اولین تصاویر از مبارزات، تعقیب و گریز، سیستم دیالوگ و مبارزات فضایی بازی Star Wars: Outlaws در رویداد Ubisoft Forward نمایش داده شد، اما خارج از این تریلر گیمپلی، اطلاعات خاصی از آنها منتشر نشد. بعد از گذشت یک هفته از این رویداد، کارگردان این بازی اطلاعات بیشتری از این بخشها و دیگر ویژگیهای بازی Star Wars: Outlaws منتشر کرده است.
جولیان گرایتی (Julian Gerighty)، کارگردان خلاق بازی Star Wars: Outlaws، در مصاحبه با Game Informer درباره سیستمهای مختلف این بازی، از جمله یک سیستم شهرت که تقریبا مشابه آنچه در بازی Red Dead Redemption 2 دیده بودیم است، صحبت میکند. به گفته گرایتی، توانایی مکالمه و ویژگیهای نقش آفرینی این بازی یکی از نکتههای کلیدی شرور بودن در این بازی است و کی وس (Kay Vess) بهخوبی در این فانتزی جا افتاده است.
«وقتی با نیروهای سندیکا سر و کله میزنید، انتخابهای مختلفی پیشرویتان قرار میگیرد که هر کدام از آنها به شکلی متفاوت روی شهرت شما پیش آنها تاثیر میگذارند. در دمو Ubisoft Forward دیدیم که بهخاطر شناسایی شدن هنگام نفوذ و دزدی از پایکها، شهرت کی پیش آنها آسیب دید. تصمیمات شما با نحوه بازی کردنتان رابطه مستقیم دارد و روی شهرتتان هم تاثیر میگذارد. در نتیجه شهرت خوب، دسترسی بیشتری به چیزهایی مانند قلمرو گروههای مختلف، قیمتهای بهتر در فروشگاه و مراحل اختصاصی خواهید داشت. اما اگر در نقطه مقابل هر گروه قرار بگیرید، آنها افرادشان را برای کشتن شما مسلح خواهند کرد.»
آن بخش از تریلر که گرایتی دربارهاش صحبت میکند، بلافاصله بعد از فرار کی از مقر پایکها در ابتدای تریلر اتفاق میافتد. یک آیکون کوچک روی صفحه ظاهر میشود که نشان دهنده افت شهرت بازیکن پیش سندیکای پایک است. به گفته ماتیاس کارلسون (Mathias Karlson)، کارگردان بازی، «بازیکن هرگز در خدمت هیچ کس نخواهد بود و میتواند مسیر خود را تعیین کند که این ویژگی فرصتهای مختلفی را فراهم میکند.»
«ماموریتهایی که برای شخصیتها یا گروههای مختلف انجام میدهید نقش مهمی روی بخشهای مختلفی از جمله یادگیری چیزهای جدید، دسترسی به تجهیزات پیشرفتهتر و البته مدیریت شهرت شما در دنیای زیرزمینی دارند که کلید اصلی دسترسی به بعضی از سودآورترین فرصتهای بازی هستند.»
به گفته نوید خاوری که بهعنوان کارگردان روایی در توسعه بازی Star Wars: Outlaws مشغول است، اینکه کِی برای چه کسی کار میکند، تاثیر مهمی روی دست و پا کردن شهرت او دارد و نحوه برخورد او با سندیکاها کلید اصلی گرفتن ماموریتهای بزرگتر و بهتر است.
البته همانطور که در تریلر گیمپلی بازی دیدیم، خود بازیکن هم در برخی از اتفاقات بازی حق انتخاب دارد. در این تریلر گزینه رشوه دادن یا ندادن به مامور امپراتوری پیشروی بازیکن قرار میگیرد، اما تاثیر این انتخابها باعث تغییر روند داستان نخواهد شد. به گفته گرایتی، بازی Star Wars: Outlaws داستان شاخهای ندارد، اما سیستم شهرت در تمام لحظات بازی فعال خواهد بود. مانند همه بازیهای دیگری که از چنین سیستمی استفاده میکنند، هرچه بازیکن بیشتر تحت تعقیب نیروهای امپراتوری قرار بگیرد، نیروهای قدرتمندتر و آزاردهندهتری او را تعقیب خواهند کرد.
بازی Star Wars: Outlaws در سال 2024 برای کامپیوتر، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر خواهد شد.