نکاتی برای بازی کردن بازی Control

نکاتی برای بازی کردن بازی Control

پویا خسروی پویا خسروی
4 سال و 6 ماه و 8 روز پیش

بازی کنترل شما را با خود به سفری در یک ساختمان اداری عجیب و پر از جادو‌های ترسناک می‌برد. این بازی خیلی از اطلاعات و نکات مفید را مخفی نگه‌داشته یا بهتر بگوییم ترجیح می‌دهد آن‌ها را مستقیما نگوید. در نتیجه، اطلاعاتی وجود دارند که دانستن آن‌ها مفید خواهد بود، ولی بازی آن‌ها را توضیح نخواهد داد. چه بازی را هنوز شروع نکرده باشید و یا اینکه چند ساعت ابتدایی آن را تجربه کرده‌اید نکات زیر را به خاطر بسپارید.

۱- امتیازات مربوط به ارتقای شخصی را همان ابتدا مصرف نکنید

هر ماموریتی را که به اتمام می‌رسانید، امتیازاتی به دست می‌آورید که می‌توانید از آن‌ها برای ارتقای درخت مهارت‌های جسی استفاده کنید. هنگامی‌که بازی را شروع می‌کنید فقط چند گره در این درخت قابل دسترسی هستند مثلاً جان، انرژی و افزایش میزان آسیب در نبرد نزدیک. چند ساعتی زمان می-برد تا بتوانید توانایی‌های جذاب دیگر را باز کنید. یکی از مهم‌ترین این توانایی‌ها پرتاب است که به وسیله آن اجسام متفاوت را می‌توانید به سمت دشمنانتان پرتاب کنید. بهتر است که در ابتدای بازی امتیازاتتان را ذخیره کنید و آن‌ها را در زمان مناسب برای آزاد کردن مهارت‌های قوی‌تر، به کار گیرید.


۲- ماموریت‌های به دست آوردن اشیا قدرتمند را در اولویت قرار دهید

همین‌طور که در بازی پیشروی می‌کنید ماموریت‌های جانبی در دسترستان قرار خواهد گرفت، برخی از آن‌ها در دنبال کردن اشیائی قدرتمند و به دست آوردنشان خلاصه شده‌اند که شما این را از توصیفات پیش از شروع مأموریت خواهید فهمید. این مأموریت‌ها را در اولویت قرار دهید چرا که به اتمام رساندن آن‌ها، قدرت‌های جدیدی را در دسترس قرار خواهد داد. برای مثال توپ جنگی جسی زودتر در دسترس شما قرار خواهد گرفت. همین‌طور تعدادی باس فایت (غول مراحل بازی) وجود دارد که اگر شما توانایی استفاده از سپر و جاخالی دادن را به دست آورده باشید خیلی راحت‌تر می‌توانید با آن‌ها دست و پنجه نرم کنید.

پس به یاد داشته باشید که به‌محض در دسترس قرار گرفتن ماموریت‌های "A good defense"، "A captive audience" و "A Merry chase" با انجام آن‌ها به ترتیب به سپر، مهارت‌های ربودن و جاخالی دادن دسترسی پیدا کنید.


۳- زمانتان را صرف مجهز شدن به متعلقات سلاح‌ها و توانایی‌های شخصی نکنید

هر آنچه از اجساد به جای‌مانده یا صندوقچه‌ها در طول بازی جمع‌آوری می‌کنید، می‌توانند صرف خرید ضمایم (mods) شوند که به‌صورت خودکار و شانسی برایتان انتخاب می‌شوند ولی این ضمایم متکی به شانس بوده و اغلب گران‌قیمت و درعین حال ضعیف تر از آن‌هایی هستند که در طول بازی به دست می‌آورید. به جای این‌طور خرج کردن امتیازاتتان، آن‌ها را صرف اضافه کردن جایگاه خالی برای افزودن ضمایم بیشتر به سلاح‌ها و توانایی‌هایی که اغلب مورد استفاده قرار می‌دهید، کنید.

۴- قسمت‌هایی از نقشه تنها در طول ماموریت‌هایی خاص قابل دسترسی هستند

چند باری زمان زیادی را برای رسیدن به یک اتاق که در نقشه به‌وضوح قابل‌دسترس بود هدر دادیم در حالی که بعد از گذر از مراحل دیگر بازی، به آن اتاق از مسیری دیگر دسترسی یافتیم یا اینکه درب قفل شده باز شد. پس به یاد داشته باشید که اگر برای دسترسی به اتاقی با مشکل مواجه شدید، شاید در ماموریتی که آن اتاق را در دسترس قرار می‌دهد، قرار ندارید. اگر تغییر ماموریت کارساز نبود، احتمالا باید ماموریت دیگری را در بازی کامل کنید تا مسیر برایتان باز شود.


