مک والترز، کارگردان بازی Mass Effect Andromeda، در مصاحبهای با نشریه Game Informer، اعلام کرد که بازی Mass Effect Andromeda، آغازگر یک سه گانه دیگر در
مجموعه نقشآفرینی فضایی استودیو Bioware نخواهد بود و داستان این بازی در چهارچوب سهگانه فرمانده شپرد
نیست.
رایدر، قهرمان بازی Andromeda، داستان را به عنوان یک سرباز
تازهکار آغاز میکند و بازی، به گونهای روند تبدیل او به یک قهرمان کلاسیک را
نشان میدهد. اما در قسمت اول بازی Mass Effect، فرمانده شپرد، یک سرباز شناخته شده و معتبر در دنیای بازی بود.
والترز امیدوار است که با بازی Andromeda بتواند داستانی منسجم و نو تعریف کند.
اما با این وجود، والترز بیان کرد که استودیو Bioware میتواند عناوین بیشتری با محوریت کهکشان Andromeda بسازد.
والترز درباره داستان Andromeda گفت: «در پایان بازی میخواهیم
که مخاطب احساس کند، یک داستان را تمام کرده است. اما در دنیای بازی همچنان
ماجراهای زیادی برای تعریف کردن وجود دارد و ما نیز میخواهیم این موضوع را نشان
دهید اما داستان رایدر، داستانی مستقل خواهد بود. مخاطب ما، پس از پایان بازی از
خود خواهد پرسید که پس از اتمام داستان رایدر چه اتفاقی خواهد افتاد. آیا باز هم
رایدر را خواهیم دید؟ آیا قهرمان جدیدی معرفی خواهد شد؟ راستش را بخواهید، خود ما
نیز نمیدانیم.
تهیه کننده بازی، مایکل گمبل بیان میکند
که Andromeda داستانی متفاوت را از آنچه که
طرفداران مجموعه انتظار دارند، تعریف خواهد کرد و پایان بازی برای آنها یک
سورپرایز خواهد بود. او درباره این که آیا بازی چند پایان خواهد داشت، چیزی نگفت و
تنها اظهار کرد که واکنش طرفداران به داستان و پایان آن بسیار دیدنی خواهد بود.
والترز همچنین تأیید کرد که بخش کمپین بازی به صورت آفلاین نیز قابل بازی است که قطعا خبر خوبی برای کسانی است که به اینترنت پر سرعت و ارزان قیمت دسترسی ندارند. او همچنین اعلام کرد که بر خلاف بازیهای قبلی، همراهان شما نمیمیرند و بخش کمپین به صورت تیمی نیز قابل بازی خواهد بود اما جزئیات آن را ذکر نکرد.
پیشتر استودیو Bioware اعلام کرده بود که داستان بازی، 600 سال پس از وقایع منجر به آغاز
Mass Effect 2 خواهد بود و فایلهای ذخیره
سه گانه قبلی به Andromeda قابل
انتقال نخواهند بود.
والترز در حساب توییتر خود نیز به چندین
سوال پاسخ داد و اطلاع داد که بخش روابط میان کاراکترها و روابط عاطفی مانند
عناوین قبلی استودیو Bioware، حاضر
خواهند بود. او همچنین اعلام کرد که تعادل میان بخش نقشآفرینی و شوتر بازی اصلاح
شده و هر دو قسمت، نسبت به سهگانه قبل، بهبود یافتهاند.
نشریه Game
Informer نیز در ادامه مقالات خود درباره Mass Effect Andromeda بیان کرد که در این بازی، بخش
جدیدی برای ساخت سلاح و زره و آیتمهای دیگر گنجانده شده و جزئیاتی از بخش New Game+ منتشر کرد.
در قسمت crafting، گیمر میتواند با جمعآوری بلوپرینت در سراسر بازی، سلاح و زره
برای خود بسازد. قسمت اول Mass Effect دارای
چند ماد بود اما بخش ساخت و ساز Andromeda بسیار کاملتر خواهد بود. تهیه کننده بازی، فابریس کاندومیناس
اظهار کرد که به دلیل ماهیت بازی و وجود نژادهای بیگانه گوناگون، طبیعی است که
گیمر با تکنولوژیهای جدیدی نیز آشنا شود و از آنها استفاده کند.
همچنین، گیمر در New Game+ بازی، میتواند جنسیت خود را تغییر دهد، گزینهای که در سه گانه پیشین در دسترس نبود. همچنین، بخش چند نفره بازی نیز گیمر را برای مدتها سرگرم خواهد کرد و Bioware وعده بخش چندنفرهای جذاب را داده است که گیمر را تشویق به امتحان کرد دیگر کاراکترها میکند.
ایان فریزر، طراح ارشد بازی درباره بخش
چند نفره گفت: «در این بخش چندین نوع کاراکتر قابل بازی وجود دارد و هر کدام زمان
مشخصی برای به پایان رساندن بازی دارند. پس از پایان هر بازی، گیمر xp و prestige xp دریافت میکند. هر کاراکتر در هر دسته نیز xp دریافت میکند. برای مثال، تمام کاراکترهای تانک ممکن است در
گروهی باشند که prestige xp دریافت
کنند و برای هر نوع کاراکتر، پاداشهای متفاوتی وجود دارند. برای مثال، کاراکترهای
تانک، prestige xp به
اندازه کافی دریافت میکنند تا لول آپ شوند و تمام کاراکترهای شما پاداش دریافت
خواند کرد.»
با وجود توضیحات آقای فریزر، توضیحات
بخش چند نفره همچنان بسیار مبهم هستند و احتمالا با عرضه بخش آزمایشی چندنفره،
بیشتر با آن آشنا خواهیم شد.
بازی Mass Effect
Andromeda در بهار سال 2017 برای کامپیوتر، پلی استیشن
4 و اکس باکس وان عرضه خواهد شد.