در این مقاله قصد داریم تا برای شما شرح دهیم که سئو خارجی چیست. سئوی خارجی به اقداماتی اشاره دارد که خارج از وب سایت شما برای تأثیرگذاری بر رتبهبندی شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) و بهبود سئو سایت انجام میشود. برای آن که بدانید سئو خارجی چیست میتوان گفت این کار توسط سایر منابع معتبر در اینترنت (صفحات، سایتها، افراد و ...) انجام میشود. در این مقاله به شما خواهیم گفت سئو خارجی یا Off page SEO چیست و با ۱۰ تکنیک برای افزایش رتبه سایت آشنا خواهیم شد.
سئوی خارجی به تمام فعالیتهایی که خارج از وبسایت شما انجام میشود، اشاره دارد، این فعالیتها تعیین میکنند که سایت شما در چه رتبهای در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) قرار بگیرد. بهینه سازی فاکتورهای رتبه بندی سئوی خارجی سایت برای بهبود ارتباط، اعتماد و اعتبار وب سایت شما بسیار مهم است.
در نظر داشته باشید که بهینه سازی سئو خارجی برای موتورهای جستجو، فقط در نظر گرفتن لینکها نیست و بسی عمیق تر از آن است. به عنوان مثال، نام تجاری (URL) سایت شما یا نام تجاری ذکر شده در سایت دیگری بدون لینک) یک جنبه جدایی ناپذیر از سیگنالهای جستجوی خارج از صفحه است.
۱. آماده سازی سایت/صفحه برای لینکسازی لینکها
لینکها هنوز هم برای گوگل بسیار مهم هستند. در واقع، برای گوگل تقریبا غیر ممکن است که هر صفحه وب را در صورتی که پیوندی به آن وجود نداشته باشد، ارزش گذاری کند و برای گوگل مهم نیست که محتوای صفحه چقدر مفید، تازه یا مفید باشد. صاحبان سایت اغلب وسوسه میشوند که از آماده سازی اولیه برای ایجاد لینک صرف نظر کنند، اما این نکته بسیار مهم است که لینک سازی سایت را در اولویت قرار دهید، زیرا تهیه بک لینک یک سایت تضمین میکند که به پیوندهایی که به آنها ارسال کرده اید، توجه کافی داشته باشید.
۲. در نظر داشتن قدرت رسانههای اجتماعی
هنگام رتبه بندی یک صفحه، سیگنالهای اجتماعی ممکن است برای گوگل مهم باشد. برای اینکه در گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگری) رتبه بالاتری کسب نمایید و نسبت به سایر رقبا نیز در رتبه بالاتری قرار بگیرید، باید مخاطبان خود را جذب کنید. به خصوص هنگامیکه نام تجاری شما میتواند به عنوان پیوند به حساب بیاید، بهترین بازخورد را خواهید داشت.
۳. افزودن جعبه فید RSS
از نظر گوگل بهتر است تعداد مشترکین کمتری داشته باشید که به طور منظم از سایت شما بازدید میکنند، تا تعداد زیادی بازدید کننده که تنها یک بار سایت شما را بازدید میکنند. به همین دلیل است که همه وبلاگها و مارکهای کم و بیش معتبر یک جعبه اشتراک RSS را روی سایت خود قرار میدهند. RSS مخفف عبارت Rich Site Summary است. جعبههای RSS/جریان RSS/کانال RSS، به عنوان جعبههای اشتراک شناخته میشوند، اطلاعات صفحه را در قالب XML در دسترس قرار میدهند. مردم به سمت کلمه محرک "اشتراک" کشیده میشوند و آدرس ایمیل خود را برای دریافت اطلاعات بدون نیاز به جستجوی فعال در وب وارد میکنند.
۴. ارسال نظر به عنوان مهمان
مانند کامنت گذاشتن در وبلاگ، باید از همان ابتدا دلایل خود را برای مشارکت به این شکل تعریف کنید. اکثر وبلاگهای مهمان برای تبلیغ کسبوکار یا محصول خود میآیند و گاهی اوقات میتوانند به مطالب اسپم و آزاردهنده تبدیل شوند. جهت این کار به جای لینکهای وب سایت شما در سایتهای دیگر، ارائه اطلاعات کاربردی، تازه و مرتبط را اولین دغدغه خود قرار دهید.
