپریل سال ۲۰۲۲ منتشر شود.
ع
لت این تاخیرها چیست؟ طبق گفته بیش از ۲۰ کارمند کنونی و سابق شرکت یوبی سافت و کسانی که اطلاعاتی از وضعیت بازی دارند، مشکلات توسعه متفاوتی گریبان این بازی را گرفته است و در کنار آن ضعف مدیریتی، تصمیم به بازسازی بازی از پایه به صورت سالانه و طبق گفته بعضی از توسعهدهندگان «نبود یک دید خلاقانه و منسجم پشت آن» از جمله این مشکلات هستند. طبق گفته مقالهای در وبسایت Kotaku، موارد پایهای طراحی نیز مدتها مشخص نشده بودند و توسعه بازی تا این لحظه از بودجه اولیه خود خرج بیشتری داشته است و برای شرکت یوبی سافت تا این لحظه با توجه به اضافه شدن کارمندانی از استودیوهای دیگر به بازی، بیش از ۱۲۰ میلیون دلار خرج برداشته است.
طی سالها، توسعه بازی چندین بار با توجه به بازخورد گرفته شده از شرکت یوبی سافت، مدیریت جدید، تغییر اعضای تیم و مشکلات دیگر متوقف یا بسیار کند شده است. در حال حاضر بازی Skull & Bones شاهد سومین مدیر اجرایی خود است و امیدوار هستیم که از این لحظه به بعد روند توسعه بازی به شکلی مثبت و بیمشکل پیش رود.
طبق گفته یکی از توسعهدهندگان «هیچ کس نمیخواهد قبول کند خرابکاری کرده است. تصور میکنند این پروژه بزرگتر از آن است که شکست بخورد.» و طبق گفته یکی دیگر از توسعهدهندگان سابق :«اگر بازی Skull & Bones دست یکی از رقیبان ما بود تا الان بیش از ۱۰ بار کنسل شده بود.»
حتی یکی از توسعهدهندگان سابق یوبی سافت بازی Skull & Bones را با بازی Anthem ساخت استودیو Bioware مقایسه کرد. یک بازی با شروعی پر مشکل که قرار بود روند تولید آن از ابتدا شروع شود و در انتها به کلی توسعه آن لغو شد.
با وجود تمام این موارد و تمام مشکلاتی که به وجود آمده است، شرکت یوبی سافت پشت این بازی چندنفره ایستاده است و به نظر میرسد میخواهد هرطور شده آن را زمانی به عنوان یک بازی Live Service منتشر کند. به این موارد این را نیز اضافه کنید که در سنگاپور دولت از شرکتی مانند یوبی سافت انتظار دارد با توجه به میزان یارانهای که دریافت میکند هر از چند گاهی عنوانی جدید منتشر کند. بنابراین شرکت یوبی سافت عملا انتخابی جز تکمیل و انتشار این بازی ندارد.