تمامی ویژگی‌های جدید بازی The Last of Us Part 1 روی پلی استیشن 5 + تریلر

تمامی ویژگی‌های جدید بازی The Last of Us Part 1 روی پلی استیشن 5 + تریلر

مهدی سلیمانی مهدی سلیمانی
2 ماه و 14 روز پیش

استودیو ناتی داگ با انتشار یک ویدیو کامل و جامع از ویژگی‌های جدید بازی The Last of Us Part 1،  به لو رفتن دوباره اطلاعات و تصاویر این بازی واکنش نشان داد. در این ویدیو، اعضای ارشد تیم سازنده این بازی به تمام ویژگی‌های جدیدی که به لطف قدرت پلی استیشن 5 به این ریمیک اضافه شده اشاره می‌کنند.


نیل دراکمن (Neil Druckmann) در ابتدای این ویدیو به منشا ایده ساخت نسخه ریمیک بازی The Last of Us اشاره می‌کند. به گفته او، اعضای استودیو ناتی داگ هنگام ساخت سکانس‌های فلش‌بک بازی The Last of Us Part 2 به فکر بازسازی کامل قسمت اول افتادند تا دست‌آورد‌هایی که در زمینه گرافیک و گیم‌پلی قسمت دوم کسب کردند را روی ماجراجویی جول و الی در قسمت اول هم امتحان کنند. به گفته دراکمن، محدودیت‌های سخت افزاری پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 باعث شد تا تیم سازنده به همه اهدافی که برای بازی The Last of Us داشت دست پیدا نکند. پلی استیشن 5 یک فرصت دوباره به اعضای استودیو ناتی داگ داد تا بازی The Last of Us Part 1 را تا حد ممکن به بینش اولیه‌ای که از بازی The Last of Us داشتند نزدیک کنند.

 

تصاویر جدیدی از بازی The Last of Us Part 1 لو رفت 


به گفته شان اسکیگ (Shaun Escayg)، کارگردان خلاق و نویسنده این بازی، علاوه بر ویژگی‌هایی مانند وضوح تصویر 4K، HDR، بازخورد هپتیک و امکان اجرای بازی با نرخ 60 فریم بر ثانیه، قدرت سخت افزاری پلی استیشن 5 به آن‌ها این اجازه را می‌دهد تا مدل شخصیت‌های بازی را با جزئیاتی دیوانه‌وار از نو خلق کنند. نه‌تنها مدل شخصیت‌های بازی جزئیات بسیار بیشتری دارند، بلکه انیمیشن‌ صورت شخصیت‌ها هم بسیار ظریف‌تر از گذشته است و تمام واکنش‌های ظریفی که رفتار شخصیت‌ها را باورپذیر می‌کنند را به بازیکن نشان می‌دهد.


یکی دیگر از ویژگی‌هایی که به لطف قدرت سخت افزاری پلی استیشن 5 به این بازی اضافه شده است، رفتار فیزیکی واقع‌گرایانه اجسام حاضر در محیط است و حالا تعداد اجسام تخریب پذیر محیط بسیار بیشتر از گذشته است. برای مثال، در سکانسی که ماشین زرهی در پیتزبورگ درحال شلیک به جول و الی است، تیرهای این ماشین زرهی باعث از بین رفتن بافت بتن و پرتاب شدن دیگر اشیا خواهد شد.


هوش مصنوعی شخصیت‌های غیرقابل کنترل بازی The Last of Us Part 1 هم قرار است بسیار پیشرفته‌تر از گذشته باشد. حالا دشمنان با روش‌های پیچیده‌تری محل قرارگیری بازیکن را پیدا می‌کنند و تمامی رفتار آن‌ها مانند مکالمات، دنبال کردن، دور زدن یا شدت درگیری آن‌ها بسیار متفاوت از گذشته خواهد بود. البته پیشرفت هوش مصنوعی این بازی تنها محدود به دشمنان نمی‌شود و همراهان شما هم بسیار هوشمندانه‌تر در محیط بازی رفتار خواهند کرد. شخصیت‌های همراه بازیکن می‌توانند مسیر حرکت دشمنان و بخش‌هایی از محیط که قرار است در میدان دید آن‌ها باشد را پیش‌بینی کرده و از دید آن‌ها پنهان شوند.
یکی دیگر از پیشرفت‌های گیم‌پلی بازی مربوط به انیمیشن‌های حرکتی شخصیت‌ها است. تکنولوژی Motion Matching با تحلیل مسیر حرکت مورد نظر بازیکن، صدها انیمیشن در دسترس را بررسی کرده و بهترین انیمیشن ممکن را با توجه به انیمیشن‌های قبلی بدن شخصیت‌ها و مسیر حرکت انتخاب می‌کند.