نوشتن پستهای مهمان به صورت گاه به گاه، نه تنها به شما کمک میکند بک لینکهای باکیفیت بسازید و ترافیک ارگانیک بیشتری را به وبسایت خود راهاندازی میکند، بلکه مزیت دیگری نیز دارد. شما نه تنها با نوشتن در وبلاگ شخصی خود، بلکه با کمک به دیگران نیز رفتاری حرفه ای نشان میدهید. برندهایی وجود دارند که دوست دارند با دانشی که از دیگر متخصصان در این زمینه میآید ارتباط برقرار کنند.
۵. ارسال در انجمنها
انجمنها مکانی عالی برای تبلیغ وب سایت شما هستند و این واضح است که بخشی از تکنیکهای SEO خارج از صفحه است. Quora، Reddit، Yahoo Answers، eHow مهمترین مراکزی هستند که از آنجا میتوان اطلاعات عملی و پاسخهای معتبری را برای سؤالات خود به دست آورد.
۶. ایجاد اعتماد
طبیعی است که سئوی خارج از سایت شامل اعتماد نیز میشود. از این گذشته، به این صورت است که شما رایهای رسانههای اجتماعی یا مشتریان خود را به دست میآورید. شفافیت یکی از موارد ضروری برای کمک به ایجاد اعتماد است. محتوای مفید ارسال کنید و سعی نکنید خوانندگان خود را با عناوین جذاب و محتوای بدون کیفیت فریب دهید.
Page Authority (PA) و Domain Authority (DA) دو شاخص مهم از نحوه مشاهده وب سایت شما توسط موتورهای جستجو هستند. شما باید PA و DA خود و همچنین پیوندهای ورودی خود را با ابزار کاوشگر سایت بررسی کنید.
۷. بالا بردن امنیت سایت
امنیت یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی در سئو میباشد. SSL (لایه سوکتهای امن) راه اندازی است که باعث میشود ارتباط وب سایت شما با کاربر ایمن باشد. این نوع پیوند اطمینان حاصل میکند که دادههای ارسال شده بین وب سرور و مرورگرها خصوصی و بدون آسیب باقی میمانند. هنگامیکه کاربران هنگام وارد کردن دادههای خصوصی مانند شماره کارت اعتباری، نام کاربری و رمز عبور یا هر اطلاعات حساس دیگری، مشاهده میکنند که دادههای آنها توسط این پیوند رمزگذاری شده ایمن شده است، به یک سایت بیشتر اعتماد میکنند.
۸. ادغام فیلمها و تصاویر
مردم دوست دارند بازی کنند و تجربه کنند، حتی اگر فقط شاهد آن باشند. به همین دلیل است که امروزه واقعیت افزوده موفقیت چشمگیری پیدا کرده است، با تصاویر متحرک ترکیبی اسنپ چت، اینستاگرام و فیس بوک که در دنیای واقعی نمایش داده میشوند و مردم را از شیفتگی دیوانه میکنند. و تمام این AR به ویدیو و تصویر متصل است.
پلتفرمهایی مانند YouTube، Vimeo (ویدئو)، Flickr، Pinterest، Photobucket (عکس)، فیسبوک، اینستاگرام، و اسنپ چت (ویدئو و تصویر) چگونه با داستان موفقیت خود به این نقطه رسیدهاند؟
۹. ایجاد روابط با وب مسترها/اینفلوئنسرها
اگرچه قبلاً به این موضوع اشاره شده است، اما باید در میان کسانی که تحسین میکنید و میخواهید قدمهای آنها را در حرفه خود دنبال کنید، دوستانی پیدا کنید.
شروع به برقراری ارتباط با آنها کنید، آنها را به اندازه کافی تحت تاثیر قرار دهید تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند و روابط با کیفیتی را برای خود به ارمغان بیاورید. اما مراقب باشید، باید مطمئن شوید که آنها را نادیده نگیرید، همیشه مطمئن شوید که با آنها در تماس هستید، از آنها راهنمایی بخواهید و آنها را در محتوای خود معرفی کنید.
در این مقاله توضیح دادیم که تکنیکهای سئوی خارجی صفحه به خوبی انجام شده باعث افزایش اعتبار و رتبه برند میشود. حضور داشته باشید، همین لحظه را زندگی کنید تا برندتان شنیده شود. به راههای آسان برای انتقال برند خود به مشتریان و جذب آنها با خدمات با کیفیت فکر کنید. به آنها احساس خاص بودن بدهید. بیاموزید که به جای اینکه در فضای بازاریابی بدون هیچ سرنخی در اطراف شناور شوید، چگونه با همه بخشهای مشتری ارتباط برقرار کنید یا حداقل مخاطب هدف خود را مشخص کنید. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان مجرب وب رمز تماس حاصل نمایید.