۵- در اتاق‌های کنترل دکمه‌هایی نامرئی وجود دارند

تجربه کاربر در بازی Control اغلب دل‌نشین بوده و بازی او را برای دسترسی به امکانات مختلف به دردسر نمی‌اندازد. از یک‌سو عدم وجود راهنمایی‌های نوشتاری و غیر نوشتاری روی صفحه به داشتن یک فضای آراسته و طبیعی کمک کرده، ولی از سوی دیگر گاهی اوقات امکان دارد چنددقیقه‌ای وقت، صرف پیدا کردن کلیدی کنید که به‌مراتب گذرا آن را دیده‌اید ولی متوجهش نشده‌اید.

بازی مواردی که کاربر می‌تواند با آن‌ها وارد تعامل شود را با یک دایره نازک سفید رنگ علامت‌گذاری می‌کند و وقتی به آن‌ها نزدیک می‌شوید می‌توانید کلید را فشار دهید. گاهی اوقات این علامت به خوبی جوابگو بوده و حتی از فاصله نسبتا دور قابل‌تشخیص است ولی در بعضی موارد تا کاملا به آن‌ها نزدیک نشوید پیغام تعامل ظاهر نمی‌شود، حتی گاهی اوقات به دلیل سفید بودن پس‌زمینه، دکمه قابل تعامل بودن آن از نزدیک هم به خوبی قابل تشخیص نیست.

اگر گاهی اوقات اطمینان دارید که در جایی که باید حضور دارید ولی اتفاقی نمی‌افتد قبل از پیشروی، جسی را به پنل‌های کنترلی موجود در اتاق نزدیک کنید تا از وجود نداشتن هرگونه دکمه روی آن‌ها مطمئن شوید.


۶- وقتی جسی بمیرد ساختمان اداره از وضعیت هشدار بیرون می‌آید

هشدار در این ساختمان از چالش‌هایی است که به صورت خودکار گه گاه در ساختمان اتفاق می‌افتد. این چالش‌ها باید در یک بازه زمانی کامل شوند وگرنه موقتا از بین رفته و دوباره بعدا با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید. همین‌طور اگر جسی در حین مبارزه با آن‌ها بمیرد هشدار از بین خواهد رفت، حتی اگر در حین انجام ماموریتی دیگر با آن‌ها مواجه شوید. بازی برای تمام کردن این چالش‌ها پاداش‌هایی ارزشمند قرار داده که می‌توانید از آن‌ها برای ارتقای سلاح‌هایتان استفاده کنید. پس ارزشش را دارد که اگر در حال انجام یک ماموریت دیگر هستید، آن را موقتا متوقف کنید و به‌محض ظاهر شدن این هشدار-ها، به مبارزه با آن بپردازید.

۷- اگر پشت سر هم می‌میرید جانتان را ارتقا دهید

اگر گذراندن مراحل برایتان کمی سخت است، ارتقای جان جسی بهینه‌ترین راه برای قوی‌تر شدن است. در اوایل بازی جسی با دو الی سه ضربه از پای درخواهد آمد ولی با گذشت زمان و ارتقای جانش به حداکثر، خیلی مقاوم‌تر خواهد شد. همین‌طور از برخی ضمایم می‌توانید برای ارتقای بیشتر جان او بهره ببرید.

وقتی جان جسی را تا حداکثر ارتقا دهید، درگیر شدن با دشمنانی که توانایی پر کردن نوار سلامتی را دارند راحت‌تر خواهد بود و در برابر امواج دشمنان به مراتب مقاوم‌تر خواهید بود.

۸- بهترین حمله پرتاب‌هایی با حداکثر شارژ است

البته که شما را به بازی کردن بازی آن‌طور که دوست دارید تشویق می‌کنیم، ولی اگر می‌خواهید امواج دشمنان را هرچه سریع‌تر از پیش رو بردارید شاخه پرتاب از درخت مهارت‌هایتان را تا حداکثرش ارتقا دهید. این کار قدرت پرتاب‌ها را بیش از دو برابر افزایش می‌دهد و این توانایی را به شما می‌دهد که دشمنان ضعیف‌تر بازی را تنها با یک ضربه از پای درآورید. همین‌طور به شما این اجازه را می‌دهد که اشیائی بزرگ‌تر و سنگین‌تر را به سمت دشمنان پرتاب کنید که جدای از زیبایی بصری حاصل از پرتاب، صدمه بیشتری به آن‌ها وارد می‌کند.

برچسب ها: Control
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.