فومیتو اوئدا (Fumito Ueda) بیشتر برای ساخت بازیهای ویدیویی با فاصلههای زمانی بسیار زیاد و طولانی در میان بازیکنها شناخته میشود. آثار این کارگردان ژاپنی حتی پس از عرضه رسمی با واکنشهای اکثرا مثبتی از جانب مخاطبین مواجه میشوند. پیچیدگیها داستانی در کنار جلوههای بصری به خصوص و مکانیزمهای گیم پلی عجیب و غریب همگی سبب شدهاند تا طی سالیان اخیر اشخاص بسیار زیادی در سرتاسر دنیا نسبت به معرفی پروژه بعدی اوئدا هیجان زده باشند. از جمله آثار مطرح و محبوب ساخته شده توسط این کارگردان میتوان به بازی Shadow of the Colossus و بازی The Last Guardian اشاره کرد.
حال به تازگی فومیتو اوئدا در جریان کنفرانس رویداد Nordic Game صحبتهای قابل توجهی را پیرامون ایدههایش برای پروژه بعدی انجام داده است.
من نمی توانم صحبت به خصوصی را در مورد جزئیات پروژه بعدیمان انجام دهم، اما بازی Shadow of the Colossus یک تجربه بسیار مناسب در زمینه توسعه بازیهای جهان باز برای من محسوب میشود. هنگامیکه ساخت این پروژه به پایان رسید، تمام فکرم این بود که میبایست مجددا به سراغ ساخت یک اثر جهان باز دیگر بروم. از طرف دیگر، نسبت به ساخت آثاری با گستردگی نسبتا کمتر نیز همچنان علاقه داشتم. از این رو نتیجه تمامی این افکار و ایدهها به ساخت بازی The Last Guardian ختم شد. حال که ساخت این عنوان نیز به پایان رسیده است، احتمالا برای یک بار دیگر به سراغ توسعه یک عنوان جدید با مکانیزمهای مشابهی نسبت به بازی Shadow of the Colossus بروم و پروژه بعدی را در قالب یک اثر جهان باز بسازم.
شکی وجود ندارد که بازی Shadow of the Colossus بهترین اثر توسعه یافته توسط فومیتو اوئدا به شمار میرود و کمتر کسی را میتوان یافت که این بازی را در لیست برترینهای تاریخ صنعت گیم قرار ندهد. در حال حاضر اطلاعات بیشتری در مورد پروژه بعدی این بازی ساز ژاپنی در دسترس نیست و باید برای بیانیههای رسمی بعدی او منتظر ماند.