چند سالی است که هیچ خبری از مجموعه بازی Tomb Raider نداریم. لارا کرافت در آخرین ماجراجویی خود که در بازی Shadow of Tomb Raider بود به موفقیت چندانی از لحاظ فنی و مالی نرسید، اما به نظر میرسد که تا چند سال آینده باید منتظر بازگشت این مجموعه باشیم. دیشب و در استریم State of Unreal که توسط اپیک گیمز برگزار شد، استودیوهای مختلفی اعلام کردند که در حال استفاده از این موتور بازیسازی هستند؛ استودیوهایی مثل The Coalition و CD Projekt RED.
دیگر استودیویی که در این استریم حضور داشت، Crystal Dynamics بود. دالاس دیکنسون (Dallas Dickinson) از اعضای ارشد استودیو و رهبر مجموعه بازی Tomb Raider در استریم حاضر شد و اعلام کرد که Crystal Dynamics هماکنون در حال ساخت نسخه جدیدی از بازی Tomb Raider است و این عنوان را با استفاده از موتور بازیسازی آنریل انجین 5 توسعه خواهد داد. اطلاعات بیشتری از طرف دیکنسون ارائه نشد، اما میدانیم که عنوان مذکور فعلا در مراحل ابتدایی ساخت است و هنوز نباید منتظر تریلر یا نمایشی از آن باشیم.
10 بازی برتر برای طرفداران بازی Tomb Raider
ویدیویی از نسخه لغو شده ریبوت بازی Tomb Raider منتشر شد
نسخه قبلی که بازی Shadow of Tomb Raider است توسط استودیوی Eidos Montreal ساخته شده بود و در سال 2018 نیز منتشر شد؛ Crystal Dynamics در آن زمان مشغول توسعه بازی Marvel’s Avengers بود که اصلا به موفقیت نرسید و نتوانست انتظارات را برآورده کند. Crystal Dynamics آخرین بار در سال 2015 بازی Rise of the Tomb Raider را از این نسخه توسعه داده بود.
هر دو بازی با استفاده از موتور بازیسازی Foundation Engine ساخته شده بودند، و حالا با ورود به دوران آنریل انجین 5 میتوان حدس زد که تغییرات زیادی در بازی ببینیم که هم از لحاظ فنی و هم دیگر ابعاد، بازی را تحت تاثیر میگذارد.
دیکنسن در صحبتهای خود گفت که آنریل انجین 5 به آنها اجازه خواهد داد که وارد مرحله جدیدی از قصهگویی شوند و تجربهای سینمایی و شگفت انگیز در ژانر اکشن ماجراجویی خلق کنند. جف راس (Jeff Ross) که پیشتر کارگردان بازی Days Gone بود، روی نسخه جدید بازی Tomb Radier نیز کار خواهد کرد.