بازی Starfield بیش از 100 منظومه و 1000 سیاره قابل کاوش دارد، اما به بازیکنان اجازه نخواهد داد که بهصورت یکپارچه بین آنها سفر کند. سازندگان این بازی اعتقاد دارند که امکان رفت و آمد یکپارچه بین سیارهها و فضای بین ستارهای «برای بازیکنان چندان مهم نیست.»
پس از نمایش گیمپلی بازی Starfield در رویداد مشترک ایکس باکس و بتزدا، تاد هاوارد در مصاحبه با IGN اطلاعات بیشتری از این بازی ارائه کرد. هاوارد در این مصاحبه توضیح میدهد که با وجود موافق اعضای تیم سازنده به ساخته شدن خودکار بیش از 100 منظومه این بازی، آنها با برخی از ویژگیهایی که به ارتقای تجربه این بازی کمک بزرگی نمیکردند، مخالف بودند. هاوارد در اینباره گفت:
«مردم از ما میپرسند «آیا میتوانیم از فضا مستقیما وارد جو سیارههای بازی شویم؟" پاسخ منفی است. اوایل توسعه این بازی تصمیم گرفتیم که دنیای روی سیارهها یک واقعیت متفاوت از فضای خارج از آنهاست.»
بخش داستانی بازی Starfield حدود 40 ساعت طول میکشد
بعد از معرفی بازی Starfield، عده زیادی این بازی را با بازی No Man’s Sky مقایسه کردند. ورود مستقیم به سیارههای بازی No Man’s Sky یکی از ویژگیهای مهم این بازی است و حس اکتشاف در یک جهان بسیار عظیم و یکپارچه را بهخوبی به بازیکن منتقل میکند. با این وجود، هاوارد اعتقاد دارد که به دلیل اهمیت نداشتن این ویژگی برای بازیکنان، نیازی به صرف زمان بسیار زیاد برای اجرای آن برای در بازی Starfield نبوده.
«اگر زمان زیادی صرف توسعه ویژگی رفت و آمد یکپارچه بین سیارهها و فضای خارج از آنها میکردیم، در واقع وقت و انرژی خود را روی ویژگیای صرف کرده بودیم که چندان برای بازیکنان اهمیت ندارد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا مطمئن شویم که بازیکنان، روی سیارهها و خارج از آنها بهترین تجربه ممکن را از بازی دارند.»
بازی Starfield قرار است در نیمه اول سال 2023 برای کامپیوتر و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر شود.