کیانو ریوز (Keanu Reeves) و کری ان ماس (Carrie-Anne Moss) به تازگی بازی The Matrix Awakens را معرفی کردند و در آن به نمایش قدرت موتور بازیسازی Unreal Engine 5 در خلق مدلهای دیجیتالی واقعی از نئو (Neo) و ترینیتی (Trinity)، پرداختند. نسخه پیشنمایش (Demo) این بازی که از تکنولوژیهایی همچون MetaHuman، Nanite و Lumen، استفاده میکند، هماکنون به صورت رایگان برای کنسولهای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، در دسترس است. با اینکه این دمو ناقص است، اما میتواند نشان دهد که چه انتظاراتی را در بحث گرافیک و جلوههای بصری، میتوان داشت.
البته که، این برنامه بدون عدد و ارقام، جذابیتی ندارد. کمپانی Epic Games آمارهایی را به کمک تیم Digital Foundry منتشر و تایید کرد که شهر به نمایش درآمده در بازی، چهار هزارو ۱۳۲ کیلومتر عرض و ۴ هزارو ۹۶۸ کیلومتر طول دارد. سطح شهر ۱۵.۷۹ کیلومتر مربع است و طول محیطی، مقداری برابر با ۱۴.۵۱۹ کیلومتر دارد. تعداد ماشینهای پارک شده ۴۵ هزار و ۷۳ عدد است که ۳۸ هزارو ۱۴۶ تا از آنها را میتوان راند و نابود کرد. همچنین ۱۷ هزار وسیله نقلیه هم با ترافیک شبیه سازی شده در بازی موجود است ( که میتوان آنها نابود کرد.)
اما شاید شگفتانگیز ترین چیز در این بازی، هفت هزار ساختمانی است که از صدها جزئیات ساخته شدهاند و هر کدام به طور بالقوه دارای میلیونها چند ضلعی هستند. در نتیجه آن، میلیاردها چند ضلعی فقط برای ساختمانها استفاده شده و این رقم شامل ۳۵ هزاز عابر که با MetaHuman شبیهسازی شدهاند، نمیشود.
در ادامه لیستی کامل از آمار و ارقام نسخه پیشنمایش این بازی را میتوانید مطالعه کنید:
• شهر، عرضی برابر با ۴ هزارو ۱۲۸ کیلومتر و عرضی برابر با ۴ هزارو ۹۶۸ کیلومتر دارد. که حدودا از شهر لس آنجلس بزرگتر است.
• سطح شهری برابر با ۱۵.۷۹ کیلومتر مربع است.
• محیط شهری ۱۴.۵۱۹ کیلومتر طول دارد.
• ۲۶۰ کیلومتر راه در شهر وجود دارد.
• ۵۱۲ کیلومتر پیاده رو دیده میشود.
• تعداد تقاطعها برابر با هزارو ۲۴۸ عدد است.
• ۴ هزارو ۷۳ ماشین پارک شده وجود دارد که ۳۸ هزارو ۱۴۶ از آنها قابل راندن و نابود کردن هستند.
• ۱۷ هزار وسیله نقلیه شبیهسازی شده ترافیکی هستند که میتوان آنها را نابود کرد.
• در سطح شهر، ۷ هزار ساختمان وجود دارد.
• ۲۸ هزارو ۸۴۸ تیر چراغ برق، فقط برای پیاده روها
• ۱۲ هزارو ۴۲۲ چاله فاضلاب
• نزدیک به ۱۰ میلیون جزء منحصر به فرد و تکراری، برای ساخت شهر ایجاد شدهاند
• سراسر دنیای بازی تنها با خورشید از سمت آسمان روشن میشوند. هیچ منبع نوری برای دهها هزار چراغ خیابان و چراغ خودروها قرار داده نشده است. در حالت شب، تقریبا تمامی روشنایی از میلیونها پنجره ساختمانها، بوجود میآید
• ۳۵ هزار عابر شبیهسازی شده توسط MetaHuman
• به طور متوسط هفت میلیون ساختمان از هزاران جزء تشکیل شدهاند و هر جزء میتواند از بیش از میلیونها چندضلعی تشکیل شود. در نتیجه چندین میلیارد چندضلعی فقط برای ساختمانهای شهر استفاده شده است.
نظر شما درباره دمو بازی The Matrix Awakens چیست؟