در سالهای اخیر مراسم The Game Awards در حال تبدیل شدن به یکی از رویدادهای اصلی ویدیو گیم بوده است و علاوه بر اهدای جوایز بهترین بازیهای هر سال با معرفی بازیهای جدید مخاطبان بسیار زیادی را به خود جذب میکند. اما مخاطبان مراسم The Game Awards در سال 2020 رشد بسیار زیادی نسبت به سال گذشته داشتهاند. البته شیوع ویروس کرونا و برگزار نشدن رویدادهای بزرگ سالیانه بازیهای ویدیویی در سال جاری، تاثیر بسیار زیادی روی رشد مخاطبان مراسم The Game Awards داشتند.
آمارهای منتشر شده توسط جف کیلی (Geoff Keighley) خبر از افزایش 84 درصدی بینندگان این مراسم نسبت به سال گذشته میدهند و ثبت چنین آماری به معنای رسیدن تعداد مخاطبان این مراسم به رقم باورنکردنی 83 میلیون بیننده است. البته این اولین بار نیست که چنین افزایشی در تعداد بینندگان این رویداد رخ میدهد و TGA سال گذشته هم با ثبت رکورد 45 میلیون بیننده، تعداد بینندگان را نسبت به سال 2018 را دو برابر کرده بود. لازم به ذکر است که این آمار تنها شامل تعداد کاربرانی میشود که مراسم The Game Awards را از طریق سرویسهای استریم مختلف به صورت زنده تماشا کردند. قطعا افراد زیادی هم در کنار یکدیگر به تماشای این این مراسم نشستهاند.
حدود 8.3 میلیون کاربر به صورت همزمان به تماشای مراسم The Game Awards 2020 نشستند که نسبت به سال گذشته رشد 129 درصدی بینندگان همزمان این مراسم را در توییچ، فیسبوک و یوتیوب نشان میدهد. 2.63 میلیون نفر از این بینندگان متعلق به پلتفرم استریم توییچ بودند و بیش از 9000 نفر این رویداد را با یکدیگر استریم کردند. استفاده از هشتگ مراسم The Game Awards هم نسبت به سال گذشته 109 درصد افزایش یافته است.
آمار بینندگان مراسم The Game Awards از سال 2014 که جف کیلی عنوان تهیه کننده این مراسم را در دست گرفته توسط خود او منتشر شده که تاثیر چشمگیر وی روی افزایش مخاطبان این مراسم را نشان میدهد.
مشخصا جف کیلی با روابط بسیار زیادی که بین سازندگان و ناشران مختلف دارد بیشترین تاثیر را روی پیشرفت مراسم The Game Awards و تثبیت جایگاه آن به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای سالیانه بازیهای ویدیویی گذاشته است. اما این روابط تنها به او در راضی کردن بازی سازها برای نمایش بازیهایشان در این مراسم کمک میکنند و نحوه اجرای مراسم، معرفی بازیهای جدید و اهدای جوایز به برندگان هر بخش به شکل بسیار ساده و پیش پا افتادهای انجام میشود. در مراسم امسال برندگان برخی بخشها مانند برترین موسیقی پیش از شروع مراسم اصلی اعلام شدند و افراد بسیار زیادی اصلا متوجه اعلام برندگان این بخش نشدند.
یکی دیگر از بخشهایی که بهشدت روی کیفیت کلی این رویداد تاثیر منفی میگذارد، وجود تبلیغات بسیار زیاد و دروغین است. کیلی در مراسم امسال به وضوح در حال تبلیغ بازیهایی بود که ذرهای به تعریفات او شباهت نداشتند و حتی پس از نمایش تریلر این بازیها و مشخص شدن عمق فاجعه، کیلی بازی هم به تعریف دروغین از این بازیها ادامه میداد. این موضوع قطعا در آینده و با بازگشت رویدادهای سالیانه همیشگی مانند E3، تاثیر منفی بزرگی روی مخاطبان مراسم The Game Awards خواهد گذاشت.
باید دید که آیا جف کیلی در سال آینده هم میتواند مخاطبین بیشتری را مجاب به دیدن مراسم The Game Awards بکند یا خیر.