اقتباس سینمایی Uncharted برای سالهاست که در فازی به نام «جهنم تولید» قرار دارد و هر
بار، خبر جدیدی درباره مشکلات ساخت آن به گوش میرسد. شاید بدترین خبر به گوش
رسیده درباره این بازی، انتخاب شان لوی به عنوان کارگردان این فیلم است.
اما جو کارناهان، نویسنده فیلمنامه، نظر
مثبتی درباره این فیلم دارد و میگوید که ساخت فیلم در جریان است. وی در مصاحبهای
با وبسایت Collider،
اطلاعات جالبی درباره فیلم Uncharted به
اشتراک گذاشت.
جو کارناهان، که خود از طرفداران پر و
پا قرص بازیهای Uncharted است،
درباره برداشتی که از بازی داشته و اقتباس از داستان بازی سخن گفت. او بیان کرد که
این فیلم، تقلیدی از بازی نخواهد بود و بسیاری از عوامل بازی برای اقتباس سینمایی
باید تغییر کند.
او با امی هنیگ، نولان نورث و نیل دراکمن، عوامل بازی صحبت کرد و ایدههای خود را با آنان به اشتراک گذاشت و مدعی است که واکنش آنها مثبت بوده است.
او اظهار کرد که امی هنیگ درک میکند که
اقتباس سینمایی از یک بازی ویدیویی چگونه است و نمیتواند به منبع اصلی وفادار
باشد. او میداند که هنگام اقتباسهای اینگونه، طرفداران افراطی و سختگیری با دقت
همه چیز را بررسی کرده و اگر حتی بخش بسیار کوچکی از فیلم، مشابه منبع خود نباشد،
به جان عوامل فیلم خواهند افتاد.
«به نظر من طرفداران افراطی یا فنبویها
و فنگرلها، بزرگنمایی شدهاند و نظر آنها واقعا تأثیری در هالیوود ندارد. این
افراد باید درک کنند که یک اقتباس سینمایی با تقلید و کپی کردن تفاوت دارد.»
«ما برای تعریف یک داستان عالی، باید
بعضی سنتها را زیر پا بگذاریم. ما میخواهیم فیلمی عالی بسازیم که تا جایی که ممکن
است، به بازی ادای دین کند و داستان دریک و سالیوان را تعریف کند و در عین حال،
اریجینال و سرگرمکننده باشد. هر چقدر میخواهید در شبکههای اجتماعیتان بگویید
که فلان قسمت فیلم در بازی نیست یا فلان کاراکتر در فیلم نیست، اما حرفهای شما از
ارزش اثر نهایی کم نمیکند.»
کارناهان البته اذعان کرد که کاراکترهای
دریک و سالی تا جایی که ممکن است، مشابه بازیها خواهند بود و گرفتار کلیشههای
هالیوودی از ستارههای اکشن نخواهند شد.
همچنین، کارناهان اعلام کرد که بخشی از
ویژگیهای کاراکترهای بازی، مانند حلقه Signet و یتیم بودن دریک و ارتباط او با سر فرانسیس دریک، در فیلم خواهند
بود، زیرا خود او شخصا معتقد است که مضامینی عالی برای یک فیلم اکشن هستند. به غیر
از این موارد، او در خلق فیلمنامه و کاراکترها، آزادی عمل دارد.
«من برخی از کاراکترهای مورد علاقهام را نگه داشته و آنها را در دنیای بازی دوباره نوشتهام پس احتمالا برخی اسامی و چهرهها آشنا به نظر خواهند رسید اما لزوما، آنچه که در بازی هستند، نخواهند بود و به نظر من این مسئله بسیار مهم است. شما باید برخی عوامل را با هم ادغام کنید.»
او در کل انتظار دارد که طرفداران از
کار او در فیلم Uncharted راضی
باشند.
«نمیتوانم متصور شوم که طرفداران Uncharted از نتیجه نهایی ناراضی باشند،
حداقل از فیلمنامه ناراضی نخواهند بود. و به نظر من فیلم دارای بخشهای جالبی بر
خلاف فیلمهای ایندیانا جونز است و طرفداران شاهد صحنههای جذاب و اکشن زیادی
خواهند بود.»
«پس بسیاری از جنبههای اکشن بازی در
فیلم نیز حضور دارند و نسبت به بازی نیز بهبود یافتهاند. به نظر من تماشاگران از
دیدن فیلم راضی خواهند بود و نمیتوانم تصور کنم که شخصی از فیلم ناراضی باشد. اما
مطمئنم که عدهای از من متنفر خواهند شد که شخصا میتوانم با آن کنار بیایم، زیرا
به منفور بودن عادت دارم.»
اگر با خواندن این مصاحبه نگران تفاوتهای
این فیلم با بازیهای ویدیویی شدهاید، به یاد داشته باشید که قرار بوده این فیلم
با بازی مارک والبرگ و با داستانی حول یک سرقت از یک خانواده جنایتکار ساخته شود.
البته، حضور شان لوی به عنوان کارگردان نیز چندان دلگرمکننده نیست.