 

8 نکته جدیدی که از بازی The Last of Us Part 1 فهمیدیم


ویژگی‌های دیگری مانند Photo Mode ارتقا یافته، حالت Permadeath، حال مخصوص Speedrun، چندین آیتم تزئینی جدید، امکان مشاهده مدل باکیفیت شخصیت‌ها و گزینه‌های دسترسی آسان بیشتر هم در بازی The Last of Us Part 1 حضور خواهند داشت. یکی از ویژگی‌های دسترسی آسان هیجان انگیز این بازی، راوی صوتی سکانس‌های سینمایی است که تمام اتفاقات هر سکانس را برای بازیکن تعریف می‌کند. 


تمامی محیط‌های بازی هم بازطراحی شده‌اند تا بازیکنان با گشت و گزار در آن‌ها همان حس و حالی را تجربه کنند که سازندگان از ابتدا قصد خلق کردنش را داشتند.

 

 


مطابق انتظار، صدای سه بعدی پلی استیشن 5 و تریگرهای تطبیق پذیر و بازخورد هپتیک دوال سنس هم کیفیت تجربه این بازی را ارتقا خواهند داد. صدای سه بعدی پلی استیشن 5 به بازیکن کمک می‌کند تا صدای حرکت دشمنان را پشت سر خود بشنود و بدون این‌که نیازی به دیدن آن‌ها باشد، از حضورشان مطلع شود. میزان مقاومت تریگرهای تطبیق پذیر دوال سنس برای تمامی اسلحه بازی متفاوت است، اما بیشترین تاثیر را روی شلیک با کمان خواهد گذاشت. بازخورد هپتیک دوال سنس نه‌تنها در هنگام شلیک اسلحه فعال خواهد شد، بلکه جزئیات دیگری مانند حس حرکت پامپ شاتگان را هم به دستان بازیکن منتقل خواهد کرد. بازخورد هپتیک حتی در میزکار بازی هم فعال خواهد بود و همزمان با باز و بسته کردن سلاح‌ها توسط جول، حس باز و بسته شدن قطعات آن‌ها از طریق دوال سنس به دستان بازیکن منتقل می‌شود. البته استفاده از بازخورد هپتیک تنها به سلاح‌ها خلاصه نمی‌شود و تقریبا در تمامی بخش‌های بازی شاهد لرزش‌های ریز و درشت کنترلر دوال سنس خواهیم بود. حتی سکانس‌های آرامی مانند ملاقات جول و الی با زرافه‌ها هم از این ویژگی بهره خواهند برد.

 


با وجود تمام پیشرفت‌های ذکر شده، در این ویدیو هیچ حرفی از استفاده از مکانیک‌های جدید گیم‌پلی بازی The Last of Us Part 2 در ریمیک قسمت اول زده نمی‌شود. به‌نظر می‌رسد که هسته اصلی گیم‌پلی و مبارزات این بازی دست نخورده باقی خواهد ماند و تغییرات نسخه ریمیک تنها به ویژگی‌های گرافیکی، انیمیشن‌‌ها و استفاده از قدرت سخت افزاری پلی استیشن 5 خلاصه می‌شود.
بازی The Last of Us Part 1 در تاریخ 2 سپتامبر (11 شهریور) برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد. تاریخ انتشار نسخه کامپیوتر این بازی هنوز اعلام نشده است.

 

برچسب ها: The Last of Us Part 1, پلی استیشن 5
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.