بازی Star Wars: Squadrons تنها به صورت اول شخص قابل بازی خواهد بود

بازی Star Wars: Squadrons تنها به صورت اول شخص قابل بازی خواهد بود

آرمان دانه واش آرمان دانه واش
3 سال و 9 ماه و 10 روز پیش

تولیدکننده بازی Star Wars: Squadrons یعنی استودیو Motive هنگام طراحی این بازی تصمیمات خاصی گرفت. شاید بزرگترین تصمیم این شرکت این بود که طبق پیش‌بینی هواداران بازی را به سبک اول شخص تولید کند.

 

بازیکنان خارج از حالت spectator به هیچ وجه نمی‌توانند از دوربین سوم شخص برای بازی استفاده کنند. کارگردان خالق بازی یعنی ایان فریزر (Ian Frazier) در مصاحبه‌ای با سایت Gamespot این موضوع را تایید کرد و توضیح داد که چرا اضافه کردن حالت سوم شخص به این بازی ممکن نخواهد بود.

 

از طرفی می‌توان گفت که حالت سوم شخص به بازیکنان در ازای خطر کمتر اطلاعات بیشتری از بازی می‌دهد. ولی از طرف دیگر می‌توان گفت این بازی طوری طراحی شده است که بازیکن بتواند بدون نیاز به روابط کاربری خاصی تمام اطلاعات لازم داخل هر فضاپیما را مشاهده کند.

 

فریزر توضیح داد: «تمام بازی از ابتدا برای اول شخص بودن طراحی شده است. شما خلبان هستید. و تمام اطلاعات داستان بازی در نوار وضعیت بازیکن مشخص هستند، اما اگر فردی بخواهد تماما روی ابزار خود در بازی اتکا کند می‌تواند این لایه رابط کاربری را خاموش کند. ما می‌خواهیم که این تجربه اصلی‌ای باشد که بازیکنان از این بازی دریافت می‌کنند.»

 

تریلر این بازی که توسط شرکت EA ساخته شده است به خوبی این موضوع را نشان می‌دهد. در این تریلر می‌بینیم که بازیکنان تنها با نگاه کردن به صفحات و دکمه‌های داخل اتاق خلبان اطلاعاتی از وضعیت، قدرت و سپر فضاپیما بدست می‌آورند.

با این وجود از آنجایی که فضاپیماهای Rebelion و Empire نامتقارن هستند، قفل بودن روی حالت اول شخص ممکن است چالش جدید و بزرگی به‌وجود می‌آورد.

به عنوان مثال فضاپیماهای X-Wing به سپر دسترسی دارند و اتاق خلبان آن‌ها چشم‌انداز گسترده‌ای دارد. اما فضاپیماهای TIE Fighter سپر ندارند و خلبان‌های آن‌ها دید زیادی از اتاق خلبان به بیرون ندارند.

 

فریزر گفت: «پاسخ این مشکل در  بازی‌های  X-Wing/TIE Figher سال 1997 این بود که هر زمان فردی در فضاپیمای Imperial Ship باشد با قابلیت‌های کمتری در این فضاپیما سر و کله می‌زند، که این موضوع به طوری یک نقطه قوت به حساب می‌آید. همچین مسئله‌ای در بازی ما هم وجود دارد. فضاپیمای TIE Figher سپر ندارد، که این موضوع یک نقطه ضعف به حساب می‌آید، ولی همزمان به این معنی است که بازیکن نیاز ندارد با سپرها سر و کله بزند و یک چیز از چیزهایی که باید در بازی اداره کند از بین می‌رود و به تمرکز کمتری برای کنترل فضاپیما نیاز دارد. پس در مقابل چیزی که از دست می‌دهد از لحاظ میزان تمرکز کمتری که برای کنترل این فضاپیما نیاز دارد سود خواهد کرد.»

 

فریز همچینین به این موضوع اشاره کرد که ترکیب تیم و بازیکنان هم نقش مهمی در هر نبرد دارند، و همه چیز بستگی به نقاط قوت و ضعف هر فضاپیما بستگی نخواهد داشت.

 

استودیو Motive تاکید فراوانی روی این دارد که گیم‌پلی بازی واقعی به نظر برسد، به همین دلیل آن‌ها اصرار دارند که بازیکنان رایانه‌های شخصی برای این بازی از جوی‌استیک شییه‌ساز هواپیما (Hotas) استفاده کنند.

 

شرکت EA هنوز تاریخ پیش سفارش نسخه بتای این بازی را اعلام نکرده است، پس باید تا اکتبر برای اطلاعات بیشتر منتظر بمانیم. این بازی در دوم اکتبر برای کامپیوتر و کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر خواهد شد.

برچسب ها: ُStar Wars: Squadrons
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.