بازی Star Wars Battlefront با استقبال بسیار خوبی از سوی گیمرها روبرو شد، اما بسیاری، از
جمله جان بویگا، بازیگر فیلم Star Wars، از عدم
وجود بخش تکنفره برای بازی شاکی بودند. اکنون به نظر میرسد که کمپانی EA قصد دارد برای قسمت دوم این بازی، یک بخش تک
نفره اعمال کند.
جاستین مک کالی، مدیر ارشد کمپانی EA، اظهار کرد که توجه آنها در بازی Battlefront، روی بخش چند نفره بوده و
امیدوار است که استودیو DICE و
استودیو Motive، بتوانند به درخواستهای
کاربران از قسمت اول بازی پاسخ دهند.
وی در این باره گفت: «تمرکز ما در بازی اول این بود که بتوانیم تجربه یک بازی چند نفره را که تخصص استودیو DICE است، ارائه دهیم. این استراتژی ما برای این بازی بود و اکنون میخواهیم تا بازی را گسترش داده و کاراکترها را به خوبی پردازش کنیم، داستان تعریف کنیم و همگام با فیلمهای جنگهای ستارهای پیش برویم، زیرا ساخت این فیلمها، دلیل اصلی خلق بازی Battlefront بوده است.
ما به تمام نظرات انتقادات درباره قسمت
اول بازی گوش دادهایم. میدانیم که آنها از بخش چند نفره بازی به خوبی استقبال
کردهاند، اما به آن قانع نیستند. پس به آنها بخش تک نفره را ارائه خواهیم داد.»
مک کالی، با تأیید حرفهای بلیک
یورگنسن، مدیر فنی کمپانی EA، اعلام
کرد که هدف آنها، عرضه بازی Battlefront 2 در تعطیلات سال 2017 است.
یورگنسن همچنین، در واکنش به انتقادات گیمرهای سرسخت که بازی را آسان خطاب کرده بودند، اظهار کرد که بازی به گونهای طراحی شده تا برای همه قابل دسترس باشد. کمپانی EA سپس اعلام کرد که عدم وجود بخش تک نفره در بازی، عرضه آن، همزمان با فیلم Star Wars: The Force Awakens بوده است. بازی Star Wars Battlefront، با فروش 14 میلیون نسخه، یکی از موفقترین عناوین Star Wars در دنیای بازیهای ویدیویی است.
در حال حاضر، تنها میدانیم که قسمت دوم
Battlefront، در ارتباط با قسمت هشتم فیلمهای
Star Wars بوده و از نظر محتوا، بسیار
بزرگتر از قسمت اول خواهد بود.
آقای مک کالی همچنین اعلام کرد که کمپانی EA، برنامهای برای ادامه پروسه ساخت بازی Star Wars 1313 ندارد. او اظهار کرد که ایدههایی که برای این بازی در نظر گرفته شده بود، در دیگر عناوین Star Wars به کار گرفته خواند شد.
مک کالی، در پادکستی، درباره برنامههای EA برای ساخت بازیهای Star Wars گفت: «گیمر باید در بازی نقش داشته باشد زیرا صنعت گیمینگ، خطی نیست. گیمر باید آزاد باشد تا انتخاب کند و داستان خود را شکل دهد. یک بازی، بر خلاف یک فیلم یا سریال، نباید خطی باشد و خود شما، به عنوان یک گیمر، باید به کاراکترها عمق ببخشید.»
وی همچنین، درباره داستان پردازی بازیهای
Star Wars گفت: «شما لازم نیست تا یک
بازی را عینا مانند یک فیلم بسازید و همان داستان را دوباره تعریف کنید. گیمر،
داستان لوک اسکایواکر را میداند. ما میخواهیم داستانی جدید با کاراکتری جدید
تعریف کنیم.»
مک کالی درباره برنامه EA برای ساخت بازیهای بیشتر در دنیای Star Wars گفت: «به نظر من این دنیا جای
کار زیادی دارد. بر اساس آن چه که از EA در چند سال اخیر دیدهایم، میدانیم که این کمپانی میتواند به
فانتزیهای طرفداران این فرانچایز، جامه عمل بپوشاند.»