سونی به تازگی گواهی اختراع جدیدی را ثبت کرده است که قابلیت مفیدی را در سیستم عامل پلی استیشن ایجاد میکند. این اختراع به بازیکنان اجازه میدهد در هنگام دانلود بازی بعد از نصب درصد مشخصی از آن، شروع به بازی کردن کنند. این اختراع جدید، از تکنیکی استفاده میکند که سونی از آن به نام Application chunk یا تکه برنامه یاد میکند. تکههای برنامه اطلاعاتی حاوی مدت زمان پخش یا اجرای آن بخش از برنامه را تخمین میزند. همچنین دادههای برنامه دارای آستانه حداقل زمان اجرا بازی هستند.
به بیان سادهتر در زمان دانلود یک بازی، بازی به بخش های کوچکتری تقسیم میشود، حال اگر شما یکی از این قسمتها را دانلود کردهاید و مدت زمان بازی کردن این قسمت از مدت زمان دانلود قسمت بعدی بیشتر باشد در نتیجه سیستم عامل این قسمت را نصب میکند و دانلود ادامه محتوا در پس زمینه در جریان است و در همین حال بازیکنان میتانند قسمت قبلی که نصب شده را اجرا کنند.
یعنی اگر شما در حال دانلود یک بازی با حجم 10 گیگابایت هستید و حدود 4 گیگابایت از آن را دانلود کردهاید، اگر مدت زمان بازی کردن محتوای دانلود شده فعلی شما بیشتر از دانلود کردن باقیمانده حجم نصبی یعنی 6 گیگ باقیمانده باشد، شما قادر خواهید بود که شروع به تجربه بازی کنید تا دانلود هم در پس زمینه تکمیل شود.
اختراع سونی سیستمی را شامل میشود که Chunk Applicationهای شما را بر اساس اهمیتشان برای سیستم عامل اولویت بندی میکند. سیستم عامل همچنین نحوه بازی کردن کاربر را آنالیز میکند تا بتواند مدت تمام کردن تکه برنامهها را تخمین بزند. سیستم سونی بر اساس اولویت تکه برنامه، اطلاعات زمان بازی کاربر و همچنین اولویت کاربر، دانلود تکه برنامهها را مدیریت میکند.
اگر این امر محقق شود به بازیکنان اجازه میدهد تا زودتر به تجربه بازی بپردازند و دیگر منتظر دانلود کامل و طولانی نشوند. هرچند باز هم باید تاکیید کنم که این همچنان یک «اما» بزرگ است زیرا این سیستم فقط ثبت اختراع شده وهنوز مشخص نیست که قابلیت اجرایی داشته باشد یا خیر؟ آیا سونی در آینده واقعا آن را اجرایی میکند یا خیر؟
نظر شما در رابطه با این ویژگی احتمالی چیست؟ آیا در همین نسل شاهد این سیستم خواهیم بود یا در نسل بعد کنسول بازی سونی از آن استفاده خواهیم کرد؟ با ما در میان بگذارید.